Home Logistics Comerț international transport logistic 2019 – cum arată viitorul în logistică?

transport logistic 2019 – cum arată viitorul în logistică?

transport logistic 2019 – cum arată viitorul în logistică?

transport logistic 2019, cea mai mare expoziţie de logistică din lume a avut loc în acest an între 4 și 7 iunie. Și de această data evenimentul a depășit așteptările organizatorilor în ceea ce privește numărul de expozanţi – 2.374, în creștere cu 10% faţă de ediţia precedentă, dar și ca număr de vizitatori – aproximativ 64.000, în creștere cu 5 procente.

China a avut una dintre cele mai puternice prezenţe la această ediţie, numărul expozanţilor fiind aproape dublu, atingând 64 de companii participante, dovadă a interesului crescut acordat dezvoltării de relaţii comerciale cu Europa ca parte a Noului Drum al Mătăsii. De altfel, acesta a fost unul dintre principalele subiecte de discuţie, atât în cadrul conferinţelor adiacente expoziţiei, dar și în cadrul discuţiilor de la standurile expozanţilor.

În același timp, discuţiile, susţinute și de inovaţiile expuse la standurile companiilor, s-au îndreptat către utilizarea inteligenţei artificiale în logistică, digitalizare și interconectare a sistemelor software, dezvoltarea platformelor de booking atât pentru transportul rutier, dar și pentru cel aerian și maritim, inovaţii în logistica urbană, dar și comerţul mondial și impactul războiului comercial între SUA și China.

Primele 10 ţări după Germania ca număr de expozanţi au fost Olanda, Italia, Belgia, Franţa, Polonia, China, Austria, Spania, Marea Britanie și Cehia. Printre noii expozanţi s-au aflat Fercam, Neutral Air Cargo, COSCO Shipping Lines, China Asia Shipping și Yuxinou Logistics, în timp ce DHL a revenit în calitate de expozant.

Stand comun la transport logistic – premieră pentru România

Pentru prima dată, România a participat la târgul expoziţional cu un stand comun, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno- Germană (AHK România). Standul a fost compus dintr-un mix eterogen de co-expozanţi: Dunwell Industrial Brokerage, Euroccoper, Port Bazinul Nou (Galati), Portul Constanţa, Speed & Trust, TTS (Transport Trade Services) şi Warehouses de Pauw Romania (WDP Romania).

Potrivit companiei de consultanţă imobiliară Dunwell, companii din Europa Centrală şi de Vest și chiar din Asia se uită tot mai atente la România când decid să își extindă activitatea în regiunea Europeide Sud-Est. Acestea vizează orașe cu o bună conexiune la infrastructura de mare viteză, respectiv orașe cu deschidere la transportul maritim sau bine conectate la reţeaua feroviară.

“Am avut întâlniri cu mai multe companii specializate în sectorul industrial și logistic și am observat un interes crescut pentru viitoare oportunităţi de dezvoltare în România. Faţă de acum doi ani, la ultima ediţie a târgului, discuţiile au fost mult mai concrete și cu un interes deosebit pentru anumite zone cheie ale ţării. Companii din Polonia, Cehia, Serbia, din Europa de Vest sau din Asia analizează piaţa locală pentru viitoare investiţii și ne așteptăm ca nume noi să intrein România în perioada următoare”, a declarat Marian Orzu, managing partner Dunwell.

Prezenţa românească în cadrul transport logistic a fost completată de standuri individuale ale unor expozanţi precum Rofersped și CFR Marfă, GRAMPET-Grup Feroviar România, MMV Rail, Romfracht.

DB Schenker, bine ancorat în viitor

În cadrul transport logistic din acest an, DB Schenker a arătat că are nu doar mentalitatea potrivită pentru ceea ce înseamnă logistica în viitor, ci și instrumentele potrivite pentru a face faţă provocărilor viitorului. În prima zi a expoziţiei, compania a prezentat prototipul Einride T-Pod, un camion electric autonom, care recent a fost pus în funcţiune în Suedia.

De asemenea, la standul DB Schenker, unul dintre cele mai impresionante din expoziţie, au fost expuse produse precum connect 4.0, o mănușă inteligentă pentru scanare sau o soluţie inteligentă pentru picking. Digitalizarea și schimbările care survin în industrie au fost două dintre subiectele de discuţie în cadrul forumurilor care au avut loc la standul integratorului de servicii logistice. Christian Drenthen, Member of the Board Land Transport DB Schenker a vorbit într-un scurt interviu pentru Intermodal& Logistics despre provocările introducerii vehiculelor electrice în logistica urbană.

“În multe ţări și în special orașe, legislaţia locală determină creșterea pieţei de vehicule electrice. Avem nenumărate exemple – Paris, Londra, Madrid, Berlin, Oslo. Aici nu este vorba de o legislaţie europeană, nici măcar de una la nivel de ţară, ci diferă de la oraș la oraș, ceea ce face lucrurile destul de complicate pentru noi. Realizăm multe teste individuale în orașe precum Paris sau Oslo pentru a vedea nu doar ce soluţie are sens din punct de vedere al reducerii emisiilor de CO2, dar și din punct de vedere comercial.”

Acesta a precizat că nu vede ca astfel de soluţii să fie introduce în viitorul apropiat în ţările din Europa de Est, dar că ritmul de adoptare crește tot mai mult la nivel european. Xavier Garijo, Member of the Board Contract Logistics DB Schenker a declarat: “Europa de Est este o regiune unde DB Schenker performează foarte bine, piaţa este sănătoasă, avem o creștere de două cifreprocentuale în regiune și nu mă aștept ca ritmul să încetinească în viitorul apropiat.”

