Home FMCG #ProfilDeManager: Evelina Simó, Plant&Distribution Center Manager dalli România

#ProfilDeManager: Evelina Simó, Plant&Distribution Center Manager dalli România

#ProfilDeManager: Evelina Simó, Plant&Distribution Center Manager dalli România

Să construiești echipe puternice este o artă, dar și o știinţă în sine. Nu este ușor nici să identifici liantul care reușește să aducă laolaltă oameni cu competenţe, personalităţi și interese diferite și nici să menţii motivaţia constantă perioade îndelungate.

Evelina Simó, Plant & Distribution Center Manager dalli România, este un om pasionat să crească alţi oameni și să-i susţină să își atingă adevăratul potenţial la nivel profesional. “Atunci când oamenii lucrează ca o echipă, și rezultatele de business vin cu siguranţă!”

Pentru un lider, cea mai importantă sarcină, și, probabil, una dintre cele mai dificile, este să formeze echipa și nu toţi reușesc. “Formarea echipei nu înseamnă doar să alegi oamenii buni, ci să lucrezi constant cu ei pentru a le crește capabilitatea. Să cresc oameni, lideri, este unul dintre lucrurile pe care l-am făcut dintotdeauna pentru că așa simt. Cu asta va rămâne oricine, cum a fost ajutat, ce a învăţat și ce a devenit, nu neapărat că un rezultat a fost bun sau mai puţin bun.”

Pasiunea de a crește oameni i-a fost inspirată de primul său mentor. Absolventă a Universităţii Politehnice din Timișoara, Evelina Simó și-a început cariera ca inginer de proces în cadrul Procter&Gamble în 2010. Primul mentor în carieră a fost chiar persoana care a angajat-o pe această poziţie și care la mai puţin de doi ani i-a devenit și manager direct.

“M-a ajutat cu sfaturi, desigur, însă și mai important a fost modul în care m-a inspirat. Era un model în tot ceea ce făcea. Unul dintre lucrurile învăţate a fost că este esenţial să ai un set de valori, precum integritatea, care să îţi guverneze cariera. Nu poţi să progresezi dacă nu ești un om cu coloană vertebrală dreaptă. Și este ceea ce le transmit mai departe oamenilor din jurul meu. Un alt lucru învăţat este că în fiecare rol nou, mai întâi de toate trebuie să construiești o echipă puternică, bazată pe încredere reciprocă.”

Din producţie în supply chain. O perspectivă de business diferită

 De-a lungul celor 5 ani petrecuți în cadrul Procter&Gamble, cariera EvelineiSimó a evoluat de la inginer de proces la Site HS&E Manager și Operations Manager. Ulterior, când fabrica a fost achiziţionată de către grupul german dalli, Evelina a ales să își continue cariera în cadrul dalli România, unde a ocupat varii roluri în echipa de management, de la Site dPs Manager (Continous Improvement Manager), la operations manager, Plant & DC East Logistics & Planning, Supply Chain Leader și până la funcţia pe care o ocupă în prezent, de Plant & Distribution Center Manager.

Trecerea de la producţie la zona de logistică și supply chain în martie 2020 nu a fost o întâmplare, ci un pas strategic. “Mi-am dorit să am o perspectivă mai amplă asupra business-ului și cel mai bun rol a fost cel de Plant & DC East Logistics & Planning, care implica partea de planificare și logistică. A fost un pas făcut din dorinţa de a descoperi alte laturi ale afacerii, nu doar partea de producţie și un pas premergător rolului actual.

Zona de logistică nu îmi era străină. Prin prisma funcţiilor deţinute anterior, de Continous Improvement Manager și Operations Manager am fost conectată la ceea ce se întâmpla în supply chain, însă am simţit că în acest rol m-am dezvoltat, am crescut profesional și am descoperit conexiunea cu parteneri externi și echipa centrală.

Am lucrat foarte mult cu altă categorie de furnizori, de parteneri, care altfel pun problema și sunt conectaţi la dinamica socio-economică. În fabrică te afli într-un fel de glob de sticlă în care faci regulile și joci după ele. În supply chain sunt foarte multe elemente externe care impactează indicatorii de performanţă. Ești obligat să găsești împreună cu acești parteneri soluţii de optimizare de costuri într-un ritm mult mai accelerat” spune Evelina Simó.

Provocările prezentului… și ale viitorului

În prezent, Evelina este Plant& Distribution Center Manager. “Rolul are, în mod clar, provocările lui. Având in vedere că am facut parte din management deja de mulţi ani, participând la construirea acestei companii aici în Timișoara din primele zile, că am crescut odată cu ea, simt că am fost expusă la informaţii care mă vor ajuta” Creșterea profitabilităţii afacerii este una dintre cele mai mari provocări și un punct esenţial pe agenda noastră. Costurile utilităţilor cresc alarmant, la fel și preţul materiilor prime și ca atare trebuie să ne adaptăm și să refacem planul de afacere. Pentru 2022 premisele nu par mai optimiste din acest punct de vedere. Vom păstra fundamentele dalli: calitate, siguranţa în muncă, dezvoltarea capabilităţii organizaţiei, dar mai mult ca niciodată trebuie să identificăm oportunităţi de a face economii, de a fi mai eficienţi, pentru a putea echilibra creșterea costurilor.”

