Home Logistics Imobiliare Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP România: VGP reprezintă un nou orizont în carieră

Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP România: VGP reprezintă un nou orizont în carieră

Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP România: VGP reprezintă un nou orizont în carieră

Atunci când vorbește despre decizia pivotării direcţiei carierei sale, după 25 de ani în transport și logistică, Adrian Crizbășianu vorbește despre un “orizont nou”. Începând cu luna februarie a acestui s-a alăturat echipei dezvoltatorului de spaţii logistice și industrial VGP în calitate de Country Manager, având misiunea de a coordona echipa locală și expansiunea companiei în România.

 

“Este cumva în natura mea să caut întotdeauna ceva nou și să nu accept o poziţie confortabilă la care poţi să ajungi după câţiva ani de eforturi susţinute într-un rol. Consider că trecerea la noul rol din cadrul VGP întrunește năzuinţele mele personale de a activa intr-o nouă arie profesională și de a mă dezvolta în continuare. Este un domeniu nou în care sunt foarte multe de învăţat și de preluat din mers, este o firmă antreprenorială pur-sânge, în care deciziile se iau foarte rapid și există o foarte mare autonomie în acţiune,” spune Adrian despre acest nou pas în cariera sa.

L-am provocat pe Adrian Crizbășianu la o discuție despre vechi și nou, despre transformare, începuturile carierei în logistică, noul rol, lecţii învăţate de-a lungul vremii, importanţa echipei și formarea de echipe de succes, trenduri pe piaţa de real estate și planurile VGP în România.

De la transport maritim containerizat, la logistică și real-estate industrial

Absolvent al Facultăţii deRelaţii Economice Internaţionale din cadrul ASE-ului, Adrian Crizbășianu a luat contact cu lumea transportului chiar de pe băncile facultăţii, fiind recrutat de o companie din domeniul transportului maritime containerizat “Printr-un concurs fast de împrejurări, după 10 ani în acest domeniu, am ajuns să lucrez în cadrul DB Schenker, al doilea angajator al meu, unde nu aș fi crezut că voi depăși borna de 10 ani și am reușit să o trec pe cea de 15 ani, timp în care am deţinut patru posturi clar definite. Chiar și ultimul, la nivel de Consiliu de Administraţie n-a fost unul singur, ci de fapt două, pentru că a intervenit la jumatate proiectul terminalului din Portul Constanţa. Schenker a reprezentat pentru mine mediul în care m-am format ca manager, o organizaţie foarte extinsă și complexă atât intern cât și în România, cu oameni extraordinari, multiple interacţiuni pe diferite paliere și care, în final, mi-a conturat principiile profesionale și dezvoltarea personală. VGP este așadar doar cea de-a treia companie pentru care lucrez, în cariera de 25 de ani, lucru poate mai rar întâlnit, dar care se aliniază unui principiu foarte important pentru mine: un loc de muncă presupune și o loialitate faţă de angajatorul ales, desigur dacă există premise și valori comune. Atunci când acestea există, cred că este o chestiune de angajament personal de a livra ceea ce te-ai angajat să faci precum și de a duce până la capăt anumite proiecte asumate, mai complexe. Consider că 4 ani reprezintă un orizont de timp rezonabil pentru a prelua și confirma tot ceea ce presupune acea nouă poziţie, cu transformări, progres, de a duce lucrurile într-un punct de stabilitate și a crea o echipă autonomă perfect funcţională. Mai apoi, poţi alege să mergi într-o altă direcţie sau să-ţi asumi noi proiecte sau responsabilităţi, de preferat în aceeași organizaţie.” Domeniul imobiliar industrial și logistic l-a descoperit în detaliu, dincolo de negocieri și elemente contractuale, în urma interacţiunii cu dezvoltatorii imobiliari de pe piaţă pentru proiectul deschiderii noului terminalului logistic integrat al Schenker Logistics din București. “Mi s-a părut foarte interesant și multe elemente din experienţa acumulată în cei 25 de ani mi s-au părut transferabile – de la abilităţi de general management până la chestiuni specifice care ţin de conexiuni sau de piaţa de logistică. Restul se învaţă, dacă ai curiozitatea și deschiderea de a descoperi lucruri noi. Cât privește specializările de care ai avea nevoie pentru a avea o organizaţie performantă și eficientă, este important să îţi formezi o echipă de specialiști pe a căror expertiză și mentalitate profesională corectă să te poţi baza” spune Country Manager-ul VGP România.

