Home Companii Primul terminal de cale ferată Inter-Modal privat din regiune: ALLIANSO TERMINAL

Primul terminal de cale ferată Inter-Modal privat din regiune: ALLIANSO TERMINAL

ALINSO GROUP a anunțat pe 29 noiembrie deschiderea oficială a ALLIANSO TERMINAL, primul terminal Inter-Modal de cale ferată independent din regiune, care va fi administrat în parteneriat cu Rail Cargo Austria. Noul terminal este deja operaţional şi va fi inaugurat prin plecarea primului tren. O serie de trenuri au fost deja programate pentru săptămânile viitoare.

Prima fază a proiectului a atras o investiţie de 7 milioane de Euro cu focalizare pe tehnologia de ultimă generaţie şi soluţii care protejează mediul înconjurător. Proiectul total va avea 10 hectare cu o capacitate de depozitare de 5.000 TEU şi o lungime totală de 2.2 km de cale ferată. “Suntem încântaţi că am finalizat prima fază a proiectului ALLIANSO TERMINAL. De asemenea suntem mândri că terminalul nostru şi-a început primele operaţiuni feroviare şi suntem convinşi că ALLIANSO TERMINAL va contribui la dezvoltarea economică şi industrială a României prin susţinerea unui trafic care protejează mediul inconjurator. Datorită locaţiei strategice, mai multe companii logistice şi industriale şi-au exprimat interesul de a folosi zona Ploieştiului ca nod logistic principal pentru Europa de Sud-Est.” a declarat Ivan Lokere, CEO Alinso Group.ALLIANSO TERMINAL este ideal plasat la intersecţia celor mai importante şosele şi căi ferate din România, creând legătura dintre zonele estice şi vestice ale ţării incluzând porturile de la Marea Neagră. Terminalul furnizează totodată un acces strategic la coridoare importante din Vestul Europei. Fiind unul din cei mai importanţi operatori feroviari, Rail Cargo Austria a văzut avantajele de a consolida un nod logistic în Ploiesti pentru a fi conectat cu Europa de Sud-Est şi pentru a facilita traficul din Orientul Mijlociu, Turcia şi Europa de Vest.  « Dorim să oferim un portofoliu de servicii atractive şi de durată cu scopul de a transfera în mod activ transportul de pe drumurile rutiere pe calea ferată şi de a aduce noi transporturi feroviare în România.» a precizat Erik Regter, membru în consiliu de administraţie Rail Cargo Austria. „Prima fază a proiectului are 19.500 m2, cu 1130 de metri lungimea căii ferate şi o capacitate totală de depozitare de 1028 TEU. Facilităţile terminalului includ: securitate 24/7, sistem de supraveghere video, punct vamal, staţie pentru containere de marfă, staţie de reparare containere, staţie de combustibil, parcare autovehicule şi camioane. Ne-am decis să implementăm acest terminal în momentul în care au existat câteva companii din regiune ce erau interesate de existenţa unui mod de transport intermodal în zona Prahovei”, a declarat Petrică Uşurelu, JV Partener Alinso Romania. ALLIANSO TERMINAL va acţiona ca un nod pentru cargourile livrate prin containere standard TEU (atât la o temperatură normală, cât şi la temperatura controlată) şi pentru marfă vrac.