Home Logistics Studiul anual 3PL arata o schimbare a strategiei clientilor

Studiul anual 3PL arata o schimbare a strategiei clientilor

Rezultatele studiului “2014 Third-Party Logistics”, realizat de Dr John Langley de la Univeristatea americana Pennsylvania si sponsorizat de Penske, arata o industrie logistica stabila, cu o crestere moderata a externalizarii serviciilor logistice, dar cu numeroase obstacole in ceea ce priveste progresul in IT. Raportul este redactat annual si are la baza opiniile a peste 1.000 de manageri de logistica atat din partea companiilor clienti cat si a furnizorilor de servicii 3PL din America de Nord si Europa.

Deloc surprinzator, raportul aminteste de o crestere a cererii in regiuni precum Asia-Pacific si America Latina, iar aceasta tendinta nu incetineste. De asemenea, se renarca si o tendinta globala care sugereaza o schimbare in strategie. De exemplu, 72% dintre clienti cresc nivelul externalizarii serviciilor logistice, in timp ce jumatate isi consolideaza numarul de furnizori 3PL pe care il utilizeaza.

Cele mai importante concluzii ale studiului sunt cele legate de faptul ca pentru aproape jumatate din clienti (48%) ;I 61% din furnizorii 3PL, functiile de achizitii centralizate joaca un rol mult mai important in procesul de selectie comparativ cu acum 3 ani. Acest lucru poate sugera o preferinta a cl,ientilor mai degraba penmtru pret decat pentru nivelul serviciilor, dar raportul aminteste totodata si de un nivel mai ridicat al “colaborarilor” client-furnizor de 3PL.  O alta tendinta care reiese din acest raport este reducerea perioadei contractuale de catre clienti si antrenarea a mai multor ofertanti pentru aceste contracte.

O zona unde se observa dificultati este cea a IT-ului. Aproximativ jumatate dintre clienti se declara satisfacuti de nivelul capabilitatilor IT oferite de furnizorul lor de servicii 3PL, in timp ce doua treimi din furnizorii de 3PL sunt satisfacuti de nivelul de servicii pe care il ofera. Problema este generata in parte si de faptul ca beneficiarii privesc serviciile 3Pl din punct de vedere tactic si nu strategic, ceea ce se reflecta in opinia acestora despre capabilitatile IT ale furnizorilor de servicii logistice.

In plus, raportul aminteste de problema “Big Data” si existenta conceptului in domeniu. Doar 22% dintre clienti si companii 3PL planuiesc sa ia initiativa in aceasta directie si mai mult de o treime nu sunt la curent cu conceptul sau il considera irelevant.