Home Logistics Depozitare FM Logistic își dezvoltă strategia de servicii logistice în România

FM Logistic își dezvoltă strategia de servicii logistice în România

FM Logistic își dezvoltă strategia de servicii logistice în România

Furnizorul de servicii logistice FM Logistic a înregistrat o cifră de afaceri de 29,8 milioane euro în România în anul financiar 2019/2020.

Activitatea operatorului logistic s-a concentrat pe creșterea ratei de ocupare a depozitelor multi-client pe care compania le deține (100.000 mp) și extinderea colaborării cu clienții existenți prin furnizarea de servicii de supply chain integrate ce includ depozitare, co-packing și distribuție. Dezvoltarea FM Logistic a fost susținută de semnarea de noi contracte cu noi clienți din FMCG și Retail.

FM Logistic și-a continuat strategia de a-și extinde oferta de servicii.

“FM Logistic își dezvoltă strategia de servicii din România bazată pe cei 3E (easy to start, easy to use, easy to exit – ușor de pornit, ușor de folosit, ușor de ieșit) pentru a le oferi clienților servicii logistice standardizate și tarife competitive. Acest serviciu ar trebui să aibă succes în această țară, deoarece îndeplinește nevoile companiilor IMM care nu și-au externalizat logistica până acum. Am extins alte două servicii: serviciul de transport LTL, care ajută companiile să își optimizeze costurile de transport și să crească frecvența livrărilor către retaileri și automatizarea procesului de etichetare, care economisește timp și bani” a declarat Alexander Pavlov, Country Managing Director 

FM Logistic operează în România două platforme logistice aproape de București (Dragomirești și Petrești) și una în apropiere de Timișoara (Dudeștii Noi), precum și două depozite cross-dock în Cluj și Bacău.

Creștere de 8,7% pentru FM Logistic la nivel global

FM Logistic a înregistrat venituri de 1,43 miliarde EUR pentru anul fiscal 2019/20, în creștere cu 8,7% față de anul precedent (8%, fără efectele FX). Câștigurile înaintea dobânzilor și impozitelor (EBIT) au fost de 42,5 milioane EUR, în creștere cu 21% față de anul anterior. Aceste rezultate reflectă obiectivul companiei de a crește selectiv și profitabil, datorită relațiilor puternice dezvoltate cu clienții săi și a performanței operaționale.

Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic: “FM Logistic a obținut, din nou, o performanță economică puternică în 2019/20. Creșterea EBIT de 21% confirmă impactul pozitiv al programului nostru Focus. Creșterea veniturilor a fost în totalitate organică, fiind susținută de o creștere puternică a vânzărilor și de introducerea de noi servicii, în special în zona logisticii urbane și multi-canal. Criza sanitară Covid-19 a avut un impact limitat asupra exercițiului financiar încheiat în martie 2020. Cu toate acestea, începutul noului an fiscal a fost mai dificil. În aprilie și mai 2020, am înregistrat o scădere generală a veniturilor de 9% comparativ cu anul precedent și o creștere semnificativă a costurilor operaționale, ca urmare a măsurilor de prevenție implementate. Luăm în continuare măsuri pentru a ne proteja angajații, pentru a răspunde nevoilor clienților și pentru a ne consolida situația financiară. Aproape toate site-urile noastre sunt operaționale. Avem câteva atuuri importante, și anume o situație financiară solidă, un portofoliu echilibrat de clienți și comercianți din domeniile Retail și FMCG, soluții de e-logistică, o activitate majoritar domestică și o structură stabilă de acționariat, de familie. Domeniul logistic joacă un rol cheie în asigurarea aprovizionării cu bunuri esențiale pentru populație și companii. Toate acestea ne oferă încredere în capacitatea noastră de a depăși această perioadă neobișnuită.”

Din punct de vedere comercial, anul financiar 2019/20 a adus FM Logistic noi contracte în valoare de peste 150 de milioane EUR.

Creșterea vânzărilor a fost deosebit de puternică în sectoarele cosmetică / frumusețe (+ 20%) și logistica comerțului electronic, în special în Franța, Spania, India și Rusia.

Creșterea veniturilor a fost susținută și de introducerea de noi servicii care să satisfacă tendințele consumatorilor, cum ar fi creșterea comerțului electronic și orientarea către soluții sustenabile.
Veniturile din activitatea de transport au depășit 500 de milioane EUR (36% din total), în mare parte datorită extinderii serviciilor de logistică urbană și LTL.

În 2019/20, FM Logistic a făcut pași importanți pentru a contribui la un lanț de aprovizionare sustenabil.
Aceștia includ un program de securitate și sănătate în muncă implementat în toate cele 14 țări în care își desfășoară activitatea, dezvoltarea, împreună cu școala franceză de inginerie UTC, a unui ergoskelet conceput pentru activitatea de picking din depozite, furnizarea de informații specifice clienților despre impactul social și asupra mediului a serviciilor pe care FM Logistic le oferă și a pus bazele unui proiect de reducere a deșeurilor. Datorită acestor proiecte, FM Logistic a primit ratingul EcoVadis Gold, astfel poziționându-se în top 5% companii recunoscute pentru performanța în domeniul responsabilității sociale corporatiste (CSR).