Inovaţie în vămuirea mărfurilor: Belgia lansează BE-GATE, platformă dezvoltată pentru e-commerce

Belgia devine ţara din Uniunea Europeană cu cel mai modern sistem vamal. În cadrul expoziţiei transport logistic a fost lansată oficial BE-GATE, oplatformă digitală inovatoare destinată separării fluxurilor de mărfuri destinate pieţei de e-commerce. BE-GATE este o iniţiativă a Departamentului de Vamă și Accize din Belgia și este un sistem unic în Europa, accelerând eficienţa procesului de vămuire. Noua platformă este sprijinită deja de patru huburi importante de e-commerce: porturile Antwerp și Zeebrugge și aeroporturile Bruxelles și Liège.

Portalul BE-GATE at logimat 2019Portalul BE-GATE poate fi utilizat gratuit de către agenţii economici și poate procesa o cantitate mare de date, garantând în același timp o verificare rapidă a declaraţiilor vamale. Simultan, prin intermediul unui formular aprobat de autoritatea vamală se pot transmite un număr mare de notificări de sosire simultan.

Pentru expediţiile colete cu o valoare mai mica sau egală cu 22 de euro, acest formular îndeplinește și rolul de declaraţie de eliberare pentruconsum. Pentru toate celelalte expediţii este necesară o declaraţie adiţională în sistemul software al Vămii belgiene – PLDA (n.red. PaperLess Douanes et Accises / Paperless Customs & Excise).

De asemenea, retailerii primesc automat informaţii legate de expediţiile selectate pentru controlul vamal. Toate celelalte expediţii sunt eliberate automat. Mai mult, soluţia software furnizează o recomandare pentru determinarea concretă a valorii în vamă în funcţie de criterii definite, în cazul în care valoarea nu poate fi determinată printr-o metodă alternativă.

Pentru a folosi BE-GATE, un operator economic trebuie să aibă un birou înregistrat în Belgia și statutul de agent vamal, dar și un depozit intermediar sau un antrepozit vamal autorizat, autorizaţia pentru declaraţia simplificată și o garanţie. Mărfurile accizabile, mărfurile care au nevoie de licenţă sau bunurile care sunt supuse unor restricţii speciale și măsuri de control sunt excluse de la utilizarea BE-GATE.

Pentru export, platforma BE- GATE poate fi utilizată pentru expediţii cu o valoare de până la 1.000 euro și o greutate de până la 1.000 kilograme. În caz contrar, este necesată o declaraţie suplimentară în PLDA.

CELSINEO– un nou concept în transportul la temperatură controlată

CELSINEO, conceptul revoluţionar realizat de către Liebherr și Krone, care a fost prezentat în premieră la transport logistic 2019, reprezintă o soluţie la una dintre cele mai importante probleme în transportul frigorific de marfă – asigurarea unei disponibilăţi maxime a sistemului de răcire. Acest system de răcire răspunde nevoilor companiilor care efectuează transport de marfă la temperatură controlată pentru fiabilitate, dar și pentru eficienţă economică. Cei doi producători și-au unit experienţa și cunoștinţele în producerea de semi-remorci și sisteme de refrigerare și serviciile associate într-un concept unic care îmbină componente de înaltă calitate, tehnologie de vârf și design modern.

Celsineo include o serie de caracteristici tehnice unice pentru segmentul semiremorcilor cu temperatură controlată. Designul modular care permite sistemului să distribuie capacitatea de răcire în trei module de refrigerare de tip plug-and-play, fiecare dintre ele cu un circuit de răcire separat ce poate fi controlat individual. Acest lucru asigură eficienţă în operare, atât în cazul încărcării complete a semiremorcii, cât și a unei încărcături parţiale, o practică frecventă de altfel în industrie. Celsineo va intra în producţia de serie începând cu luna septembrie a acestui an, iar echipamentele vor fi produse la fabrica Liebherr din Bulgaria.

nunner logistics at logimat 2019”În România suntem prezenţi din 2015, suntem o companie destul de tânără. Avem depozite în București, Cluj- Napoca și Bacău, o reţea naţională de distribuţie și suntem specializaţi și în servicii de grupaj internaţional. În paralel, dezvoltăm serviciile logistice. Avem 10.000 mp spaţii de depozitare în București și planuri de viitor să ne extindem, deja suntem în căutarea unui nou depozit. Avem o prezenţă important în România pe segmentul de produse alimentare, produse fresh, în special în Cluj unde facem distribuţia pentru un retailer important. Alte industriiasupra cărora ne concentrăm sunt industria automotive, chimică, high-tech și electronice reprezintăun segment de business foarte important pentru noi. Creștem rapid și ne apropiem de o cifră de afaceri de 10 milioane.” Gerhard Gerl, General Manager Nunner Logistics România

”România reprezintă o provocare, mereu se întâmplă ceva, însă este o piaţă mare și cu potenţial. Vedem creștere economică, și, cu toate că vedem instabilitate politică, există și o stabilitate culturală care pe viitor va oferi oportunităţi. În România avem o flotă de aproximativ 200 de camioane, toate subcontractate și investim foarte mult în IT, sisteme software pentru depozit și transport cât mai ușor de folosit, sisteme de e-learning pentru șoferi. Un alt element asupra căruia ne concentrăm și investim este zona de CSR, de implicare în comunitate, susţinere a angajaţilor, reducere a impactului asupra mediului. Suntem prezenţi în România și pe segmentul de transport aerian și maritim și conectăm România de China pe Noul Drum al Mătăsii. Avem un serviciu LCL săptămânal de containere din China către România via Budapesta.” Erwin Cootjans, CEO Nunner Logistics