Home Intermodal DB Cargo: 25 milioane transporturi mutate de pe rutier pe cale ferată până în 2030

DB Cargo: 25 milioane transporturi mutate de pe rutier pe cale ferată până în 2030

DB Cargo: 25 milioane transporturi mutate de pe rutier pe cale ferată până în 2030

Sigrid Nikutta, noul CEO al DB Cargo a anunțat că până în 2030, Deutsche Bahn plănuiește să mute 25 de milioane transporturi de pe cale rutieră pe cale ferată.

“Ne dorim să creștem pe toate cele trei segmente: transport combinat, trenuri bloc și trenuri navetă,” a declarat Sigrid Nikutta, CEO DB Cargo membru al consiliului director al Deutsche Bahn (DB) de la 1 ianuarie 2020 într-o conferință de presă telefonică cu presa germană.

 

Până în 2030, se urmărește mutarea pe cale ferată a 50 de milioane de camioane, iar DB Cargo și-a propus să contribuie la schimbul modal pentru jumătate dintre acestea.

Acesta este un proiect extrem de ambițios, însă Nikutta afirmă că unul dintre obiectivele la nivel politic, dar și al DB Cargo este creșterea cotei de piață a transportului feroviar în Germania de la 18-19% în prezent până la 25% până în 2030, ceea ce echivalează cu 50 milioane transporturi pe camion.

CEO-ul DB Cargo a prezentant cei doi piloni ai strategiei sale: dezvoltarea companiei, dar și inovația. DB Cargo urmează să își extindă gama de servicii. Astfel, operatorul feroviar urmărește să extindă traficul pentru vagoanele naveta. Vagoanele individuale sau camioanele vor fi preluate de la clienți și asamblate în trenuri lungi în stațiile de triaj. Potrivit declarațiilor lui Sigrid Nikutta, traficul pentru acest segment ar urma să crească de 5 ori. Serviciul, în special transporturile pe timp de noapte, va fi extins anul acesta între Hamburg și Cologne, dar și între Cologne și Berlin.

“Ne vom extinde oferta și o vom face cunoscută clienților într-un mod mai agresiv,” a anunțat Nikutta.

Pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor de transport oferite, până la finalul anului DB cargo va echipa cu GPS și senzori toate vagoanele de marfă. Astfel, clienții vor avea o vizibilitate mai bună în lanțul de aprovizionare și vor știi unde le sunt localizate bunurile.

În plus, structura și modalitatea de contact a clienților se va schimba. “Vom face transportul feroviar de marfă la fel de ușor de realizat ca și cumpărăturile online,” a spus Sigrid Nikutta.