Home Automotive Criza de microcipuri: Bosch investește încă 400 milioane de euro în fabricile din Europa și Malaezia

Criza de microcipuri: Bosch investește încă 400 milioane de euro în fabricile din Europa și Malaezia

Criza de microcipuri: Bosch investește încă 400 milioane de euro în fabricile din Europa și Malaezia

Producătorul german de componente și tehnologii Bosch va investi încă 400 de milioane de euro în extinderea capacității de producție a microcipurilor. Decizia vine ca răspuns la deficitul de semiconductori care a afectat profund industria auto, precum și industria electronică și de electrocasnice.

Fondurile alocate pentru 2022 vor fi direcționate către extinderea operațiunilor în fabricile  din Dresda și Reutlingen, Germania, dar și a fabricii de semiconductori din Penang, Malaezia. O parte semnificativă a investiției va merge către creșterea capacității de producție a unității din Dresda. Fabrica a fost inaugurată în iunie 2021, în urma unei investiții de 1 miliard euro, cea mai mare din istoria companiei. Aici se produc plăcute semiconductoare de 300 mm.

Noi locuri de muncă și planuri de dezvoltare

Aproximativ 50 de milioane de euro vor fi investiți în fabrica din Reutlingen atât în ​​2022, cât și în 2023, unde compania produce componente semiconductoare din 1970.  Bosch își va extinde „camera sterilă” – un mediu special conceput în care plăcile de siliciu sunt transformate în cipuri semiconductoare Camera sterilă va avea o suprafață totală de 14.500 mp, după extinderea de 4.000 mp.  Odată cu această investiție, Bosch va crea 150 de noi locuri de muncă.

În Penang, Bosch va construi un nou centru de testare a semiconductorilor, care va intra în funcțiune în 2023. Centrul de testare va ocupa aproximativ 14.000 mp. Însă compania deține 100.000 mp de teren și intenționează să dezvolte facilități pe toată suprafața, declară reprezentanții Bosch.

Aceasta este o mișcare strategică pentru companie, care deservește nu doar industria auto, ci folosește cipurile și pentru propriile produse electrocasnice și unelte electrice. Aceasta este de asemenea o veste bună pentru UE, care și-a propus ca până în 2030 să dețină 1/5 din producția globală de microcipuri.

Criza microcipurilor a forțat mulți producători de mașini să reducă semnificativ producția în 2021, scăzând vânzările de mașini noi și  generând frustrare în rândul cumpărătorilor.

În calitate de președinte al ACEA, Oliver Zipse, CEO BMW,  avertizează că „gravitatea situației necesită un răspuns puternic și coordonat în întreaga Uniune Europeană”. Membrii estimează că această situație va continua și în 2022. Pe măsură ce stocul de mașini noi continuă să scadă, prețul vehiculelor uzate a crescut semnificativ în ultimele luni, deoarece oamenii nu au altă soluție.