Home Logistics Curierat și e-commerce Cristi Movilă, VTEX România: numărul magazinelor cu peste 1.000 de comenzi pe zi se va tripla

Cristi Movilă, VTEX România: numărul magazinelor cu peste 1.000 de comenzi pe zi se va tripla

Cristi Movilă, VTEX România: numărul magazinelor cu peste 1.000 de comenzi pe zi se va tripla

Potrivit unei analize realizate de VTEX România, numărul magazinelor cu peste 1.000 de comenzi pe zi se va tripla în următorii 3 ani. În 2021, categoriile din ecommerce cu cea mai mare creștere  vor fi Home & deco, pharma și fashion.

După un salt de cel puțin 3 ani anul trecut, comerțul online își va continua evoluția și va înregistra o creștere de cel puțin 15% în 2021, oferind o perspectivă optimistă pentru magazinele locale. Retailerii tradiționali vor migra tot mai mult către comerțul online.

„În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piața locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendințe de transformare digitală, care vor defini comerțul online local,” a declarat Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX.

Cum va evolua comerțul online în 2021? Tendințe

  • Retailerii și mall-urile se vor orienta către modele de business online și omnichannel

Mall-urile se vor orienta către strategii și modele de business omnichannel pentru a susține comerțul afectat de pandemie și a asigura supraviețuirea sectorului.

Dacă înainte de pandemie mulți retaileri privilegiau propriile canale de vânzare, pentru un control mai bun al experienței clientului și al brandului, acum marketplace-urile devin o soluție foarte bună pentru retailerii medii și mici. Condițiile comerciale au devenit mai atractive pentru cei care vând, iar dezvoltările tehnologice oferă instrumente tot mai bune, de la marketing la logistică, astfel încât retailerii au început să urmărească prezența pe cât mai multe canale de vânzare, în completarea propriilor magazine și site-uri. Pe de altă parte, vom asista și la emergența unor marketplace-uri noi, susținute de retailerii mari, care trec în etapa superioară de dezvoltare și doresc să le ofere clienților acces la o gamă bogată de produse.

În acest sens, Veranda Shop Online își propune atragerea a minimum 70 de chiriași pe platformă, care nu sunt prezenți în mall-ul fizic, din zona antreprenorială și a produselor de nișă, non mass-market.

  • Creșterea plății cu cardul și mobile shopping

În 2020, a crescut gradul de adopție a soluțiilor de comunicare mediate prin internet datorită regimului de învățare și lucru la distanță. Astfel, rata de penetrare a serviciilor de internet a crescut și va atrage o creștere cu 33% a traficului de pe computerele conectate la rețea și cu 12% pentru echipamentele mobile. Astfel, România traversează un context care favorizează adopția comerțului online.

Mai mult, datele PayU indică o creștere a adopției plății cu cardul: introducerea măsurilor suplimentare de securitate conform directivei PSD2, alături de alte soluții precum opțiunea de retur a banilor „instant money back” în 30 de minute de la momentul confirmării returului sau opțiunea de plată în siguranță cu un singur click au crescut încrederea în această metodă sigură de plată.

Rata de penetrare a plății online a crescut cu 50% atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Pentru anul 2021, PayU estimează o pondere de 39%.

„Unii utilizatori s-au mutat din orașele aglomerate către zonele rurale, astfel că ne așteptăm să vedem o creștere a plăților cu cardul inclusiv în zona rurală,” spune Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romania

  • Experiență mai bună online datorită digitalizării

Pentru a le oferi clienților o experiență mai bună online, dar și pentru a suplini interacțiunea fizică cu produsul, business-urile vor investi în integrarea unor soluții de management al operațiunilor dotate cu AI, care permită optimizarea costurilor și a eforturilor logistice. De asemenea, tehnologiile AI permit și creșterea calității serviciilor oferite și contribuie la dezvoltarea unei experiențe de cumpărături îmbunătățite.

  • Social commerce: interacțiune mediată de rețelele sociale

Rețelele sociale sunt accesate de un număr în creștere de utilizatori, astfel că acestea capătă un rol tot mai important în strategia de vânzare. De asemenea, potrivit Veranda Shop Online, live shopping-ul se va dezvolta și în România, fiind o pârghie care mixează interacțiunea online cu cea offline. Această metodă de shopping va fi mai valoroasă în special  pentru produsele care sunt extrem de nișate.

VTEX este prima și singura soluție complet integrată de comerț, marketplace și Order Management System (OMS), din lume, care unifică experiențele utilizatorilor pe toate canalele, într-o singură soluție completă, destinată companiilor medii și mari.