Home Advice Albarosa: “Logistica si industria se vor misca bine in 2011”

Albarosa: “Logistica si industria se vor misca bine in 2011”

Deși este cunoscut în parte datorită operațiunilor cu vehicule comerciale, Grupul Cefin are o divizie de Real Estate foarte puternică. Aceasta este un important dezoltator de proiecte imobiliare, cele mai importante dintre ele fiind Logistics Park Arad, A1 Business Park sau Logistics Park București.
Deoarece este unul dintre cei mai importanți jucători din piața de profil, am încercat să aflăm de la CEO-ul Cefin, Stefano Albarosa ce ne rezervă anul 2011 în anumite ramuri economice importante cum ar fi industria, real estate-ul, logistica și transporturile.

Rep: Cum credeți că va evolua piața de logistică în 2011?
Stefano Albarosa: Logistica și industria vor fi două sectoare care se vor mișca destul de bine în acest an. În ceea ce privește logistica cred că va fi foarte important dacă România va atinge pragul de a fi recomandată pentru investiții pe societățile de rating internațional și cred că pragul acesta va fi atins undeva în lunile iunie-iulie. Asta va însemna că o mulțime de fonduri de investiție internaționale, odată când țara este considerată din punct de vedere internațional cu potențial de investiție vor redeschide noi posibilități de investiție și aici sunt optimist.

Rep: Ce alte segmente ale economiei credeți că vor avea o dinamică ascendentă în acest an?
S.A.: Printre segmentele de imobiliare ce se vor mișca sunt segmentele de birouri, cred că la comercial și la rezidențial încă vor fi un pic plafonate, cred că la comercial, pe dezvoltare regională în particular, investițiile vor fi făcute la nivel de discount chain, la nivel de Minimax, Lindl. Nu cred că vom fi martori în viitorul apropiat la mari deschideri de centre comerciale.

Rep: Ce clienți are Cefin Real Estate? ce chiriași aveți
S.A.: Toți marii operatori de logistică, avem peste 40 de chiriași. Noi am fost timp de mulți ani cel mai mare dezvoltator de parcuri industriale și de logistică. Am dezvoltat aproape 400.000 de metri pătrați de magazine. Chiar în Arad avem unul și semnalele sunt pozitive pentru că după un an și jumătate în care a rămas practic gol acum avem scrisori de intenție ferme pe aproape o treime din suprafață, este ceva foarte încurajator.

Rep: Care credeți că va deveni cea mai importantă zonă a României din punct de vedere al investițiilor în spații de depozitare?
S.A.: Teoria mea este că România din 2011 și 2012 va fi ca România în 2001 sunt efectiv ani în care cine venea să facă investiții în România nu venea pentru a vinde sau pentru a exploata piața din România, venea pentru a face investiții industriale, pentru export. Eu cred că această criză a dus înapoi România la acei parametri de competitivitate care fac afacerea asta profitabilă, în sensul că să vii aici în România să deschizi o hală industrială sau o activitate de producție sau de logistică este o afacere foarte bună… clădirea costă puțin, chiria costă puțin, forța de muncă costă puțin și este o țară Europeană.
Eu personal cred că zona care se va dezvolta mai mult va fi zona care este lipită către Europa, adică nord și nord-vest, adică zona Banatului, Timișoara, Arad, Cluj.

Rep: Ce evoluție credeți că vor avea operatorii de transport români în 2011?
S.A.: Clienții noști și-au modificat centrul de operațiuni în Europa și aceasta reprezintă unul din avantajele pe care le-a avut România odată cu intrarea în UE. Acum operatorii nu mai au nevoie de autorizații speciale de transport. Acest lucru deschide oportunități foarte importante pentru transportatorii români, deoarece competitivitatea lor este mai mare în UE datorită costurilor operaționale mai reduse pe care le înregistrează.
Eu cred că vom asista în România la o relansare a tuturor investițiilor și în special a celor industriale. Cred că la capitolul consum va fi un an plafonat. Cred că transportatorii se vor orienta în continuare tot pe transport intracomunitar.