Home Manageri&Interviuri De Korver: “Pentru mine Romania este acum centrul Europei”

De Korver: “Pentru mine Romania este acum centrul Europei”

Pentru că simțim că România devine din ce în ce mai importantă pentru marii jucători din industria de logistică din Europa, am hotărât să căutăm confirmarea acestui lucru de la Christophe de Korver, director general al Gefco Romania. Cu el am discutat despre evolutia pieței de logistică și despre cum este percepută această zonă de către cei care vin aici.
Rep: Cum credeți că va evolua piața de logistică în acest an?
De Korver: Noi, reprezentanții Gefco, credem că în 2011 piața de logistică și transport va crește în mare parte pe segmentul internațional. De asemenea, credem că poziția României în Europa, mai ales către est, devine tot mai puternică. Noi așteptăm creșteri mari ale transporturilor internaționale și creșterea cererii de soluții de logistică, deoarece România este un punct de tranzit.

Rep: Care credeți că este cea mai importantă zonă?
De Korver: Desigur, suntem foarte legați de producție și de piața țării. Astfel, am splitat România în trei zone. Prima este partea de vest, foarte industrializată care este partea unde s-au localizat foarte multe unități de producție focalizate pe exporturi către occident. Mai mult, din cauza infrastructurii foarte proaste a țării, credem că investitorii din Vestul Europei se vor concentra înspre vestul României. Aceasta va fi o zonă foarte prosperă pentru companiile de transport românești și pentru cele de logistică. Tot în vest sunt așteptate și alte industrii focusate pe producție pentru a exporta.
Desigur există o a doua zonă foarte importantă, cea mai mare piață a țării, Bucureștiul. Aici va trebui să continuăm dezvoltarea, deoarece este cea mai mare zonă de consum a României și unde toate produsele și proiectele noi apar.
Desigur, o parte care se dovedește foarte strategică pentru Gefco este Constanța, deoarece credem că acest port va deveni un punct foarte important de tranzit. Pentru Gefco acest port este crucial, datorită poziției la Marea Neagră și dorinței de expansiune a noastră către Est. Noi contăm foarte mult pe Constanța pentru a putea importa din Asia sau a exporta către Rusia, Ucrania, chiar și către Turcia, țări care reprezintă piețe foarte mari și unde România poate exporta și ea.

Rep: Credeți că România va deveni un punct important pe harta logistică Europeană?
De Korver: După ce am locuit în mai multe țări, de fiecare dată când vedeam în câte o locație nouă mi se spunea că suntem centrul Europei. Desigur, că și pentru România spun asta. Totuși, ceea ce este cu adevărat real este că România devine tot mai “centrală” datorită Turciei și deoarece țările din Est devin tot mai puternice. România devine cu adevărat centrul Europei și după cum vedem tot mai multe investiții străine sosesc aici, iar Guvernul se străduiește tot mai mult să sporească aceste investiții. Deci, ne așteptăm ca România să continue în acest sens și să aibă o poziție mai solidă, poate mai degrabă una mai industrială decât una de tranzit. Ne putem imagina ca România va deveni o țară care exportă industrie în Ucraina, Rusia, Turcia, dar și în Europa Centrală și, de ce nu, în Vest.

Rep: Ce servicii oferă Gefco în România acum?
De Korver: Oferim orice serviciu pe care îl oferim în întreaga Europă. Am început cu transportul, iar acum în România există toate tipurile de transport rutier, feroviar și chiar și fluvial. Transportăm cu barjele între Giurgiu și Constanța. De asemenea, facem și transport maritim containerizat în Constanța și avem și câteva activități pe aerian.
Efectuăm toate activitățile specifice de logistică avem un sit de depozitare în București, avem un alt sit mai mic în Arad, facem operațiuni de logistică pentru mașini, ne bazăm pe două situri, unul în zona Banat și unul în București.

Rep: Aveți planificate investiții în România în următorii ani?
De Korver: După cum spuneam la începutul interviului credem că anul 2011 va fi unul în care ne vom dezvolta mai ales pe operațiuni internaționale, deci pentru acestea nu avem nevoie să investim așa mult. Facem căutări acum pentru a face investiții cât mai bune în 2012, când prognozăm o creștere a pieței autohtone și când așteptăm căteva oportunități în a investi. Ne uităm cu mare interes către Constanța, cât despre partea de nord a Transilvaniei, observăm că Gefco nu are un sit acolo, pentru că folosim parteneri, dar poate că în 2012 vom putea vorbi de lansarea unei locații acolo.

