Home Logistics Depozitare Stockspots – “airbnb-ul” pentru depozite se extinde în Europa de Est

Stockspots – “airbnb-ul” pentru depozite se extinde în Europa de Est

Stockspots – “airbnb-ul” pentru depozite se extinde în Europa de Est

Într-o perioadă în care “a deţine în proprietate” era cuvântul de ordine, Airbnb a devenit un model de business de succes care utilizează conceptul de economie circulară. Serviciile Airbnb sunt utilizate la nivel global de aproximativ 150 de milioane de oameni. Airbnb a schimbat industria serviciilor de cazare și mentalitatea călătorilor, care au înţeles că se pot bucura de flexibilitate, locaţii de cazare adaptate nevoilor lor, aproape de obiectivele care îi interesează și, în același timp, și cu costuri mai reduse.

Utilizând  același principiu și având ca misiune optimizarea la maximum a spaţiilor de depozitare disponibile, Stockspots.eu, “airbnb-ul” pentru depozite, aduce împreună companiile care au spaţiu liber în depozitele logistice și companiile care au nevoie de soluţii de depozitare pentru o perioadă limitată de timp, de preferat cât mai aproape de o locaţie specifică.

Platforma online a fost lansată în octombrie 2017 în Olanda de către antreprenorii Remko Been, Coen de Lange și Peter Brouwers. În 2018, Stockspots s-a extins pe piaţa din Belgia cu sprijinul dezvoltatorului de depozite logistice Montea, care a devenit partener exclusiv al startupului în Belgia și Franţa. Pe lângă investiţia financiară, Montea oferă Stockspots acces la reţeaua sa și know-how despre piaţa europeană.

Conceptul a fost extrem de bine primit, astfel că la doar o lună de la intrarea pe piaţa belgiană, pe platformă erau listate 60 de locaţii. Acum, la aproape 2 ani de la lansare în Olanda și un an in Belgia, aproximativ 500 de locaţii figurează pe platformă, iar planurile de viitor sunt ambiţioase.

Cea mai sustenabilă clădire este cea care nu trebuie să fie construită” declara Jo De Wolf, CEO Montea, cu ocazia lansării pe piaţa belgiană a Stockspots.

O soluţie pentru mai multe probleme

Pe măsură ce retailerii și companiile de logistică vor să devină tot mai agile pentru a îndeplini așteptările clienţilor, conceptul de spaţii logistice “on demand” devine tot mai popular și în Europa. Ideea din spatele Stockspots este pe cât de simplă, pe atât de eficientă: nu toţi operatorii logistici utilizează complet spaţiul logistic pe care îl au la dispoziţie. De fapt, conform datelor statistice, mai mult de 30% din spaţiul din depozite este, în general, nefolosit.

În același timp, există companii – retaileri, producători, distribuitori – care au nevoie de spaţiu adiţional pentru o perioadă specifică de timp și într-o anumită locaţie, din varii motive – campanii promoţionale, articole de sezon, supra-producţie, etc. Stockspots a fructificat această oportunitate, aducând pe piaţă un serviciu de “matchmaking” între cerere și ofertă într-un mod similar cu cel al Airbnb și cu câteva avantaje în plus. Stockspots se ocupă și de emiterea facturilor, asigurări, WMS integrat. Prin intermediul platformei, clienţii își pot găsi spaţiul de care au nevoie în 48 de ore, toate datele se află într-un singur loc și totul este facturat intern prin Stockspots, oferindu-le astfel posibilitatea de a gestiona locaţii multiple în același timp.

Principiul de funcţionare este unul simplu, pay-per-use prin intermediul unei tehnologii simple, cu un sistem de management al locaţiilor și expediţiilor în cloud.

Reteaua europeana StockspotsCredem că piaţa tradiţională de spaţii logistice dedepozitare are doi pierzători – furnziorii de servicii logistice care nu pot utiliza tot spaţiul pe care îl au în depozit și, de cealaltă parte, producătorii, retailerii, distribuitorii care nupot identifica o soluţie durabilă pentru o problemă temporară, surplusul de marfă din perioadele de vârf” explică reprezentanţii Stockspots.

Potrivit un sondaj realizat de Stockspots, între 10 și 20% din totalul cererilor pentru spaţii logistice este pentru depozitare temporară. În același timp, Stockspots răspunde și cerinţelor logistice ale magazinelor online, care au nevoie de depozite cu suprafeţe de trei ori mai maricomparativ cu magazinele tradiţionale, dar în plus, au nevoie ca acele depozite să se afle înzone cu conexiuni bune de transport și cât mai aproape de consumatorul final.

Adina Rotaru, Business Developer Stockspots
Adina Rotaru, Business Developer Stockspots

Cu peste 500 de locaţii de depozit în 17 ţări, Stockspots este deja prezent și vizibil în cele mai attractive regiuni din Europa din punct de vedere logistic. Lumea și procesele logistice se află în continuă schimbare, iar la Stockspots ne urmăm clienţii și cererea pieţei, astfel că în ultimele luni ne-am extins reţeaua în Germania, Spania și Marea Britanie. În prezent ne dorim să ne extindem mai departe către Europa de Est. România, Polonia și Cehia se află pe agenda noastră pentru expansiune. În România avem deja 7 depozite listate, companii precum Van Moer și Europrim Shipping ni s-au alăturat ca furnizori pentru piaţa din România. Obiectivul nostru pentru 2020 este să ne extindem reţeaua la nivel european cu 1.000 de parteneri.