Home Logistics Curierat și e-commerce FAN Courier, afaceri cu 12% mai mari în 2023. Compania a împlinit 25 de ani de activitate

FAN Courier, afaceri cu 12% mai mari în 2023. Compania a împlinit 25 de ani de activitate

FAN Courier, afaceri cu 12% mai mari în 2023. Compania a împlinit 25 de ani de activitate

FAN Courier, brand de curierat fondat în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu, împlineşte astăzi, 16 ianuarie, 25 de ani de activitate, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

După cum arată sursa citată, în 16 ianuarie 1998, FAN Courier a primit prima comandă de livrare din următoarele câteva sute de milioane de expediţii care urmau să se adune într-un sfert de secol. În cei 25 de ani de activitate, compania a fost pionierul industriei de curierat moderne şi competitive, participant activ la dezvoltarea pieţei de curierat din România, estimată în prezent la 850 de milioane de euro.

Într-un sfert de secol, FAN Courier a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din economie, numărul angajaţilor şi colaboratorilor fiind azi de 8.000. FAN Courier este unul dintre modelele antreprenoriale de succes ale României de după 1990 şi una dintre cele mai inovatoare companii autohtone. Compania a investit pentru dezvoltare aproape un sfert de miliard de euro.

În 2023, FAN Courier ţinteşte un avans cu 12% al business-ului, după ce în ultimii trei ani a depăşit pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri.

Născuți în localitatea Fitionești, Vrancea, la distanță de 4 ani unul de altul, vecini și prieteni din copilărie, Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai au pus bazele FAN Courier la sfârșitul anului 1997, în urma unei întâlniri de weekend. Până la acel moment, fiecare avea un plan de viață independent de ceilalți:

  • Felix Pătrășcanu, pasionat de literatură și istorie, își dorea să devină judecător și absolvise Facultatea de Drept după Revoluție, când nu i-a mai fost respins dosarul din considerente politice.
  • Adrian Mihai urma cursurile Academiei de Educație Fizică și Sport cu intenția de a reveni în satul natal, unde era nevoie de un profesor de sport. Serialul ”Moștenirea familiei Guldenburg” l-a convins că cel mai bine e să fii propriul tău șef, chiar dacă pentru asta muncești mai mult decât un angajat.
  • Neculai Mihai urmase cursurile Liceului Tudor Vianu din București, după ce și-a convins părinții că nu e bun de preot. A absolvit Facultatea de Tehnologia Construcțiilor de Mașini din cadrul Politehnicii, a fost repartizat și a lucrat la Târgoviște, iar după Revoluție s-a mutat în București la Remat. În 1997, împreună cu Adrian, fratele mai mic, avea propria firmă în domeniul reciclabilelor.

De la un client pe săptămână la începuturile afacerii, compania deservește astăzi zilnic mai mult de 55.000 de clienți. Dacă în 1998, avea în medie 7-8 expediții pe săptămână, în prezent FAN Courier livrează anual în jur de 70 de milioane de expediții, adică o medie de aproape 300.000/zi. Curierii FAN transportă azi în toată țara colete care însumate depășesc 1.000 de tone. Pentru aceasta, zilnic, cele peste 4.500 de vehicule parcurg în medie 130.000 de km. Practic, curierii FAN parcurg săptămânal echivalentul distanței de la Pământ la Lună și înapoi.

Drumul de la 100.000 euro la 20 milioane euro

Afacerile FAN Courier au crescut constant, de la 100.000 euro în 1998 și 1999 la 1 milion de euro în 2001-2002. În 2012 compania a raportat puțin peste 50 de milioane de euro, în 2015 a atins pragul de 100 de milioane de euro, iar în 2020 a depășit un miliard de lei. Perioada 2017-2022 a fost, potrivit acționarilor, perioada în care compania și-a dublat practic cifra de afaceri. Este totodată perioada cu cele mai mari investiții din istoria FAN Courier.

În ultimii cinci ani, FAN Courier a inclus în strategia sa direcții noi de dezvoltare. Astfel, în 2019, FAN a devenit acționar majoritar la SLS Cargo, o companie fondată de un antreprenor român, care vine în completarea portofoliului de servicii. În 2021, compania a lansat FAN Delivery, o platformă de personal shopping destinată clienților care au nevoie de livrarea produselor într-un interval de maxim 2h.

Tot în 2021, FAN Courier a deschis operațiunile în Republica Moldova, parte dintr-un proiect de dezvoltare internațională. În același timp, compania, prima din România semnatară a acordului The Climate Pledge, a demarat procesul de reducere a amprentei de carbon. Astfel, FAN a inclus în flotă 40 de vehicule electrice și a demarat investiții pentru producția de electricitate cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Și în 2023, compania mizează pe investiții, cele mai importante proiecte fiind extinderea sediului central de la Stefăneștii de Jos, dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea, precum și extinderea mai multor HUB-uri din țară.