Home Logistics Green Logistics dm drogerie markt: Sustenabilitatea ca filozofie de business

dm drogerie markt: Sustenabilitatea ca filozofie de business

dm drogerie markt: Sustenabilitatea ca filozofie de business

Acțiunile sustenabile sunt adânc înrădăcinate în AND-ul dm drogerie markt, cel mai mare retailer din Germania. Atunci când a deschis prima drogerie în 1973, în Karlsruhe, Germania, dr.Götz Werner și-a propus ca dezvoltarea companiei să se bazeze pe principii comerciale și sociale holistice.

Astăzi, devenită al doilea cel mai mare lanț de drogherii din Europa, cu 3.700 de magazine în 13 țări europene și o cifră de afaceri de 11,5 miliarde euro în exercițiul financiar 2019/2020, compania duce mai departe filozofia fondatorului său. Retailerul reușește cu succes să creeze un echilibru în preocupările comerciale și factorii sociali și de mediu.

De la game de produse vegane, din ingrediente naturale, la produse realizate din materiale durabile sau reciclate, la ambalaje reciclabile sau refolosibile și până la programe complexe implementate pe întregul lanț valoric, dm drogerie markt demonstrează că sustenabilitatea nu este un factor care stă în calea succesului comercial, ci chiar îl potențează.

Un lanț de aprovizionare verde

Sustenabilitatea este unul dintre pilonii strategici ai companiei, astfel că și funcțiile de achiziții sau supply chain management trebuie să își aducă aportul în crearea de operațiuni comerciale sustenabile.

“Includerea de procese și soluții sustenabile din punct de vedere ecologic, economic, social și cultural în lanțul nostru de aprovizionare a fost o alegere evidentă încă de la început”, declară pentru Intermodal&Logistics reprezentanții dm drogerie markt.

Retailerul lucrează permanent la optimizarea operațiunilor logistice, acesta fiind un punct esențial pentru reducerea pe termen lung a emisiilor de CO2. Atunci când ne alegem partenerii din logistică și transport cu care cooperăm, „sustenabilitatea” este un factor care cântărește tot mai mult în decizia noastră,”explică reprezentanții retailerului, adăugând că monitorizarea emisiilor de CO2 pe segmentul de transport reprezintă un KPI cheie pe care dm îl monitorizează constant.

În ultimii ani, dm drogerie markt a accelerat implementarea de proiecte menite să reducă amprenta de CO2 și alte gaze cu efect de seră a operațiunilor sale logistice. 

  • Înverzirea centrului de distribuție din Enns, Austria. Centrul logistic din Enns a fost construit în 1989, iar în 2020, în urma unei investiții de 100 milioane euro, s-au implementat soluții de robotică și automatizare, cum ar fi tehnologia ACPaQ dezvoltată de Swisslog.

În următorii ani, în centrul logistic va fi instalată o nouă pompă de căldură, un nou sistem de ventilație, sistemul de iluminare va fi modernizat și va fi introdusă tehnologia LED, iar fațada va fi izolată. Se vor face investiții de peste 11 milioane de euro pentru a face centrul de distribuție mai ecologic. În ceea ce privește emisiile de CO2, obiectivul asumat este de a le reduce cu 50% până în 2027, spun reprezentații companiei.

  • Smart-Box: Proiectul GS1 Smart-Box, ce reprezintă utilizarea unui sistem standardizat de ambalaje returnabile atât de către retaileri cât și de către producători a primit undă verde în Germania în 2021. Producția și livrarea primelor 100.000 de cutii standardizate reutilizabile pentru transport a fost demarată la finele lunii aprilie 2021, după o fază de testare încheiată cu succes.

GS1 Smart-Box este primul proiect de economie circulară în care retailerii și producătorii pică de acord asupra unor standarde comune pentru supply chain implementate din producție și până în depozitele centrale ale retailerilor.

Partenerii proiectului sunt: dm drogerie markt, Edeka, Müller și Rossmann din segmentul de retail; Beiersdorf, Cosnova, Henkel, Kao, L’Oréal și Procter & Gamble din producție; GS1 Germania ca partener de standardizare și certificare și ICC ca partener de închiriere. Cutiile respectă înălțimile EUL de 1,20 1,20 m și 2,40 m și permit optimizarea transportului și depozitării, reușind să reducă numărul de curse, ambalaje secundare necesare, dar și de emisii de CO2.

“Alte proiecte pe care le avem în derulare în domeniul sustenabilității include pregătirea unui raport de de evaluare a ciclului de viață a produselor și sustenabilitate a acestora, inclusiv în România. Atunci când toate procesele relevante vor fi analizate și amprenta ecologică va fi cunoscută, vom putea implementa noi abordări în ceea ce privește sustenabilitatea.

Ambalajele sunt de asemenea un element important în strategia de sustenabilitate, de aceea derulăm un proiect de analiză a ambalajelor pentru întreaga gamă de produse dm, precum și un proiect de testare a ambalajelor returnabile pentru segmentul de e-commerce.

În plus, evaluăm noi abordări în domeniul transferului de materiale reciclabile, cum ar fi returul deșeurilor comprimate la punctele noastre de transbordare și consolidarea transporturilor către companiile de deșeuri sau fabricile de hârtie,” au explicat reprezentanții dm drogerie markt.

Inițiativa Supply Chain Act

 Inițiativa Lieferkettengesetz, fondată în 2019 ca o alianță la scară largă a societății civile a fost adoptată ca lege în iunie 2021 în Germania. Conform Supply Chain Act, care va intra în vigoare în 2023 pentru companiile cu peste 3.000 de angajați, și din 2024 pentru companiile cu peste 1.000 de angajați, acestea vor fi obligate să realizeze audituri interne pe lanțurile de aprovizionare pentru a verifica respectarea drepturilor omului și anumite standarde de mediu. dm și-a luat angajamentul la nivel de grup să respecte toate prevederile noii legi chiar din 2021.