Ce reprezintă și cum contruiești o echipă de succes?

Construcţia unei echipe de succes ţine de mult mai mulţi factori decât aducerea laolaltă a unui grup de oameni cu mixul de competenţe profesionale potrivite. Și pentru că echipa locală a VGP a trecut prin câteva schimbări, de la cea de management, la relocarea acesteia din Timișoara în București și alăturarea de noi membri, care să contribuie cu experienţa și cunoștinţele lor la planurile de creștere ale companiei în România, a intervenit și întrebarea “cum construiești o echipă de succes?” Unul dintre elementele pe care Adrian pune accentul atunci când vorbește despre echipe, dincolo de ingredientul de bază ce ţine de seriozitatea și profesionalismul membrilor, este încrederea. “Fără un respect profesional reciproc și fără a avea o încredere generală că lucrurile se fac așa cum ne-am angajat și că scopurile sunt cele declarate, nu are cum să funcţioneze și să se formeze o relaţie profesională stabilă și performanţă.” În același timp, când vorbește de succesul echipelor, amintește și de faptul că lucrurile funcţionează atâta vreme cât obiectivele echipei sunt aliniate cu dezideratele personale ale membrilor săi și folosește o analogie cu echipele sportive de succes, care au o ascendenţă și un nivel de performanţă ridicat și, inevitabil, la un moment dat își pierd din momentum, fie prin plecarea unui membru, fie prin faptul că acestea sunt ajunse din spate de către ceilalţi competitori.

“Eu văd echipa de succes ca pe o curbă ascendentă care ajunge la un maximum de potenţial, iar la un moment dat, trebuie să accepţi că lucrurile nu pot continua în acest mod pe termen lung pentru că aspiraţiile individuale ale fiecăruia s-ar putea să nu mai fie în concordanţă cu ţelul echipei. Intervine o asincronizare între năzuinţele personale ale cuiva, un membru valoros în echipă și ceea ce poţi să-i oferi. Cel mai bun lucru pe care îl poţi face este să recunoști starea de facto, să accepţi că acel om trebuie să își caute îndeplinirea acelor aspiraţii în altă parte și să pornești cu încredere la reconstrucţia echipei tale. Dupa cum tu însuţi ai nevoie de dezvoltare persoală, este perfect legitim și de așteptat ca cei mai buni din echipa ta să aibă așteptări similare. A nega un asemenea fapt nu rezolvă nimic, ba dimpotrivă”.

