Home FMCG Mondelez intenționează să reducă portofoliul de produse cu 25%

Mondelez intenționează să reducă portofoliul de produse cu 25%

Mondelez intenționează să reducă portofoliul de produse cu 25%

Mondelez urmărește să reducă cu 25% numărul net de produse din portofoliul său, acestea reprezentând mai puțin de 2% din vânzările globale ale gigantului FMCG. Această strategie va duce la simplificarea lanțului de aprovizionare, reducerea costurilor și a stocurilor, a declarat Dirk Van de Put, CEO Mondelez cu ocazia anunțării rezultatelor financiare pentru cel de-al doilea semestru din 2020.

De asemenea, vânzările ar trebui să se îmbunătățească prin creșterea spațiului disponibil la raft pentru produsele cu cele mai mari volume. “Clienții își doresc un serviciu de relații cu clienții minunat,” a declarat Dirk Van de Put. “Își doresc un raft mai curat și vor să se asigure că își pot servi clienții, iar noi avem aceeași inițiativă. Deja am fost obligați de această criză să lucrăm cu un set de SKU mai mic pentru a ne asigura că produsele cheie se află pe raft. Vânzările noastre sunt mai bune. Raftul arată mai curat și obținem niște beneficii din acest lucru.”

  • Raționalizarea SKU a fost una dintre principalele preocupări în perioada pandemiei pentru furnizori și retaileri. Cei mai mari furnizori și-au simplificat oferta temporar pentru a asigura oferta de produse cheie și a realiza eficiențe în lanțul de aprovizionare pe perioada creșterii inițiale a cererii. Acum, mulți dintre aceștia caută să facă schimbări permanente în portofoliul de produse.

Inițiativa ar urma să fie implementată în următoarele șase luni, iar compania nu se așteaptă la un impact negativ ca urmare a acestei decizii, cumpărătorii fiind deja obișnuiți cu mai puține opțiuni în magazine. Cu toate acestea, Mondelez va continua să vină cu noi produse pe piață și să inoveze, concentrându-se pe atingerea anumitor puncte de preț și dimensiuni de pachet pe canale specifice și pe lansarea de produse complementare în anumite categorii.

Mondelez a câștigat sau și-a menținut cota pe piețe ce reprezintă 85% din cifra de afaceri a companiei. Pe lângă menținerea cotei de piață, reprezentanții companiei se așteaptă să vadă un trend crescător al economiilor de costuri și sporire a productivității în Q3 care să compenseze pentru o mărire a costurilor de operare în Q4, când ar urma valul doi al pandemiei.