Home Intermodal Sectorul de transport feroviar de marfă pierde 30 milioane euro săptămânal

Sectorul de transport feroviar de marfă pierde 30 milioane euro săptămânal

Sectorul de transport feroviar de marfă pierde 30 milioane euro săptămânal

Pandemia și perioadele de lockdown au avut un impact semnificativ asupra transportului feroviar la nivel european.

Dacă în cazul transportului feroviar de pasageri, cifra de afaceri a rămas constantă, reprezentând aproximativ jumătate din veniturile de dinainte de criză, pentru transportul feroviar de marfă lucrurile se deteriorează, cifra de afaceri a sectorului scăzând de la -3% în decembrie 2020 la -10% în Q1 din 2021. În medie, în fiecare săptămână, pierderile înregistrate de sectorul de transport feroviar de marfă se ridică la peste 30 milioane euro.

Și managerii de infrastructură se confruntă cu o creștere a pierderilor, de la -8% în vara anului 2020 la -13% în Q1 din 2021. Pierderile înregistrate în Q1 2021 sunt la un nivel similar cu cele din prima jumătate a anului 2020, atunci când pandemia debuta. Motivele sunt multiple, însă importanța fiecăruia încă nu a fost stabilită. Acestea sunt câteva dintre descoperirile relevate de cel mai nou chestionar COVID Impact Tracker, realizat în aprilie de către CER (comunitatea europeană a companiilor de transport feroviar și infrastructură) în rândul membrilor săi.

De la venituri înregistrate în decembrie 2020 care se apropiau de o lună normal, veniturile pentru sectorul de transport feroviar de marfă au scăzut cu 10% în ianuarie, martie și aprilie 2021, în februarie scăderea fiind de 11%. În luna martie, în medie, pierderile înregistrate au fost de peste 30 milioane euro la nivelul țărilor UE, potrivit datelor CER.

Potrivit CER, transportul feroviar are nevoie de sprijin urgent pentru a atenua impactul COVID-19, acesta fiind indispensabil pentru recureparea sectorului și dezvoltarea ulterioară a acestuia.

Alberto Mazzola, Director Executiv CER a declarat: “Atingerea obiectivelor pactului economic european va necesita un schimb modal semnificativ. Transportul feroviar are capapcitatea necesară pentru a sprijini atât recuperarea, cât și tranziția sustenabilă în Europa, dar avem nevoie să se asigurăm că sectorul va ieși din această criză suficient de puternic pentru a face acest lucru. Compensarea substanțială a pierderilor curente, dar și reducerea taxelor pentru operatori și compensarea pierderilor de venituri pentru managerii de infrastructură, sunt indispensabile pentru a ajuta sectorul să treacă peste această perioadă dificilă.”