Rep: Ce servicii noi va aduce Gefco în România?
De Korver: Un serviciu nou pe care intenționăm să îl dezvoltăm aici este cel de urgență, deoarece sunt tot mai multe fabrici care vin în România și din cauza infrastructurii nu este foarte ușor să aduci anumite produse foarte urgent, dacă fabrica are probleme. Așa că vom lansa la sfârșitul acetui an Gefco Special care este un serviciu foarte interesant clientul apelează la noi, și avem 30 de minute pentru a-i spune dacă putem să facem acea operațiune și la ce oră va sosi camionul la furnizor și când va veni la fabrică.

Rep: Și cum veți efectua acest serviciu?
De Korver: Pentru acest lucru ai nevoie de un serviciu aflat deja în mare parte din Europa. Gefco Special are o rețea europeană, cu parteneri deja știuți. De obicei transporturile sunt făcute cu vanuri, elicoptere sau avioane de mici dimensiuni. Este un serviciu foarte focusat pe industria fabricilor, deoarece vă puteți imagina cât costă ca o întreagă fabrică să se oprească pentru că nu mai au un anumit produs. Nu este o activitate pe termen lung, dar apar tot mai multe situații în care este nevoie de un astfel de serviciu.
Dacă ne uităm la situațiile din ultimele luni cauzate de dezastrele din Japonia, când s-a declanșat criza de componente am făcut astfel de operațiuni. Un alt exemplu este ceea ce am făcut în Tunisia, am avut curse de avion zilnice între Tunisia și Paris, din cauza conflictului. Nu ne așteptăm la un conflict în România, dar ne bazăm pe acest serviciu, deoarece cred că este nevoie de el. În acest moment căutăm parteneri în România și facem training cu angajații pentru a îi învăța toate procesele acestui serviciu care exista în Germania, Cehia, Ungaria, Franța, Austria unde deja avem aceste operațiuni. În cazul în care vom avea un client în România care spune am nevoie de acest produs din Italia în 2 ore trebuie să trecem prin întregul proces.

Rep: Care sunt cei mai importanți clienți pentru Gefco în România?
De Korver: Suntem foarte focusați pe industria automotive, unul dintre cei mai mari clienți ai noștri este Dacia, pentru care facem transport de mașini (în special pe căile ferate) și pentru care mai facem câteva operațiuni inbound, aducând piese la fabrică. Avem și alți clienți care sunt mai mult specializați pe piese auto, spre exemplu Delphi care produce piese în câteva fabrici din România. Un alt client important este Electrolux, care are o mare creștere de producție la fabrica sa din România și acest lucru este interesant pentru noi, deoarece distribuim produsele acestei firme în Europa (mai ales către Rusia, Polonia și Franța).
Mai avem operațiuni pe retail , lucrăm cu Kiabi, care sunt în creștere acum și au nevoie de un partener care să crească împreună cu ei. Pentru ei facem mai mult transport acum dar sperăm să preluăm și operațiuni de logistică. Mai lucrăm și cu Carrefour pentru a aduce produse din Franța aici.

Rep: Cum apreciați România din punctul de vedere al resurselor umane. V-a fost greu să găsiți oameni specializați pentru operațiunile Gefco?
De Korver: Am ajuns acum 8 luni aici și am venit cu o echipă cu experiență și foarte loială. Echipa lucrează de 3 ani în Gefco și, din acest punct de vedere până acum nu am avut nicio problemă importantă din punct de vedere al resurselor umane. Totuși, politica Gefco de investiții face în așa fel încât de fiecare dată când există un moment de criză, să nu renunțe la oameni. De aceea angajații devin și loiali atunci când văd că în ciuda rezultatelor negative se fac eforturi pentru ca ei să își păstreze locurile de muncă.
Acum avem doar 100 de angajați, dar sunt conștient că atunci când crește numărul acestora, vom avem și acest fel de probleme. Ceea ce regret este că nu există un sistem real de educare în domeniile transporturilor și logisticii în această țară. Marea majoritate a angajaților noștri sunt oameni pe care noi i-am instruit și în acest tip de sistem loialitatea este esențială.