Home Logistics Green Logistics Primul transport pe Dunăre pentru Xella

Primul transport pe Dunăre pentru Xella

Primul transport pe Dunăre pentru Xella

Xella România a inițiat și coordonat primul transport pe Dunăre de materiale de construcții de la fabrica Apatin din Serbia către România, într-un proiect comun cu echipa Xella Serbia.

După șapte zile pe Dunăre, din portul Bogojevo (Serbia) până în portul Giurgiu (România), 920 de tone silicat de calciu au fost livrate cu succes, economisind 64 de tone de CO2 în comparație cu modalitățile tradiționale de transport. Utilizarea transportului fluvial a dus la economisirea a aproape 70 de tone CO2, a redus costurile de transport și aglomerația de pe căile rutiere.

Transportul fluvial reduce emisiile de CO2

Sebastian Dima, Supply Chain Manager  Xella România, a fost inițiatorul proiectului, responsabil de implementarea și supervizarea acestuia, cu sprijinul echipelor locale.

“Obiectivul nostru este să oferim clienților noștri soluții eficiente și accesibile, cea mai bună alternativă de livrare pentru proiectele lor și pentru Xella, fiind în același timp responsabili față de mediu”, subliniază Sebastian Dima.

Transportul fluvial este unul dintre cele mai ecologice mijloace de transport pe distanțe lungi. “Ne propunem să minimizăm atât distanța și durata transportului, cât și costul total, prin planificarea consecventă și eficientă a rutelor. Pentru a realiza acest lucru, promovăm o cooperare strânsă între companie și furnizorii săi”, explică supply chain manager-ul Xella Romania.

Iar acest proiect pilot, această abordare colaborativă a permis companiei Xella să optimizeze livrarea și să își reducă semnificativ amprenta asupra mediului. “Am reușit să reducem cu succes emisiile de CO2 prin acest transport special și, deoarece am folosit o barjă fluvială, am putut transporta o cantitate mare de marfă. Prin urmare, ne gândim să folosim transportul fluvial pe Dunăre mai des în viitor,” afirmă Sebastian Dima.

42 de camioane pe drumurile europene sau o barjă pe Dunăre

Un alt beneficiu semnificativ al proiectului, pe lângă aspectul de mediu și reducerea congestiei pe căile rutiere, este reducerea costurilor, respectiv reducerea cu până la 10% a costurilor de transport și economii suplimentare la formalitățile vamale: “Am trecut o singură dată prin vamă în loc de 42 de ori pentru același volum livrat cu camionul, ceea ce se traduce prin costuri mai mici și mai puține formalități vamale”, explică Sebastian Dima.

În plus, siguranța joacă un rol esențial în logistică, iar acest transport fluvial nu a făcut excepție, pentru a proteja viața și sănătatea echipajului navei, a personalului portuar și a tuturor celor implicați. Transportul a inclus punerea în aplicare a standardelor de siguranță pentru echipamentul de protecție personală, utilizarea de echipamente adecvate de manipulare a combustibilului, implementarea procedurilor de gestionare a deșeurilor și respectarea reglementărilor internaționale de mediu. Iar echipa de profesioniști de la Xella s-a asigurat că toate măsurile de siguranță au fost implementate și respectate.

După finalizarea cu succes a acestui proiect, Xella România este cu un pas mai aproape de clienții săi, permițând livrări mai rapide ale produselor, mai sigure și un impact mai redus asupra mediului.