Home Logistics 3 PL Alexander Pavlov, managing director FM Romania: Transportul este unul dintre segmentele pe care vom miza din ce în ce mai mult

Alexander Pavlov, managing director FM Romania: Transportul este unul dintre segmentele pe care vom miza din ce în ce mai mult

Alexander Pavlov, managing director FM Romania: Transportul este unul dintre segmentele pe care vom miza din ce în ce mai mult

Alexander Pavlov, managerul de origine rusă care conduce începând din luna august operaţiunile din România ale FM Logistic, a intrat în industria logisticii în urmă cu 15 ani. Şi-a construit cariera în acest domeniu pas cu pas şi a ocupat de-a lungul timpului mai multe poziţii cheie în cadrul FM Logistic Rusia, acumulând expertiză în controlling, transport, depozitare şi operaţiuni logistice.

În prezent, conduce o companie cu afaceri anuale ce se apropie de 30 de milioane de euro şi care operează trei platforme logistice – în Timişoara, Bucureşti şi Dâmboviţa, cu o suprafaţă totală de depozitare de 95.000 de metri pătraţi, la care se adaugă două terminale logistice de cross-docking în Cluj şi Bacău.

De altfel, unul dintre cei mai recenţi paşi strategici ai companiei a fost finalizarea construcţiei depozitului pentru produse farmaceutice, cosmetice şi FMCG de lângă Bucureşti, în localitatea Dragomireşti (judeţul Ilfov), lângă autostrada A1 Bucureşti-Piteşti. Investiţia se ridică la circa 20 de milioane de euro, sumă ce include studiul de fezabilitate, achiziţia şi viabilizarea terenului, precum şi construcţia depozitului de 20.000 de metri pătraţi (10.000 de metri pătraţi destinaţi produselor cosmetice şi FMCG, respectiv 10.000 de metri pătraţi pentru logistica produselor farmaceutice).

Într-un interviu pentru revista Intermodal & Logistics, Alexander Pavlov a oferit mai multe detalii despre obiectivele şi strategia de dezvoltare a companiei pe plan local, precum şi despre aptitudinile şi competenţele de care un manager în domeniul logisticii are nevoie pentru a face faţă cu brio responsabilităţilor unei astfel de funcţii.

 

“În viitor, co-packingul poate ajunge la o pondere de 15-20%, pentru că din ce în ce mai mulţi clienţi solicită un astfel de serviciu, iar potenţialul este uriaş. De asemenea, transportul va fi unul dintre segmentele pe care vom miza din ce în ce mai mult, mai ales că oportunităţile de expansiune şi de dezvoltare sunt mult mai mari comparativ cu sectorul de warehousing” – Alexander Pavlov, managing director FM Romania.

 

Intermodal & Logistics: Care este parcursul dum neavoastră profesional? Când aţi început să lucraţi în cadrul FM Logistic şi care au fost elementele care v-au atras să vă construiţi o carieră în acest domeniu?

Alexander Pavlov: Am început să lucrez în cadrul FM Logistic în urmă cu 15 ani, în timp ce urmam un al doilea program de masterat, în domeniul managementului. Iniţial am vrut să activez în IT; am absolvit o facultate şi un master în acest domeniu şi am şi lucrat o perioadă ca programator în Statele Unite, însă ulterior mi-am dat seama că nu eram cu adevărat pasionat de această industrie. M-am alăturat echipei FM Logistic Rusia în calitate de business controller, iar ulterior am ocupat mai multe poziţii, în diferite departamente, inclusiv transport, depozitare sau operaţiuni logistice.

De altfel, diversitatea responsabilităţilor pe care le-am avut de-a lungul tim pului a fost unul dintre principalele motive care m-au determinat să rămân în cadrul companiei pentru o perioadă atât de îndelungată.

Intermodal & Logistics: Care sunt aptitudinile şi competenţele de care este nevoie pentru a performa ca manager în domeniul logisticii?

Alexander Pavlov: Un manager în logistică trebuie să fie bine organizat, multitasking şi să aibă capacitatea de a jongla cu concepte şi teme diferite de mai multe ori pe parcursul unei zile sau chiar al unei ore, mai ales că nu doar subiectele strategice necesită atenţie, ci şi cele care aparent au impact mai mic. De asemenea, este foarte important să acorzi atenţie echipei cu care lucrezi, să o inspiri şi să o motivezi pentru a-şi asuma responsabilitatea. Evident, acest lucru este valabil şi în alte industrii, mai ales că nu poţi avea succes ca manager dacă doar spui cum ar trebui să fie făcute lucrurile, dar nu cunoşti procesul şi efortul pe care echipa ta trebuie să îl depună pentru a ajunge la rezultatul dorit.

