Home Intermodal Planurile Rail Cargo Operator Ungaria pentru ruta Ploiești-Budapesta

Planurile Rail Cargo Operator Ungaria pentru ruta Ploiești-Budapesta

Planurile Rail Cargo Operator Ungaria pentru ruta Ploiești-Budapesta

Rail Cargo Operator Hungary, parte a grupului austriac Rail Cargo Group a extins serviciul său intermodal ce conectează orașul Ploiești în România cu terminalul Bilk din Budapesta cu o nouă conexiune cu terminalul de containere din portul sloven Koper.

Serviciul între Budapesta și Ploiești operează o data pe săptămână, cu plecare luni din terminalul Bilk, ora 12:15 și sosire miercuri în Ploiești, ora 6:00. Pe celălalt sens, trenul pleacă în fiecare joi la ora 00:35 din terminalul din Ploiești și ajunge în terminalul Bilk vineri la ora 17:00. Secţiunea Budapesta-Koper este operată în comun de către Adria Kombi și Rail Cargo Operator.

De la Budapesta către Ploiești trenurile pleacă pline, dar din Ploiești către Budapesta suntem în căutare de clienţi pentru a dezvolta această rută. Între Koper și Budapesta există trenuri în fiecare zi, uneori mai mult de un tren pe zi” a afirmat Ágnes Hernád, Managing Director Rail Cargo Operator Hungary, într-un scurt interviu pe care ni l-a acordat.

Ágnes Hernád Managing Director Rail Cargo Operator Hungary

1Aceasta a explicat că avantajul major al acestei rute pentru clienţii români este dat de conexiunea cu vestul Europei și alte destinaţii. “Trenurile transportă atât marfă ce urmează să plece mai departe, pe cale maritimă, dar și marfă continentală. În ceea ce privește transportul maritim, poate fi interesantă conexiunea cu Portul Koper din Slovenia sau Hamburg/ Bremerhaven în Germania. Pentru marfa continentală,destinaţia finală este undeva în vestul Europei, iar reţeaua Rail Cargo Group permite conexiuni rapide și eficiente cu Wels, Ludwigshafen, Neuss, etc.

În prezent vedem mai mult interes pe secţiunea Budapesta – Ploiești, dar continuăm să promovăm și celălalt sens, desigur. Pentru următoarele luni nu ne așteptăm la schimbări majore pentru acest serviciu. Anual operăm 130-140 de trenuri pe acest coridor, iar volumele variază: containerele cisternă foarte grele reduc mult din capacitatea TEU a trenurilor, de exemplu” a adăugat Ágnes Hernád.

Ca și planuri de viitor, managing director-ul Rail Cargo Operator Hungary spune că se ia în considerarea nu doar creșterea frecvenţei acestui serviciu, dacă este suficientă cerere pe piaţă, dar și conectarea cu serviciul operat către Turcia ar fi o soluţie ce merită luată în calcul, cu condiţia ca volumele să fie suficiente, iar clienţii să accepte să le transporte pe cale intermodală.