Home Intermodal Transportul intermodal nu este afectat de restricțiile impuse de Germania la granița cu Tyrol și Cehia

Transportul intermodal nu este afectat de restricțiile impuse de Germania la granița cu Tyrol și Cehia

Transportul intermodal nu este afectat de restricțiile impuse de Germania la granița cu Tyrol și Cehia

DB Cargo, specialistul german în transport feroviar de marfă, operează săptămânal aproximativ 20.000 de trenuri de marfă, 60% dintre acestea peste granițele diferitelor state europene.

Intrarea în vigoare a restricțiilor impuse de Germania la granița cu regiunea austriacă Tyrol și Cehia au avut un impact major asupra transportului rutier de marfă, însă nu și asupra operațiunilor feroviare ale Deutsche Bahn. Subsidiara DB Cargo operează toate transporturile conform planurilor agreate cu partenerii săi. Aproape 200 de trenuri de marfă se estimează că vor traversa importanta rută comercială ce traversează Valea Elbei, în Saxonia.

Dr. Sigrid Nikutta, Membru al Consiliului Director pentru Transport de Marfă în cadrul DB a declarat: “Logistica feroviară se dovedește încă o dată a fi puternică. Trenurile de marfă asigură stabilitatea lanțurilor de aprovizionare, în ciuda restricțiilor impuse de coronavirus.” DB Cargo a reacționat prompt la noile cerințe. Fiecare conductor de locomotivă este testat înainte de a începe schimbul și are cu el dovada testului. “Un tren de marfă poate transporta bunurile din 52 de camioane cu un singur conductor, ceea ce facilitează procesul de manevrare,” a declarat Nikutta.

“Siguranța angajaților noștri este prioritatea noastră. Procesele foarte bine reglementate în transportul feroviar de marfă funcționează în avantajul nostru,” a continuat CEO-ul DB Cargo. Chiar și în perioada primului lockdown, atunci când legăturile cu Marea Britanie au fost închise, trenurile DB cargo au continuat să circule.

Argumentul stabilității conferit de transportul pe calea ferată este susținut și de Federația „Allianz pro Schiene“, asociație ce militează pentru revitalizarea traansportului pe calea ferată. „Transportul feroviar de marfă este o alternativă fiabilă și are o contribuție importantă în cazul blocajelor în lanțurile de aprovizionare generate de întârzierile camioanelor la frontieră, ca urmare a restricțiillor și controalelor impuse pe fondul COVID-19“, a declarat Dirk Flege, director al Alianței pro Schiene.