În plus, angajarea și păstrarea talentelor în organizații reprezintă în opinia Evelinei Simó o adevărată provocare în prezent, dar și în viitor, indiferent că vorbim de specialiști în producţie, supply chain sau alte roluri în cadrul companiilor companiilor.

“România este una din ţările din Europa unde este cel mai dificil să găsești talente, în comparaţie cu alte state din Vestul Europei. Devine tot mai dificil, mai ales în orașe cum este Timișoara, unde sunt multe companii care își relocă centrele de R&D sau alte funcţii, iar rata de șomaj este aproape de zero. Este nevoie de lideri, de specialiști în varii domenii și va deveni extrem de dificil pentru companii să păstreze talentele, dacă reușesc să le recruteze.“

Pregătirea liderilor de mâine

dalli România se pregătește pentru viitor și dezvoltă stagii de internship împreună cu universităţile tehnice din vestul ţării tocmai pentru a atrage tineri. “Ne dorim să creștem oameni. Ne recrutăm viitorii lideri de pe băncile facultăţii. Drept dovadă, cei mai mulţi din echipa de conducere a dalli România au început în companie ca studenţi prin programul de internship sau au fost promovaţi din interior, pornind de la rolul de technician sau operator. În cele trei luni de stagiu plătit observăm atent calităţile tinerilor, dorinţa de a învăţa, dar și modul în care se integrează în echipă, potrivirea cu valorile organizaţiei.”

Oamenii, spune Plant Manager-ul dalli România, nu sunt angajaţi doar datorită aptitudinilor tehnice, cele interpersonale cântăresc mult mai mult. “Pentru mine este mai importantă partea de soft skills și atitudine, în general. Un om cu atitudinea potrivita identifică soluţiile împreună cu echipa lui indiferent de provocarea sau de cunoștinţele tehnice pe care le are.”

Un viitor lider posedă capabilităţi de relaţionare, colaborare, în interiorul echipei și în exterior, analizează probleme și identifică soluţii, are iniţiativă, gândește neconvenţional, învaţă din experienţe și nu îi este frică să își asume riscuri, chiar dacă greșește, este adaptabil la schimbare, dar în același timp organizat și disciplinat. Îmbunătăţirea continuă și aplicarea principiilor acesteia stă la baza succesului companiilor. În dalli România, oamenii sunt încurajaţi și motivaţi să vină cu idei de îmbunătăţire.

“Lucrăm în mod sistematic pe acest plan. Fiecare angajat, pornind de la nivelul de operator, are în planul de muncă incluse 2 idei de îmbunătăţire pe an. Susţinem acest lucru și recompensăm iniţiativele, iar oamenii se simt apreciaţi și motivaţi să caute în continuare să implementeze idei de îmbunătăţire. Este o schimbare de cultură și este nevoie de timp, însă făcută sistematic și insistent, dă rezultate. Și tocmai pentru că schimbarea de mentalitate nu este facil de realizat, unul dintre primele traininguri de soft skills pe care le facem este cel de Change Management,” explică Evelina Simó.

Sustenabilitatea, parte din valorile dalli Group

Sustenabilitatea este una din valorile fundamentale ale grupului dalli, fiind parte integrantă a strategiei de dezvoltare a companiei “Acționăm într-un mod responsabil pentru a proteja mediul înconjurător și pentru a asigura un viitor copiilor noștri și generaţiilor următoare!” nu este un simplu mesaj, ci o filozofie de a acţiona, o responsabilitate mare cu impact pozitiv asupra mediului și comunităţii

În zona de supply chain, unul dintre pașii importanţi făcuţi de dalli România în direcţia protecţiei mediului a fost trecerea la transportul intermodal pentru fluxurile de produse finite din România către Germania sau Belgia.

“În prezent, analizăm inclusiv partea de transport între fabrică și centrul de distribuţie, să vedem dacă în viitorul apropiat putem introduce camioane electrice. În cazul nostru ar fi ideal, camioanele staţionând suficient de mult și în fabrică și în centrul de distribuţie pentru a putea fi încărcate,“ afirmă Evelina Simó.

Utilizarea transportului feroviar pe fluxurile  alimentare a fabricii cu materii prime și ambalaje nu mai este posibilă întrucât calea ferată nu mai poate fi utilizată. Însă, până la Curtici acestea sunt transportate tot pe tren.

“Obiectivul dalli România este de a reduce anual cu 10% amprenta de carbon pentru operaţiunile din fabrică și centrul de distribuţie, dar și deșeurile. De aceea folosim tot mai multe materiale reciclabile, analizăm și economia circulară, împreună cu parteneri externi și implementăm proiecte cu furnizorii pentru a ne livra materiile prime în ambalaje returnabile.

 În ceea ce privește materiile prime cele mai importante, în fabrica din Timișoara s-a făcut o investiţie importantă în silozuri pentru depozitarea acestora, pentru a reduce consumul de plastic. Planul este să migrăm către energie verde în anii următori. Noile clădiri au fost construite cu o structură solidă, astfel încât să poată susţine panouri solare,” concluzionează Plant Manager-ul dalli România.