Home Intermodal Traficul de containere maritime în Ungaria a crescut semnificativ în 2021

Traficul de containere maritime în Ungaria a crescut semnificativ în 2021

Traficul de containere maritime în Ungaria a crescut semnificativ în 2021

Deși Ungaria nu are ieșire la mare, traficul de containere maritime ce tranzitează Ungaria a crescut cu 20% în prima jumătate a anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă din 2020.

Potrivit unei analize a MLSZKSZ (Asociația Centrelor Logistice din Ungaria), 64% din trafic a provenit din importuri: fluxurile de marfă au ajuns în Ungaria în principal din Orientul Îndepărtat, din porturile din sud – în principal ca materie primă pentru industria producătoare. În același timp, produsele finite părăsesc țara în principal pe cale rutieră și, într-o măsură mai mică, pe calea ferată.

În prima jumătate a anului 2021, volumul de containere maritime care au ajuns în Ungaria a fost de  168.145 TEU, o creștere de 20% comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Deși în 2020 volumele au fost mai reduse pe fondul pandemiei, vânzările din prima jumătate a acestui an au atins nivelurile de dinaintea pandemiei.

Cea mai mare parte a traficului de containere maritime este generat de importuri (64%) și ajunge în Ungaria în principal prin porturile sudice pe calea ferată sau pe cale rutieră. Toate acestea arată că industria este încă foarte puternică, necesitând materii prime străine, în special din Orientul Îndepărtat. Direcția principală a traficului de containere de import / export către Ungaria este asociată cu porturile din sud. În timp ce în 2020 volumul mărfurilor provenind din sud a fost de unsprezece ori mai mare decât cel din nord, în prima jumătate a anului 2021 acest raport a scăzut la o diferență de șapte ori datorită creșterii cu 78% a importurilor din nord.

Produsele finite sunt exportate din Ungaria în cea mai mare parte pe cale rutieră și, într-o măsură mai mică, pe calea ferată. Exporturile spre nord și spre sud către traficul maritim sunt mai mult sau mai puțin echilibrate, dar prezintă modificări semnificative comparativ cu anul precedent. În timp ce volumele de export ale Ungariei către sud a crescut doar ușor, exportul către nord a crescut cu 66% în 2021.

Hub pentru traficul feroviar de marfă între Europa și Asia

Problemele transportului maritim și creșterea drastică a tarifelor  au determinat o cerere mai mare pentru transportul feroviar intercontinental, anterior mai scump, de care Ungaria ar putea beneficia și pe termen mediu. Deși tarifele feroviare au crescut și din cauza cererii mai mari, decalajul de preț între cele două moduri de transport s-a echilibrat în prezent.

Volumele mari aduse pe cale feroviară au arătat că terminalele din Polonia și Belarus care manipulează mărfuri care sosesc din Asia în Europa nu mai pot face față acestui trafic. Terminalul Malaszewicze funcționează la limita capacității sale maxime, cu 6-10 zile de așteptare și blocaje care afectează trenurile din Asia. Terminalul feroviar intermodal East-West Gate, care se construiește în Fényeslitke, Ungaria, va duce la o decongestionare a traficului feroviar între Europa și Asia de anul viitor și va include, de asemenea, în mod activ Ungaria în traficul feroviar de marfă între cele două continente.

În plus, terminalul care va fi dat în folosință în 2022, va fi extins cu peste 300 de hectare, urmând să includă și un parc industrial, pentru a acomoda companiile care doresc să investească în Ungaria.