Home Logistics Piaţa de servicii 3PL

Piaţa de servicii 3PL

Piaţa de servicii 3PL

 Capgemini Consulting, brandul de strategie şi consultanţă globală al grupului american Capgemini Group a făcut public cel de-al 16-lea raport anual al studiului privind logistica 3PL, examinând astfel piaţa 3PL şi trendul externalizării serviciilor logistice. Studiul are la bază peste 2.250 de răspunsuri primite atât de la clienţi cât şi din partea furnizorilor de servicii logistice din America de Nord, Europa, Asia-Pacific, dar şi din alte pieţe cum ar fi Orientul Mijlociu sau Australia.

Raportul arată că majoritatea clienţilor la nivel global au crescut gradul de utilizare al serviciilor 3PL, 64% dintre cei chestionaţi raportând o creştere a acestei tendinţe. În acelaşi timp, studiul indică faptul că, în medie 42% din costurile logistice totale sunt direcţionate către externalizare, aceeaşi cifră ca şi în 2011.

Cu toate acestea 24% din clienţii chestionaţi au raportat o reintroducere în circuitul propriu a serviciilor 3PL, iar 58% şi-au exprimat intenţia de a reduce sau consolida numărul de servicii 3PL externalizate, indicând drept principală cauză incertitudinea economică globală, care continuă să afecteze furnizorii de servicii logistice.

Piaţa serviciilor logistice a trecut prin schimbări majore, iar furnizorii de servicii 3PL îşi adaptează planurile şi modelele de afaceri pentru a oferi valoare adăugată serviciilor furnizate clienţilor.

Astfel raportul arată că parteneriatele între clienţi şi furnizorii 3PL continuă să fie bune, 94% dintre companiile logistice şi 88% dintre clienţii acestora declarând că flexibilitatea, buna comunicare şi sinceritatea sunt elemente cheie care contribuie la succesul parteneriatelor. În 2012, 68% dintre clienţi au considerat că furnizorii de servicii logistice nu sunt suficienţi de agili şi flexibili, procent în scădere comparativ cu 2011, când 72% dintre clienţi care şi-au declarat nemulţumirea în 2011.

Clienţii se îndreaptă către pieţele emergente

Un procent substanţial de 80% dintre respondenţii studiului sunt implicaţi în afaceri cu sau pe pieţele emergente, majoritatea acestora (52%) având deja afaceri pe pieţele mature. China, India, Brazilia şi Mexic sunt considerate pieţele emergente cu cel mai mare potenţial. Pieţele mature, industrializate manifestă un ritm de creştere slab, astfel că pieţele în curs de dezvoltare oferă un potenţial semnificativ. Aptitudinile furnizorilor 3PL care sunt apreciate în rândul clienţilor ţin de expertiza în domeniul reglementărilor comerciale la nivel global şi gestionarea şi optimizarea rutelor de transport în baza cunoaşterii acordurilor de liber schimb.

Provocările industriei produselor electronice

Straturi multiple, constrângeri de aprovizionare şi provocările specifice ale diverselor medii de distribuţie, cuplate cu ciclul de viaţă redus al produselor, fac ca industria produselor electronice să necesite un lanţ logistic de aprovizionare rapid şi prompt. Datorită valorii ridicate a produselor electronice, acestea impun diferite constrângeri cum ar fi asigurarea securităţii, prevenirea contrafacerii şi ambalarea acestora pentru a fi transportate în siguranță pe distanţe lungi. Presiunea de a reduce costurile de operare a fost citată drept una din provocările majore pentru clienţii din acest sector (59%), dar doar 28 de procente dintre respondenţi cred că furnizorii de servicii 3PL îi pot ajuta în rezolvarea acestora.

Rezultatele raportului sugerează că în industria produselor electronice, furnizorii 3 PL trebuie să-şi îmbunătăţească performanţele, iar clienţii ar trebui să se arate mai deschişi în colaborarea cu companiile logistice pentru a-şi putea rezolva problemele.

Industria produselor electronice

Industria electronicelor trebuie să găsească soluţii eficiente pentru a face faţă unui lanţ de aprovizionare global, incluzând şi pieţele în curs de dezvoltare. Directorii din segmentul electronicelor nu sunt încrezători în faptul că furnizorii de 3PL pot să găsească soluţii adecvate pentru problemele cu care se confruntă. Companiile producătoare de electronice trebuie să facă faţă unor cereri crescute de produse cu valoare ridicată, dar cu un ciclu de viaţă al produsului scurt.

Starea actuală a pieţei 3PL

Clienţii de servicii logistice din toată lumea din toate industriile înţeleg beneficiile aduse de un furnizor de servicii 3PL şi le încredinţează acestora o parte sau toate serviciile logistice.

Gradul de utilizare a servciilor şi a furnizorilor 3PL este în creştere, la nivel global. 93% dintre clienţi sunt de părere că performanţele IT sunt un element necesar care demonstrează expertiza furnizorului 3PL.