Home Intermodal Studiu UIRR: Pachetul de Mobilitate 1, factor de risc pentru transportul combinat de marfă

Studiu UIRR: Pachetul de Mobilitate 1, factor de risc pentru transportul combinat de marfă

Studiu UIRR: Pachetul de Mobilitate 1, factor de risc pentru transportul combinat de marfă

Potrivit unui studiu al UIRR pe tema impactului Pachetului de Mobilitate 1 asupra proiectelor de transport combinat de marfă la nivelul UE, volumele pentru transportul intermodal ar putea scădea cu 8% până în 2030, dacă noile reguli sunt implementate în forma actuală.

Aceasta reprezintă o consecință directă a dublării prețurilor transportului rutier pe distanțe scurte, o componentă esențială pentru lanțurile de transport intermodal, comparativ cu transportul rutier pe distanțe lungi.

Potrivit Pactului Ecologic European, transportul combinat de marfă ar trebui să contribuie la reducerea cu 40 milioane de tone de emisii de CO2 în sectorul de transport. Dacă noile reguli ale Pachetului de Mobilitate 1 vor intra în vigoare în forma actuală, fără contribuția substanțială a transportului intermodal la decarbonizare, sectorul de transport de marfă european va genera 12 milioane de tone CO2 între 2020 și 2030.

Obiectivul Pactului Ecologic European de face trecerea a 75% dintre transporturile rutiere de marfă realizate în interiorul continentului către alte moduri de transport, cum ar fi calea ferată sau căile navigabile interioare, este în pericol de a nu se materializa fără un sector de transport combinate competitiv, avertizează UIRR.

“După adoptarea noilor reglementări privind transportul rutier de marfă, în iulie anul trecut, UIRR a avertizat că acestea vor rezulta în transformarea transportului combinat de marfă în victimă colaterală a încercării de a îmbunătăți condițiile sociale și de lucru ale șoferilor de camion. Studiul publicat cuantifică nivelul inacceptabil al prejudiciului. Sectorul European de Transport Combinat le solicită factorilor de decizie să ia măsuri imediate,” a declarat Ralf-Charley Schultze, Președinte al UIRR.

Evoluția prețurilor pentru transportul intermodal de marfă

Studiul UIRR analizează modul în care atât transportul rutier de marfă pe distanța lungi, competitor direct pentru transportul intermodal, cât și transportul rutier pe distanțe scurte, care furnizează conexiune pentru prima și ultima milă în cadrul transportului combinate, vor fi afectate de Pachetul de Mobilitate 1.

  • Transportul de distanțe scurte: costul pentru camionarea pe prima/ultima milă în lanțul de transport combinat, în special dacă este efectuat de către companii de transport non-domestice, ar urma să crească cu 16%. Costul ar crește și mai mult în cazul în care Statele Membre aleg să aplice reglementarea opțională de a suspenda obligativitatea Articolului 4 din Directiva de Transport Combinat. În acest caz, reducerea de 5-10% a capacității de transport rutier suspendată va duce la creșterea costului de camionare pe distanțe scurte cu până la 22%. Creșterea costului total al transportului combinat pe distanțe mai scurte de 1.000 km (mai mult de jumătate din piața de transport intermodal) este estimată la 9%.
  • Transportul rutier pe distanțe lungi: Se estimează că prețurile pentru transportul rutier pe distanțe lungi va crește cu aproximativ 5% ca urmare a noilor reguli UE privind transportul rutier de mărfuri.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In