Home Intermodal Irakli Kandelaki, Maersk Romania: Transportul inland este și va continua să fie un produs important în portofoliul nostru

Irakli Kandelaki, Maersk Romania: Transportul inland este și va continua să fie un produs important în portofoliul nostru

Irakli Kandelaki, Maersk Romania: Transportul inland este și va continua să fie un produs important în portofoliul nostru

Industria de transport maritim s-a aflat în 2020 în lumina reflectoarelor și va rămâne un element central și în 2021, pandemia continuând să genereze numeroase constrângeri și probleme pe lanțurile de aprovizionare la nivel global. În același timp, trendul consolidărilor și integrărilor în industria de transport maritim este tot mai puternic, liniile maritime având, tot mai adesea, ca obiectiv să devină integratori de servicii logistice end-to-end.

În 2019, Maersk, cea mai mare linie maritimă de containere din lume, își anunța obiectivul de a deveni un integrator global, de la fabrică la centrul de distribuție.

În ciuda provocărilor aduse de pandemie, 2020 a fost un an în care s-au făcut progrese importante în această direcție, compania continuându-și calea către transformarea businessului și înregistrând performanțe financiare solide nu doar pe segmentul de transport maritim containerizat, dar și pe cel intermodal, depozitare și distribuție sau ca și freight forwarder pentru transportul aerian.

Și în România, aliniindu-se strategiei globale, Maersk a accelerat în 2020 introducerea pe piață de noi servicii de transport și a anunțat unul dintre cele mai importante proiecte logistice de pe piață – operarea centrului regional de distribuție cu o suprafață de 75.000 mp al IKEA Supply AG în parteneriat cu IB Cargo. 

Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Irakli Kandelaki, Country & Sales Manager Maersk Romania&Bulgaria ne-a vorbit despre perspectivele de business pentru 2021, evoluția importurilor și exporturilor în România și Bulgaria și pașii pe care compania îi va face pentru a le oferi clienților soluții integrate mai complexe și complete.

Intermodal&Logistics: Cum ați descrie anul 2020 pentru transportul maritim și pentru Maersk în România și Bulgaria? Care sunt așteptările în ceea ce privește activitatea în 2021?

Irakli Kandelaki: A fost un an extraordinar ca urmare a pandemiei. Inițial am resimțit o scădere semnificativă în cerere globală, dar, în a doua parte a anului, cererea a crescut în mod neașteptat în linie cu consumul global, creând blocaje în supply chain, incluzând o lipsă de nave și de containere, ceea ce a dus la o creștere a ratelor de transport și întreruperi pe lanțurile logistice.

Profitabilitatea Maersk a crescut pe parcursul primelor nouă luni, iar anul s-a încheiat cu rezultate record în Q4. Pentru Maersk EBITDA a crescut cu 44 de puncte, până la 8,2 miliarde dolari. De asemenea, am dublat EBITDA pentru segmentul de logistică și servicii comparativ cu 2019, aceasta fiind zona noastră de interes.

Și în România și Bulgaria 2020 a fost un an plin de succes pentru Maersk, reușind să creștem cota de piață în ambele țări și am devenit lider de piață în România, lucru de care suntem foarte mândri. Și, mai mult decât atât, am crescut exponențial pe segmentul serviciilor terestre, aproape jumătate din volume, atât în România, cât și în Bulgaria, fiind transportate utilizând serviciile noastre de transport rutier. De asemenea, am început să le oferim clienților servicii CHB, CFS, SCM, depozitare și alte produse logistice, ca parte a strategiei noastre de a fi un integrator global pentru logistica containerelor.

Referitor la 2021, având în vedere perspectivele actuale, există în continuare un grad ridicat de incertitudine în ceea ce privește impactul COVID-19 asupra creșterii economice și a tiparelor cererii la nivel global.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In