Piaţa de real estate industrial în Q2 și mai departe

Privind obiectiv la evoluţia pieţei de real estate industrial în România în următoarea perioadă, Adrian se declară optimist-rezervat, deși există trenduri care s-au accelerat pe fondul crizei sanitare și a nevoii de distanţare fizică – creșterea din e-commerce și a activităţii de curierat ce determină companiile să-și regândească și reconfigureze dimensiunile locaţiilor din ţară, lucru resimţit și în activitatea recentă a VGP – și care duc la o nevoie mai mare de spaţii logistice. “Spun optimist-rezervat pentru că există un precedent negativ: în 2008 mulţi nu au crezut că acea criză economică va ajunge și în România, a fost o perioadă de euforie nejustificată și știm ce a urmat. Într-o oarecare măsură avem un déjà-vu și acum în anumite atitudini din piaţă și în condiţiile în care ne vom confrunta cu o criză economică majoră catalizată de criza sanitară, putem să ne așteptăm la o oarecare precauţie în zona de investiţii, la reducerea cheltuielilor la nivel personal, căderi de niveluri de putere de cumpărare și astfel s-ar inversa aceste tendinţe.” În ciuda contextului actual, piaţa imobiliară pentru domeniul industrial și logistic a fost foarte efervescentă în prima parte a acestui an cu un număr record de tranzacţii, cele mai multe fiind deja demarate din 2019 și continuate în Q1&Q2 din 2020. “Pentru viitor așteptarea mea este că ritmul pieţei de real estate industrial și logistic să decelereze. Pentru trendul pieţei mult mai relevant va fi ce tranzacţii vor fi semnate efectiv în S2, initiate în acest an. Retailul și curieratul sunt două segmente care susţin piaţa de spaţii logistice, iar în ceea ce privește site-urile industriale, acolo va fi mai multă precauţie. Industria se află într-o repoziţionare. Cred că 2021 va arăta altfel decât 2020 din perspectiva tranzacţiilor. Sunt premise de dezvoltare foarte bune pentru acest sector, dar în egală măsură există niște ameninţări care ţin de contextual general-economic care pot înfrâna această dezvoltare,” afirmă Adrian Crizbășianu. Cu toate că există așteptări și discuții referiatoare la repoziţionarea unor unităţi industriale, în principal de producţie din Asia în Europa și respectiv șansa României de a beneficia de noi investiţii, acestea nu sunt încă confirmate. “Pentru noi este de interes dacă se vor materializa pentru că Aradul, unde am investit recent în 2020 și avem un nou parc VGP în pregătire, este o zonă preponderent industrial și având în vederea conectivitatea rutieră cu Europa, acolo este de așteptat să vedem primele semne.”

VGP România – de la jucător regional la reţea extinsă la nivel naţional

VGP este cunoscut în România mai ales ca un jucător regional pe piaţa spaţiilor logistice și industriale, VGP Park Timișoara fiind până în 2018, când a început construcţia VGP Park Sibiu, singurul parc logistic al dezvoltatorului în România. Începând cu anul 2019, compania și-a propus să își crească prezenţa pe piaţa locală și să se extindă, primul pas fiind făcut în directia securizării unor loturi de teren ca precondiţie necesară pentru dezvoltarea și construcţia unor noi parcuri VGP în România.

Anul acesta, în ciuda contextului extrem de complicat din 2020, VGP România a finalizat achiziţia unui teren cu o suprafaţă de 39 ha la Arad, unde va dezvolta un nou parc logistic, primele unităţi urmând să fie livrate în 2021. Această decizie, ca și cea de recrutare a lui Adrian Crizbășianu în echipa locală, face parte din strategia companiei de a-și consolida și diversifica prezenţa în România și de a deveni un jucător naţional.

“Ne dorim ca și în România, VGP să aibă o reprezentativitate echivalentă cu cea pe care o are pe alte pieţe europene în care activează. Pentru a atinge acest obiectiv s-a început cu zona de securizare terenuri: Sibiul a fost prima locaţie, Brașovul a fost a doua locaţie unde terenul a fost securizat și extins, autorizaţia de construire există deja și vom lua o decizie privind demararea construcţiei. Anul acesta a urmat Aradul, cu achiziţia de teren, iar în București proiectul este în stadiu destul de avansat de concretizare. Alte zone de interes în piaţă pentru noi sunt Cluj, Bacău și, bineînţeles, suntem deschiși și la alte oportunităţi care se pot ivi, inclusiv achiziţii pentru a trece dincolo de dezvoltarea organică, deși aceasta nu este neapărat ţinta principală. Este evident nevoie de un portofoliu care să se armonizeze cu portofoliul VGP în ceea ce privește calitatea, locaţia, gradul de ocupare,“ declară Country Manager-ul VGP. Toate acestea, spune Adrian Crizbășianu, demonstrează că angajamentul organizaţional al grupului belgian VGP în ceea ce privește piaţa din România este prezent și se manifestă neschimbat, în ciuda celor întâmplate în 2020.