Home Intermodal Trenurile intermodale au nevoie de prețuri constante ale energiei electrice

Trenurile intermodale au nevoie de prețuri constante ale energiei electrice

Trenurile intermodale au nevoie de prețuri constante ale energiei electrice

În contextul introducerii unei plafonări a prețului la energia electrică la 180 EUR/MWh pentru producătorii de energie electrică, inclusiv pentru intermediari, UIRR le cere statelor membre să include transportul combinat de marfă în grupul consumatorilor finali de energie pentru a proteja și susține companiile din domeniu.

Miniștrii energiei din UE au ajuns pe 30 septembrie la un acord politic cu privire la o propunere de regulament al Consiliului privind abordarea problemei prețurilor ridicate la energie. Regulamentul introduce măsuri comune de reducere a cererii de energie electrică și de colectare și redistribuire a veniturilor excedentare din sectorul energetic către consumatorii finali.

Astfel, Consiliul a convenit să plafoneze veniturile de pe piață la 180 EUR/MWh pentru producătorii de energie electrică, inclusiv pentru intermediari, care utilizează așa-numitele tehnologii inframarginale pentru a produce energie electrică, cum ar fi sursele regenerabile de energie, energia nucleară și lignitul.

UIRR argumentează că transportul intermodal de marfă trebuie inclus în grupul consumatorilor finali de energie întrucât:

  • Transportul combinat de marfă door-to-door utilizează cu 70% mai puțină energie decât transportul rutier pe distanțe lungi, care se confruntă de asemenea cu o lipsă de combustibili;
  • Transferul mărfurilor transportate de pe camion pe trenurile intermodale reduce presiunea pe sectorul rutier, care se confruntă cu o lipsă acută de șoferi, accentuată de războiul din Ucraina;
  • Hidrogenul lichid și gazul natural lichefiat sunt adesea transportate în containere-cisternă ce utilizează trenurile intermodale. Astfel, transportul combinat joacă un rol important în securizarea surselor de energie alternativă pentru consumatorii industriali și casnici.

Transportul intermodal, esențial pentru economia Europei

“Transportul de marfă pe distanțe lungi în Europa este efectuat în principal cu camioane sau utilizând transportul intermodal door-to-door, care se bazează pe cooperarea dintre camioane pe distanțe scurte și trenurile de marfă intermodale pe cea mai lungă secțiune a călătoriei. Prețul motorinei a fost stabilizat, rezultând o creștere de 80-100% în funcție de statul membru.

Echilibrul competitiv dintre transportul pe distanțe lungi și alternativa de transport combinat door-to-door necesită un preț similar stabilizat și previzibil al energiei electrice de tracțiune în fiecare stat membru,” se arată în comunicatul transmis de UIRR.

Asociația a cerut deja în urmă cu o lună un preț transparent și previzibil – reglementat – la electricitatea de tracțiune pentru trenurile intermodale. Funcționarea neîntreruptă a serviciilor esențiale de transport combinat impune ca operatorii să cunoască în avans prețul energiei electrice de tracțiune utilizate de trenurile de marfă intermodale pe care le operează înainte ca trenul să circule. Mai mult, pentru a fi competitiv, modificarea acestui preț al energiei electrice de tracțiune ar trebui să fie comparabilă cu modificarea prețului motorinei, care alimentează camioanele pentru distanțe lungi.

Decizia miniștrilor Energiei este un pas important către asigurarea fiabilității necesare, stabilității și o modificare a prețului energiei electrice de tracțiune comparabil cu motorina. Prin urmare, UIRR și sectorul european de transport combinat îl consideră pozitiv