Home Logistics Curierat și e-commerce Cu ce provocări logistice se confruntă magazinele online din România?

Cu ce provocări logistice se confruntă magazinele online din România?

Cu ce provocări logistice se confruntă magazinele online din România?

Potrivit unui sondaj în rândul magazinelor online realizat de revista Intermodal&Logistics în perioada 21 septembrie-1 octombrie 2020 și publicat în whitepaper-ul E.LOGISTICS – Ghid Logistic pentru eCommerce, 64% din magazinele online din România au componenta de logistică internalizată, 32% au anumite componente sau întreaga logistică externalizată și 4% intenționează să externalizeze anumite componente.

Sondajul a evidențiat faptul că doar 20% dintre magazinele online din România livrează în afara granițelor țării, cu toate că intenția comercianților de a se extinde și a livra și pe alte piețe este destul de mare – 30% declară că ar dori să facă acest lucru. 29% dintre magazinele online care au răspuns studiului de piață declară că utilizează o singură companie de curierat pentru livrarea către clienții finali, 39% lucrează cu doi curieri și 32% lucrează cu 3 companii de curierat.

În topul provocărilor logistice se regăsesc costurile mari cu transportul și ambalajele; un management al retururilor deficitar – cost mare al retururilor, nevoia de reducere a procentului de colete retur sau imposibilitatea garantării integrității și conținutului coletelor la livrare, dar mai ales la retur.

Alte provocări logistice evidențiate de către comercianții online sunt – lipsa sistemelor informatice performante; lipsa și slaba calificare a resursei umane; slaba comunicare cu partenerii de transport, în special în ceea ce privește deteriorarea coletelor și nerespectarea termenelor de livrare către clientul final.

Sondajul, realizat cu sprijinul Innoship și MerchantPro, a fost publicat în cadrul primului whitepaper dedicat logisticii magazinelor online, realizat de revista Intermodal&Logistics.

E.LOGISTICS include informatii, interviuri, tips&tricks referitoare la platforme pentru ecommerce, marketplace-uri, e-fulfillment, livrări last-mile, managementul retururilor, livrări cross-border, dar și un studiu de piață privind logistica magazinelor online și exemple de antreprenoriat de succes din online și offline.

E.LOGISTICS reprezintă un instrument valoros pentru magazinele online și pentru simplificarea operațiunilor logistice, eficientizare și cresterea gradului de satisfacție a clientului final.

Proiect sustinut de: QeOPS, DPD România, Simplify by KLG, Innoship, Media HitMail, MerchantPro, CBRE România și ARMO- Asociația Magazinelor Online din România.