Home Intermodal Container xChange: blocarea Canalului Suez crește presiunea în porturile europene

Container xChange: blocarea Canalului Suez crește presiunea în porturile europene

Container xChange: blocarea Canalului Suez crește presiunea în porturile europene

Cu toate că pentru porturile europene, impactul blocării Canalului Suez în luna martie, a fost mai mic decât cel estimat inițial, dezechilibrul între transportul containerizat de mărfuri la import și export cauzează probleme pentru expeditori.

Potrivit unui sondaj realizat de către Container xChange, huburile portuare europene precum Rotterdam, Antwerp sau Hamburg primesc mult mai multe containere comparativ cu cele care pleacă din aceste porturi.

“Cele mai mari terminale de containere din Europa se luptă să țină congestia sub control, numărul containerelor care intră în porturi depășindu-l pe cel al celor care pleacă pe parcursul întregului an 2021. Blocarea Canalului Suez pare să fi înrăutățit doar cu puțin problema containerelor în huburile din Europa. Informațiile primite de la membrii care închiriază și comercializează containere este că devine tot mai dificil să rezerve containere pentru export la transportatorii din Europa. Se pare că liniile maritime prioritizează containerele goale pentru a le trimite cât mai rapid posibil în China,” a spus Dr Johannes Schlingmeier, CEO și fondator al Container xChange, cea mai mare platformă de închiriere și comercializare de containere din lume.

Indexul CAx (container availability index – indexul disponibilității containerelor) arată că numărul de containere de 20’ în trei cele mai mari porturi europene a urcat cu doar 3% în săptămâna 17 comparativ cu săptămâna precedentă. În portul Rotterdam, creșterea numărului de containere de 20’ la import a fost cea mai puternică, de 3,75% comparativ cu săptămâna precedent, în timp ce în Antwerp creșterea a fost de 3,5%, iar în portul Hamburg de 2,2%. Toate cele trei porturi au înregistrat volume mari de containere de import începând din luma martie.

În cadrul CAx al Container xChange, un indice sub 0,5 înseamnă că numărul de containere care părăsesc portul este mai mare în comparație cu traficul de containere de intrare, în timă ce un indice de peste 0,5 înseamnă că mai multe containere intră în port.

Portul Hamburg a înregistrat un indice CAx de peste 0,8 încă din săptămâna 9 a acestui an, iar în săptămâna 17 indicele a fost de 0,93 de la 0,48 în prima săptămână din 2021.

Și în cazul portului Rotterdam indicele CAx a crescut în 2021, de la 0,65 în prim săptămână, la 0,74 în săptămâna 9 și până la 0,83 în săptămâna 17.

În portul belgian Antwerp, indicele CAx era de 0,38 la începutul anului, 0,78 în săptămâna 9 și 0,9 în săptămâna 17.

În contrast, în cazul portului Felixstowe din Marea Britanie, situația a fost precară încă de la începutul anului, când cel mai mic indice a fost de 0,87 în săptămâna 3. În săptămâna 17, indicele înregistrat a fost de 0,95 de la 0,94 în săptămâna anterioară.