Home Automotive Mercedes-Benz prezinta noul Atego

Mercedes-Benz prezinta noul Atego

Odată cu intrarea pe piaţă a Mercedes-Benz Atego, camionul destinat distribuţiei de sarcini uşoare şi medii, producătorul german dispune de o gamă completă de produse care îndeplinesc standardul EURO VI, cu nouă luni înainte de intrarea în vigoare a acestor norme.

Ofensiva de produse Mercedes a fost începută în 2011, cu prezentarea noului Actros compatibil cu standardele Euro VI, destinat transportului pe distanţe lungi.

Atego ocupă de mulţi ani poziţia de lider pe segmentul camioanelor de sarcină uşoară şi medie din Europa, datorită caractersticilor sale remarcabile, cum ar fi înalta calitate şi fiabilitate, costuri reduse de reparaţii şi mentenanţă şi durabilitate extremă.

Alături de Actros, camionul de sarcină grea, Atego are cea mare producţie în serie din istorie, cu un număr total de 340.000 de unităţi. Mai mult decât atât, modelul Atego produs la fabrica Wörth a fost lider de piaţă în segmentele de distribuţie de sarcină uşoară şi medie din Europa, timp de zeci de ani. În funcţie de evoluţia economică, această piaţă variază între 50.000 şi 100.000 de unităţi pe an. În 2012, mai mult de o treime din camioanele cu greutatea între 6,5 şi 16 tone, vândute în Europa, au fost Atego, iar în Germania brandul Atego a reprezentat aproape jumătate din camioanele vândute.

Un nou nivel de eficienţă

Pentru dezvoltarea şi producerea noului Atego, producătorul german Mercedes a investit aproximativ 300 de milioane de euro.

Stefan Buchner, Directorul Mercedes- Benz Trucks, declară: „Atego este liderul pe segmentul de distribuţie de sarcină uşoară şi medie. Este de neînvins atunci când vine vorba de costul total de întreţinere. De aceea, obiectivul nostru de dezvoltare pentru noul Atego a fost simplu: am dorit să îmbunătăţim şi mai mult cel mai bun camion de distribuţie. Şi exact acesta este lucrul pe care l-am şi făcut!“

Una din trăsăturile tipice ale noului model Atego este gama largă de variante, esenţială pentru piaţa de vehicule de distribuţie. Astfel, acest model cuprinde 42 de designuri de bază, precum şi numeroase lungimi de ampatament, patru cabine în trei lungimi şi mai multe variante all-wheel-drive.

Baza pentru noul Atego a fost construită de LK (sau „light class“), seria de la mijlocul anilor 1980. Caracteristica distinctivă a vehiculului a fost sistemul modular versatil, cu o nouă cabină standardizată.

Blue Efficiency Power, transmisie automată şi un nou design

Noul Atego, ce respectă standardele Euro VI este echipat cu un motor Medium Duty Engine Generation, cu sistem SCR şi filtru de particule diesel. Motoarele Blue Efficiency Power sunt disponibile în şapte variante şi dezvoltă o putere de la 115 kW (156 CP) la 170 kW (231 CP).

Acest motor consumă cu până la 5% mai puţin combustibil, în ciuda standardelor Euro VI impuse. Mai mult, consumul de AdBlue a fost redus la jumătate, iar costurile de întreţinere au fost diminuate substanţial, pentru că Atego are nevoie de ore mai puţine de service decât orice alt vehicul de pe segmentul său.

Noile caracteristici suplimentare includ sistemul ESP şi transmisii automate, disponibile ca echipament standard în Germania, precum şi interiorul central de comandă, un volan multifuncţional şi locuri cu un design nou. În ceea ce priveşte proiectarea şi funcţionalitatea, aceste caracteristici sunt asemănătoare cu cele din seriile Actros, Antos şi Arocs. Exteriorul noului Atego se potriveşte perfect şi cu stilul de design al camioanelor de sarcină grea.

Mai mult, serviciile oferite de vehicul sunt optimizate până în cele mai mici detalii. Beneficiile variază de la disponibilitatea imediată a pieselor până la o reţea de servicii exemplară în toată Europa, oferte personalizate de servicii, precum şi cursuri de formare a conducătorilor de camioane pentru optimizarea eficienţei consumului de combustibil.