Home Intermodal Criza din Marea Roșie se extinde

Criza din Marea Roșie se extinde

Criza din Marea Roșie se extinde

Efectele situației din Marea Roșie se extind și continuă să provoace perturbări la nivelul întregii industrii, afirmă gigantul danez Maersk.

Într-o notă informativă transmisă clienților linia maritimă a declarat că în ultimele luni complexitatea situației din Marea Roșie a crescut. Zona de risc determinată de atacurile rebelilor Houthi s-a extins și mai mult în larg, prelungind și mai mult voiajele și crescând costurile.

“Dezvoltăm soluții cu scopul de a oferi clienților noștri o mai mare fiabilitate pentru lanțurile lor de aprovizionare.

Pentru a ne proteja echipajele, navele și încărcătura, vom redirecționa toate navele în jurul Capului Bunei Speranțe în viitorul apropiat. Cu toate acestea, zona de risc s-a extins, iar atacurile ajung mai departe în larg”, declară Maersk.

Atacurile Houthi au țintit nave într-o zonă din Golful Aden și Oceanul Indian și săptămâna trecută au tras asupra vasului de containere MSC Orion, de 15.000 teu, la 400 de mile marine sud de Yemen.

Ca urmare a extinderii zonei de risc, linia maritimă daneză spune că a trebuit să prelungească devierile, ceea ce a dus la creșterea timpilor de tranzit și a costurilor. Costurile cu combustibilul au crescut cu aproximativ 40% pe voiaj, iar compania a declarat că tarifele de navlosire au fost de trei ori mai mari.

Efectele secundare ale situației au inclus blocaje și aglomerări de nave, precum și întârzieri și lipsă de echipamente și capacitate de transport.

“Estimăm o pierdere de capacitate la nivelul întregii industrii de 15-20% din Orientul Îndepărtat către Europa de Nord și Mediterana în al doilea trimestru”, a declarat Maersk.

Având în vedere deficitul de echipamente, compania a închiriat până acum încă 125.000 de containere.

Situația s-ar putea înrăutăți

Situația s-ar putea înrăutăți, deoarece rebelii Houthi amenință acum navele din estul Mării Mediterane care fac escală în porturile israeliene. Amenințarea este considerată credibilă în ceea ce privește raza de acțiune a armelor Houthi.

De asemenea, Israelul a început acum lovituri țintite asupra Rafah din sudul Fâșiei Gaza, ceea ce, conform avertismentelor Houthi, va duce la extinderea țintelor la toate navele unei companii care are nave care fac escală în Israel.

În prezent, cele mai multe linii de containere evită Marea Roșie și Canalul Suez, în schimb liniile maritime mai mici continuă să riște tranzitul. Potrivit companiei de analiză Linerlytica, de la 1 aprilie, peste 90 de nave au tranzitat strâmtoarea Bab-el-Mandeb din sudul Mării Roșii.

Cele mai multe tranzite – 12 – au fost efectuate de SeaLead Shipping, cu sediul în Singapore, urmată de linia maritimp chineză New New Shipping.

Dintre companiile de top, doar CMA CGM tranzitează Marea Roșie în anumite cazuri, evaluand riscul în funcție de fiecare navă în parte. Compania franceză a efectuat patru tranzite în Marea Roșie de la începutul lunii aprilie, potrivit Linerlytica.