Home Intermodal Transport aerian DSV Air & Sea – despre planuri și provocări în 2023

DSV Air & Sea – despre planuri și provocări în 2023

DSV Air & Sea – despre planuri și provocări în 2023

Din noul biroul al companiei, din zona de nord a Bucureștiului, Liviu Sandu, Managing Director DSV Air&Sea România privește 2023 cu optimism. Deși piaţa stagnează, și sunt chiar segmente unde se înregistrează scăderi, se ivesc și oportunităţi și noi uși urmează să fie deschise.

În cei peste 8 ani de când de când conduce divizia de transport aerian și maritim a gigantului danez DSV, a construit o echipă pe care se poate baza și să facă din DSV Air&Sea liderul pieţei din România. Ultimii trei ani au fost caracterizaţi nu doar de o volatilitate și o incertitudine a pieţei, ci și de schimbări în cadrul organizaţiei la nivel global odată cu finalizarea unor achiziţii care scriu istorie pe piaţa de logistică: UTi Worldwide, Panalpina și, mai recent, Agility.

Pasiunea lui Liviu pentru motociclism și dezvoltarea reflexelor de care ai nevoie atunci când te deplasezi în trafic pe două roţi, și-au pus amprenta și asupra modului în care înţelege să fie manager și lider. Este un om de acţiune, perseverent, care privește către direcţia către care se deplasează, setează obiective clare și își asumă riscuri calculate. Și la fel ca în motociclism, este atent la nevoile celorlalţi participanţi la trafic și în business – echipă, clienţi, parteneri.

Atunci când a luat decizia de a reloca birourile DSV Air&Sea Romania în clădirea S-Park, situată în nordul capitalei, în apropierea parcului Herăstrău, una dintre puţinele zone de business din București ce beneficiază de spaţii verzi generoase, echipa și nevoile acesteia au primat. La baza deciziei a fost dorinţa de a le oferi un mediu de lucru mai relaxant, departe de tumultul zonei Barbu Văcărescu, unde era amplasat anterior biroul companiei.

Ne-am dorit un spaţiu de birouri mai mare, într-o zonă verde, cu mai puţină poluare și mai puţin aglomerată. Un mare plus în alegerea locaţiei a fost faptul că mulţi dintre clienţii noștri se află în această clădire. În plus, zona Piaţa Presei Libere este un nod important de intrare în București și se află în apropierea aeroportului, un aspect important pentru noi, DSV Air&Sea fiind companie specializată pe transportul aerian de marfă și liderul pieţei din România, conform statisticilor IATA  –  Liviu Sandu Managing Director DSV Air&Sea România

În cadrul unei vizite la noul sediu al companiei, am profitat de ocazie pentru a afla informaţii și despre planurile DSV Air&Sea România, despre piaţă, dar și despre strategia de sustenablitate.

Intermodal&Logistics: Cum aţi caracteriza 2022 din perspectiva evoluţiei business-ului DSV Air&Sea?

Liviu Sandu: Pot spune că 2022 a fost cel mai de succes an pentru DSV Air&Sea din toate punctele de vedere, iar acest lucru se va vedea și în rapoartele financiare, dar și în gradul de satisfacţie al clientilor. De la 55 de angajaţi la începutul anului, am crescut echipa la 63, împărţiţi în biroul central din București, Oradea, Constanţa și Otopeni. Dacă ar fi să comparăm rezultatele la finalul lunii septembrie 2022 faţă de septembrie 2021, pot să spun că business-ul a crescut cu 30% în 2022 atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și a profitului.

Intermodal&Logistics: Cum vedeţi evoluţia pieţei de transport aerian și maritim din România și a ratelor de transport? Jens Bjørn Andersen, CEO DSV declara de curând că se așteaptă la o scădere de 3% a volumelor de maritim și de 7% pe aerian.

 Liviu Sandu: Noi estimăm că piaţa din România va avea o scădere semnificativă, atât pe aerian, cât și pe maritim. Cele două segmente sunt corelate la nivelul pieţei locale, pentru că grupul clienţilor este relativ același. Vârful de sezon din noiembrie nu l-am resimţit într-o creștere a volumelor nici pe aerian, nici pe maritim. În ceea ce privește ratele de transport, s-au înregistrat scăderi importante și piaţa a ajuns la un nivel similar cu cel de dinainte de pandemie. Pentru următoarele 6 luni, ne așteptăm la o stagnare a ratelor de transport.

Intermodal&Logistics: Care sunt industriile cu potenţial de dezvoltare pe segmentul de transport aerian de marfă pe care v-aţi concentrat?

 Liviu Sandu: Am dezvoltat serviciile dedicate industriei farmaceutice pentru că am identificat potenţial de a crește și de a aduce soluţii noi pe piaţă. La Oradea avem o echipă certificată pentru industria pharma și împreună cu colegii din Ungaria am reușit să transferăm foarte multă marfă din segmentul healthcare. De altfel, la nivel de grup, avem în prezent un departament care se ocupă de dezvoltarea acestei linii de business, însemnând nu doar produse farmaceutice, ci și componente pentru producţie, materie primă, dar și echipamente.

În industria auto am văzut o încetinire a producţiei, care este corelată și cu tranziţia către vehicule electrice, care înseamnă și mai puţine componente necesare pentru construcţia unei mașini. Dar și aici au apărut oportunităţi de dezvoltare pentru că avem clienţi care nu mai exportă materii prime, ci produse finite către China, America și am câștigat mult business în această zonă. Evident, odată cu debutul războiului din Ucraina, a crescut exponențial interesul pentru tot ceea ceea ce înseamnă echipamente militare și de apărare și există așteptări similare și pentru 2023.

Intermodal&Logistics: La nivel de grup, DSV are o strategie ESG foarte bine dezvoltată, cu obiective extrem de clare. Ce soluţii le oferă DSV Air&Sea clienţilor din România interesaţi să își reducă emisiile de dioxid de carbon și impactul asupra mediului și ce faceţi ca și companie pentru a vă reduce amprenta de carbon?

 Liviu Sandu: Am promovat și continuăm să promovăm transportul feroviar și soluţiile de transport combinat feroviarrutier din portul Constanţa către hinterland și în acest fel îi ajutăm să își reducă amprenta de carbon. La nivel de companie, una dintre măsurile pe care DSV le-a implementat este obligativitatea ca din 2023 toate mașinile de companie să nu depășească un nivel de emisii de CO2 de 150 g/ km, ceea ce se situează în sfera de emisii a mașinilor hibrid. Utilizând transportul intermodal, DSV Air&Sea a economisit 188.525 tone de CO2 și a scos de pe șosele 321 de camioane în primele 11 luni din 2021.

Intermodal&Logistics: Care sunt planurile și așteptările DSV Air&Sea pentru 2023?

 Liviu Sandu: Pentru următoarea perioadă, rămânem optimiști și ne așteptăm la rezultate bune. Ne bazăm pe flexibilitatea care ne caracterizează și care ne-a ajutat să ne adaptăm rapid tendinţelor pieţei, acesta fiind un punct diferenţiator în raport cu competitorii noștri. Vom identifica în continuare oportunităţile pe care piaţa le oferă, pentru că în România este încă mult loc de dezvoltare și investiţii.