Home Logistics Comerț international Nearshoring: Hugo Boss extinde producția în Turcia pentru a scurta lanțul de aprovizionare

Nearshoring: Hugo Boss extinde producția în Turcia pentru a scurta lanțul de aprovizionare

Nearshoring: Hugo Boss extinde producția în Turcia pentru a scurta lanțul de aprovizionare

Producătorul german de îmbrăcăminte Hugo Boss își extinde activitățile de producție în Turcia, încercând să deservească mai bine piețele sale europene și să reducă dependența de Sud-Estul Asiei pentru fabricarea articolelor textile.

Compania a anunțat că va extinde fabrica din Izmir, Turcia, unde intenționează să mai angajeze încă 1.000 de lucrători și să investească în noi echipamente de producție.

Hugo Boss are ca obiectiv setat pentru 2025 dublarea cifrei de afaceri până la 4 miliarde de euro pe an. Daniel Grieder, CEO-ul Hugo Boss a declarat: “În prezent avem o nouă strategie, aceea de a produce articolele de îmbrăcăminte mai aproape de piețele unde sunt vândute.” Potrivit acestuia, compania s-a bucurat de un avantaj competitiv important în ultimele luni prin faptul că deține fabrici în Europa și în vecinătate.

Fabrica Hugo Boss din Turcia a fost construit în 1999. Producătorul deține de asemenea fabrici în Germania, Polonia și Italia. Împreună, aceste fabrici reprezentintă aproximativ 20% dintre activitățile de producție ale Hugo Boss la nivel global.

Turcia, destinație pentru industria textilă și de mobilier

Hugi Boss este doar unul dintre cazurile recente de producători care au luat decizia de a-și muta o parte din producție din China sau alte piețe asiatice mai aproape de consumatori. . Începând cu iunie 2021, indexul PMI (Purchase Management Index) în Vietnam a scăzut sub 50, ceea ce indică o contractare a activităților de producție.

Continuarea situației pandemice în sud-estul Asiei, dar și criza energetică din China au afectat capacitatea de producție din Estul Asiei. În plus, blocajele frecvente în supply chain sau creșterea prețurilor de transport au făcut ca nearshoringul să devină o opțiune pertinentă de diversificare a lanțurilor de aprovizionare pentru mulți producători din industrii care în mod tradițional sunt concentrate în Asia, cum ar fi industria textilă sau cea a mobilei.

De exemplu, grupului italia Benetton și-a făcut deja cunoscută intenția de a înjumătăți producția în Asia și de a transfera activitățile de fabricare a articolelor textile în Balcani și Europa de Est, mult mai aproape de piețele sale cheie. De asemenea, IKEA a anunțat că va muta o parte din activitățile sale de producție din Asia în Turcia.

Turcia a devenit o destinație atractivă pentru companiile în căutare de huburi de producție mai aproape de piețele europene.

În 2021, Turcia a cunoscut o revenire puternică a exporturilor către UE. În septembrie 2021, Turcia a înregistrat un record absolut al exporturilor de 20,7 miliarde de dolari, Germania, SUA și Marea Britanie fiind primele trei destinații pentru export.

Industria textilă și a articolelor de îmbrăcăminte din Turcia, unele dintre principalele bunuri de export ale țării, beneficiază de pe urma blocajelor din Sud-Estul Asiei. În prima parte a anului 2021, 13% din importurile de textile și îmbrăcăminte din UE au provenit din Turcia, cu 2% mai mari comparativ cu 2019, iar premisele sunt promițătoare pentru acest sector. În septembrie 2021, indexul PMI al Turciei în sectorul de produse de îmbrăcăminte și pielărie era de 55,9.

Problemele actuale de pe lanțurile de aprovizionare ar putea reprezenta o oportunitate atât pentru țările din Estul Europei sau cele din vecinătatea UE – din Nordul Africii sau Eurasia de a atrage potențiale investiții de la companii cu o prezență puternică pe piețele europene. Cu toate acestea, transferarea activităților de producție, nearshoring-ul nu este un proces ușor de implementat, iar calitatea forței de muncă, a infrastructurii sau birocrația rămân provocări pentru companii. În plus, în cazul Turciei, tensiunile cu UE contribuie la o mai mare imprevizibilitate a relațiilor comerciale.