Home Companii DHL România-prima opţiune a clienţilor

DHL România-prima opţiune a clienţilor

DHL România-prima opţiune a clienţilor

Atingerea unui obiectiv ambiţios precum acela de a deveni prima opţiune a clienţilor necesită investiţii constante şi susţinerea unei echipe puternice, iar DHL România, parte a Deutsche Post DHL ilustrează perfect acest lucru.

Parte a grupului german Deutsche Post DHL, DHL International Romania a demarat în ultimii ani o serie de investiţii operaţionale menite să asigure o creştere a afacerii şi să plaseze compania în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de alegerea partenerului de curierat expres internaţional. Se poate spune că şirul investiţiilor DHL a început încă din 1991 când compania s-a înfiinţat în nume propriu în România. În ultimii ani putem remarca investiţiile operaţionale majore realizate, care au început în 2007 cu operararea aeronavei Boeing 757-200SF, cu o capacitate maximă de 30,7 tone.

În 2012 DHL a făcut o investiţie importantă prin înnoirea flotei cu 100 de autovehicule utilitare mari cu rafturi interioare (Volkswagen Crafter), care operează în toată ţara şi care au dublat capacitatea de transport pe teritoriul României oferind o eficienţă mai mare a livrărilor. De asemenea, DHL a început de anul trecut operarea unor aeronave cargo noi la Arad şi Cluj, pentru deservirea zonei de vest a ţării, care oferă capacitate de încărcare mărită şi au permis extinderea acoperirii pentru serviciile cu livrare în aceaşi zi pentru clienţii din această regiune. Expedierile clienţilor din partea de nord-est a ţării sunt exportate acum în aceeaşi zi datorită unui parteneriat încheiat de DHL cu o linie comercială pentru ruta Iaşi – Bucureşti. În prezent flota auto a companiei depăşeşte 200 de maşini şi oferă acoperire naţională 100% cu ajutorul celor 42 de locaţii aflate în cele mai importante oraşe din ţară. Cele trei aeronave dedicate care operează în reţeaua DHL -două aeronave în centrele regionale de la Cluj şi Arad şi o aeronavă Boeing 757-200SF la Otopeni, deservesc peste 220 de ţări şi teritorii şi 120.000 destinaţii.

Investiţiile continuă în 2013

În cel mai mare centru de sortare al companiei, din incinta Aeroportului Internaţional Otopeni, sunt procesate mai mult de jumătate dintre totalul volumelor, care se ridică la cifra de 3,5 milioane de expedieri anual. Zilnic, aeronava Boeing, cu o capacitate maximă de 30,7 tone realizează curse între aeroportul Henri Coandă şi baza regională DHL de la Bergamo, din Italia. Procesul de vămuire este asistat 100% de DHL, compania reuşind să vămuiasca aproximativ 90% din totalul expedierilor înainte ca acestea să sosească fizic în ţară (“clearance in the air”), iar descărcarea coletelor din avion şi încărcarea în maşini se realizează în 45 de minute. Cele trei aeronave dedicate care operează în reţeaua DHL deservesc peste 220 de ţări şi teritorii şi 120.000 destinaţii. DHL intenţionează să deschidă în 2013 un centru operaţional la Cluj, aflat chiar în incinta aeroportului, similar celui de la Otopeni, care va permite sortarea mărfii imediat după sosirea acesteia în aeroport, timpii de livrare fiind îmbunătăţiti cu cel puţin o oră. Şi lucrurile nu se vor opri aici, anul acesta compania având în vedere şi operarea unei noi aeronave în Otopeni, ceea ce va duce la creşterea capacităţii de transport şi reducerea timpilor de tranzit pentru Bucureşti şi zona de est a ţării.

“Prin continuarea planului de investiţii DHL demonstrează încă o dată angajamentul său de a-şi dezvolta semnificativ operaţiunile pe piaţa din România. Pe o piaţă care a rămas în ultimii ani la o valoare constantă sunt sigur că investiţiile sunt singurele în măsură să ne asigure creştere, prin oferirea celor mai eficiente soluţii, care să conducă la menţinerea portofoliului de clienţi şi atragerea unor segmente noi” a declarat Daniel Kearvell, Managing Director DHL Romania.

Servicii pentru dezvoltarea IMM-urilor

Companiile mici şi mijlocii reprezintă un segment de clienţi important pentru DHL, din cei aproximativ 5.000 de clienţi ai companiei, 80% fiind reprezentaţi de companiile din segmentul IMM. Aceşti clienţi aduc 60% din totalul cifrei de afaceri a DHL în România, care în 2011 a fost de 25 de milioane de euro. Astfel, în 2013 DHL se va concentra asupra acestui segment printr-o serie de iniţiative legate de dezvoltarea şi lansarea unor instrumente dedicate: instrumente online pentru realizarea expedierilor prin aplicaţia MyDHL, dar şi o secţiune dedicată segmentului IMM pe site, care conţine un pachet de informaţii utile şi ajută companiile mici să îşi eficientizeze activitatea legată de exporturi sau importuri. DHL oferă, de asemenea, o echipă de specialişti consacrată segmentului IMM, care le stă la dispoziţie cu consultanţă pe parcursul întregului proces de expediere.