Home Logistics Curierat și e-commerce Black Friday la Trendyol: Jumătate din vânzări au fost generate de români

Black Friday la Trendyol: Jumătate din vânzări au fost generate de români

Black Friday la Trendyol: Jumătate din vânzări au fost generate de români

Trendyol, marketplace online internațional de top, a anunțat rezultatele celei de-a doua ediții de Black Friday desfășurate în România.

În perioada 31 octombrie-11 noiembrie, platforma a înregistrat 73 de milioane de vizite, iar 47% din totalul vânzărilor au fost generate de cei peste 4.500 de comercianți români care au participat la campanie.

Performanțele campaniei Black Friday

Campania de Black Friday derulată de Trendyol a avut vârful de trafic pe 7 noiembrie, când au fost consemnate 7,2 milioane de vizite și 1,8 milioane de utilizatori activi, de peste două ori mai mulți față de 8 noiembrie 2024, vârful campaniei de anul trecut.

În plus, ziua de 7 noiembrie a marcat și cel mai mare număr de tranzacții, cu o creștere de 123% față de ziua de vârf din campania precedentă. „Ora de aur” a campaniei a fost înregistrată pe 7 noiembrie, între 21:00 și 22:00, când au fost plasate circa 11.000 de tranzacții. De asemenea, între 31 octombrie și 11 noiembrie, Trendyol a fost cea mai descărcată aplicație din toate categoriile, atât în App Store, cât și în Google Play, în România.

„Rezultatele remarcabile ale celei de-a doua campanii de Black Friday din România evidențiază atât cât de bine este primită oferta noastră de către clienții români, cât și  consistența parteneriatelor pe care le avem cu comercianții locali. În această perioadă, aproape jumătate din vânzările totale de pe platformă au fost generate de partenerii noștri români, subliniind impactul pozitiv pe care îl construim împreună în ecosistemul local de e-commerce. Ne concentrăm în continuare pe susținerea dezvoltării lor și pe oferirea unei experiențe de cumpărături sigure și captivante pentru clienți”, a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.

Ce au cumpărat românii în această perioadă

În ceea ce privește comportamentul de consum, românii au comandat în principal articole de modă, jucării educaționale și produse pentru casă. Printre cele mai populare produse s-au numărat puloverele, seturile de pijama, hanoracele, jucăriile educaționale și lenjeriile de pat. Brandurile românești care au înregistrat cele mai multe comenzi au fost B&T Shoes, Răspundel Istețel, Nufăr și Uniconf.

În timpul campaniei de Black Friday, cele mai multe comenzi de pe Trendyol din România au fost plasate din marile centre urbane, cu Bucureștiul pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca și Iași.

Influencer marketing și planurile pentru finalul lunii

Campania a fost susținută de una dintre cele mai ample activări de influencer marketing din România. Mii de creatori de conținut au generat peste 30.000 de stories pe parcursul celor două săptămâni, ceea ce a dus la o creștere de 60% a comenzilor plasate prin linkurile influencerilor față de anul precedent. În plus, ambasadorii campaniei – Theo Rose, Gina Pistol și Smiley – au contribuit la amplificarea vizibilității ofertelor prin secțiunile lor tematice din aplicație.

Campaniile Trendyol din luna noiembrie vor continua cu o a doua ediție, sincronizată cu perioada de Black Friday la nivel internațional, care va avea loc între 25 noiembrie și 2 decembrie, sub denumirea „Black Friday Bestsellers”. Această nouă rundă de reduceri va oferi clienților din România oportunitatea de a beneficia de oferte speciale la produse populare și de a explora o gamă extinsă de branduri și produse.