Home Logistics STILL FM-X, generaţia următoare de stivuitoare autonome

STILL FM-X, generaţia următoare de stivuitoare autonome

STILL FM-X, generaţia următoare de stivuitoare autonome

STILL a prezentat următorul nivel revoluţionar al automatizării flexibile prin prototipul unui stivuitor autonom denumit FM-X. Acesta este capabil să navigheze autonom printr-un depozit şi să reacţioneze flexibil la schimbările din jurul lui.

Prototipul FM-X este rezultatul intermediar al unei cercetări sprijinite de un program de tehnologie găzduit de ministerul federal: „Autonomice: sisteme autonome şi bazate pe simulare, pentru companii de dimensiuni medii”.

Organizatorii proiectului – STILL, CLAAS, Atos şi DFKI – studiază şi dezvoltă un sistem dinamic de planificare pentru o nouă generaţie de utilaje autonome pentru logistică internă şi agricultură în cadrul unui proiect numit „marion” (roboţi mobili, autonomi, cooperanţi, în lanţuri complexe de adăugare a valorii). Creşterea performanţei maşinilor izolate prezintă un potenţial limitat de sporire a productivităţii. Cu ajutorul unui sistem de planificare, maşinile autonome sunt capabile să efectueze un efort comun pentru creşterea productivităţii şi să reacţioneze la schimbările de mediu, luând în considerare un număr mare de schimbări.

Soluţiile de automatizare existente pentru circuitul intern de materiale, cum ar fi AGV-urile, necesită procese precis definite şi nu tolerează nici o schimbare a condiţiilor din mediul în care sunt integrate.

Scopul proiectului „marion” este de a schimba exact acest aspect, adoptând următoarea abordare: un sistem de control superior atribuie diferite sarcini fiecărui vehicul. Aceste sarcini sunt apoi executate în mod autonom de către vehicule. Maşinile autonome sunt capabile să comunice între ele, să stabilească independent rutele optime de deplasare şi să reacţioneze flexibil la schimbările din mediu. În plus, abilitatea maşinilor de a comunica direct permite maşinilor să se ocupe de sarcini ca o echipă. În viitor va fi necesar ca transportul intern să atingă diverse destinaţii cu vehicule autonome exact în zone cu trafic aglomerat.

Un exemplu al acestei provocări extraordinare este încărcarea şi descărcarea autonomă a trenurilor industriale. În acest tip de aplicaţie, punctele de transfer pentru descărcarea remorcilor variază frecvent. O planificare dinamică a rutei rezolvă această problemă, pentru că vehiculele automatizate pot calcula în mod independent rute optime spre orice destinaţie.

În timpul întregului proces, vehiculele scanează constant mediul pentru detectarea oricăror schimbări posibile, cum ar fi obstacole sau persoane care se află pe ruta lor.

Prototipul prezentat de STILL este un concept, care demonstrează că un circuit automat al materialelor cu asemenea caracteristici nu este un vis al viitorului, ci este deja posibil cu mijloacele tehnologice de azi.

Proiectul „marion” şi prototipul FM-X de la STILL prezintă viitorul proceselor automate în transportul intern al materialelor: prezintă stivuitoare de depozit care îşi coordonează automat rutele de deplasare, simt schimbările din mediul înconjurător şi se adaptează flexibil pentru a lucra ca o echipă.