Intermodal & Logistics: Care sunt priorităţile dumneavoastră pentru perioada imediat următoare pentru dezvoltarea business-ului FM Logistic România?

Alexander Pavlov: Principalul obiectiv pentru dezvoltarea FM Logistic România este ocuparea spaţiilor libere pe care le avem în cadrul platformelor logistice. În anul financiar anterior, am înregistrat EBIT negativ, iar anul acesta, am continuat să avem rezultate negative, unul dintre motivele principale pentru această situaţie fiind gradul de ocupare al depozitelor, care în prezent se ridică la 77%. Vrem însă să majorăm acest indicator şi în prezent suntem în negocieri cu mai mulţi potenţiali clienţi. De asemenea, vrem să ne concentrăm pe optimizarea managementului operaţional, astfel încât să eficientizăm procesul de planificare a resurselor. Începând din luna octombrie, am început îmbunătăţirea procesului prin care evaluăm zilnic eficienţa operaţională, modalitate prin care identificăm eventuale puncte slabe ale business-ului şi încercăm să le îmbunătăţim. Una dintre priorităţile mele pentru perioada următoare este şi implementarea unui sistem de evaluare atât la nivel de angajat, cât şi la nivel de echipă, în România, astfel încât fiecare dintre colegii noştri să ştie exact ceea ce trebuie să facă pentru a contribui la realizarea obiectivelor companiei şi pentru a se dezvolta profesional sau pentru a promova. Este un proces prin care fiecare angajat al echipei va fi evaluat, în mod individual, o dată la şase luni sau la un an şi va beneficia de un plan de dezvoltare a carierei.

De asemenea, este o modalitate prin care putem creşte motivaţia şi rata de retenţie a angajaţilor şi, în acelaşi timp, avem posibilitatea de a creşte lideri şi manageri valoroşi în cadrul companiei. Sistemul de remunerare trebuie realizat în funcţie de performanţa individuală şi a echipei, trebuie să fie echitabil şi transparent.

Intermodal & Logistics: Ce pondere au transportul, depozitarea, respective co-packingul în afacerile FM Logistic Romania?

Alexander Pavlov: FM Logistic şi-a majorat afacerile cu 10% în anul fiscal anterior (finalizat la 31 martie 2018 – n.r.), ajungând la 27,5 milioane de euro în România, datorită extinderii afacerilor principalilor clienţi, a noilor contracte şi a lansării de noi activităţi. În prezent, serviciile de depozitare generează circa 44% din afacerile FM Logistic în România, în timp ce transportul contribuie cu 48%, iar co-packingul, cu 8%. În viitor, co-packingul poate ajunge la o pondere de 15-20%, pentru că din ce în ce mai mulţi clienţi solicită un astfel de serviciu, iar potenţialul este uriaş. De asemenea, transportul va fi unul dintre segmentele pe care vom miza din ce în ce mai mult, mai ales că oportunităţile de expansiune şi de dezvoltare sunt mult mai mari comparativ cu sectorul de warehousing.

Imediat ce vom ocupa noile spaţii de depozitare, bineînţeles că vom continua să construim noi depozite.

Intermodal & Logistics: Care sunt diferenţele între piaţa din România şi cea din Rusia, în opinia dumneavoastă?

Alexander Pavlov: Rusia este o piaţă mai mare, în care clienţii investesc sume comparabil mai mari, iar din punct de vedere al tehnologiei, al procesului, al integrării, piaţa din Rusia este mai avansată. România este diferită şi din perspectiva forţei de muncă, în sensul în care lipsa de personal calificat a devenit o problemă din ce în ce mai mare, mai ales că foarte mulţi români au emigrat în ultimii ani, însă foarte puţini străini vin să lucreze în România. Iar în ciuda faptului că resursa umană este din ce în ce mai greu de găsit, o serie de investitori continuă să deschidă facilităţi de producţie, situaţie care cel puţin pentru moment continuă să pună presiune pe piaţa forţei de muncă.