Home Intermodal Metrans investește 40 milioane euro într-un nou terminal intermodal în Ungaria

Metrans investește 40 milioane euro într-un nou terminal intermodal în Ungaria

Metrans investește 40 milioane euro într-un nou terminal intermodal în Ungaria

Metrans, subsidiara HHLA, construiește un nou terminal intermodal în Ungaria pentru a-și extinde serviciile de transport pe coridorul Adriatic și către Sudul și Sud-Estul Europei. Metrans și guvernul ungar au semnat un acord în acest sens.

Terminalul intermodal va fi construit în Zalaegerszeg, zona fiind amplasată pe axa de transport către porturile adriatice Trieste, Koper și Rijeka.

“Investim în Ungaria pentru că vedem un potențial semnificativ aici pentru viitorul transportului feroviar. Coridorul Adriatic se transformă într-un punct extrem de important pe axa transportului european. Acesta este motivul pentru care am achiziționat recent terminalul portuar din orașul italian Trieste. Iar Ungaria se află amplasată chiar în inima Europei și este un punct cheie pentru expansiunea rețelei Metrans către sudul și sud-estul Europei,” a declarat Angela Titzrath, Președinte al Consiliului Director al HHLA.

Investiția se ridică la peste 40 milioane de euro pentru construcția și echiparea noului terminal.  

“Această investiție financiară majoră demonstrează cât este de importantă Ungaria pentru dezvoltarea viitoare a Metrans. Terminalul va oferi Ungariei încă un imbold pentru a deveni unul dintre cele mai eficiente huburi logistice din Europa,” a explicat Peter Kiss, Președinte al Consiliului Director al Metrans Group.

Construcția va începe în toamna acestui an, după ce vor fi eliberate toate autorizațiile necesare. Prima secțiune a noii facilități va fi dată în funcțiune la începutul anului 2023. Investiția totală de 40 milioane euro include un ajutor de stat de la guvernul ungar de aproximativ 11 milioane euro. Metrans estimează că la Zalaegerszeg vor fi create 120 noi locuri de muncă.

Volumele transportate pe cale ferată în Ungaria au crescut constant în ultimii ani, iar Metrans a beneficiat de pe urma acestui trend, în special prin intermediul terminalului deschis în Budapesta în 2017. În primul an în hub au fost manipulate aproximativ 250.000 TEU, în 2019 volumele ridicându-se la 425.000 TEU. În 2020, în ciuda pandemiei, volumele au rămas constante.

Metrans conectează Ungaria de Dunajska Streda, Slovacia și porturile nordice Hamburg, Bremenhaven și Rotterdam, dar și Duisburg și porturile adriatice Koper și Trieste prin trenuri bloc regulate. Rețeaua europeană a Metrans include 17 terminale proprii și asociate, această rețea și, în special, terminalul din Budapesta fiind componente cheie pe Noul Drum al Mătăsii.