EBIT– un nou terminal intermodal pe harta României
Terminalul intermodal EBIT din Oradea este cel mai nou punct al reţelei de transport intermodal din România. Funcţional din aprilie 2023, terminalul a înregistrat deja un număr de 18.390 manipulări și are conexiuni spre bazinul Ruhr in Germania, către porturile din Nordul Germaniei și Slovacia.
Terminalul intermodal din Episcopia Bihor a fost construit de către Confecţii Vaslui SA, o companie prezentă pe piaţă din 1960 și listată la Bursa de Valori București și este operat de către compania EBIT, înfiinţată în 2022.
“Compania Confecţii Vaslui a derulat în ultimii 17 ani diverse investiţii în Oradea, cu precădere în sectorul imobiliar, acumulând cunoștinţe despre businessurile locale și oportunităţile de afaceri din această regiune, aflată în plină dezvoltare. Ideea construirii terminalului intermodal EBIT a venit ca urmare a necesităţii de a pune în valoare un teren de 14 ha situat în vecinătatea staţiei de cale ferată Episcopia Bihor, pe care compania îl deţinea încă din 2009,” explică Bogdan Micoriciu, Reprezentant Investitori EBIT.
Amplasarea, cel mai important avantaj al terminalului
EBIT Aflat la o distanţă de 5 km de graniţa dintre România și Ungaria și racordat la prima staţie de cale ferată pe ruta ClujNapoca, terminalul beneficiază de o poziţie strategică. Mai mult, și conexiunea rutieră este foarte bună, acesta fiind situat la doar 1 km de Autostrada A3. “De asemenea, odată cu lucrările de electrificare a liniei Cluj Napoca – Episcopia Bihor aflate în derulare, se va putea circula electrificat cu locomotive interoperabile din terminalul EBIT până în aproape orice destinaţie din Europa,” adaugă Bogdan Micoriciu.
Pe lângă localizare, terminalul EBIT mai are ca avantaje importante și infrastructura terminalului, dar și posibilitatea de extindere pentru a putea răspunde nevoilor pieţei.
În prezent, EBIT oferă în terminalul intermodal din Oradea servicii de încărcare/ descărcare semiremorci, containere, cutii mobile sau cisterne; serviciu de parcare/ staţionare în parcarea proprie; servicii de mentenanţă unităţi de transport; servicii de parcare a garniturilor de tren sau servicii de transport pe prima și ultima milă în colaborare cu parteneri de transport atestaţi.
În terminal sunt operate 8-9 perechi de trenuri pe săptămână, însă potenţialul, spune Bogdan Micoriciu, este de 8 perechi de trenuri pe zi cu infrastructura feroviară existentă.
“Lucrăm alături de partenerii noștri, operatori feroviari pentru a deschide noi colaborări pentru noi rute în sudul și vestul Europei. De asemenea, ne dorim ca în viitorul apropiat să pornim un tren deschis către o destinaţie relevantă, prin care să venim în întâmpinarea clienţilor care nu au volume pentru o garnitură de tren completă cu o flexibilitate ridicată. Ne dorim ca prin calitatea serviciilor pe care le oferim clienţilor să le câștigăm încrederea în transportul intermodal, pentru că acesta este viitorul.”
Terminalul EBIT a înregistrat un număr de 18.390 manipulări în perioada aprilie-decembrie 2023
De la deschidere și până în prezent terminalul a operat exclusiv doar semiremorci, însă pe măsură ce va crește cererea și noi clienţi vor veni să opereze în terminal, se va diversifica și tipul de mărfuri și echipamente de transport operate. EBIT are o echipă de 15 angajaţi și urmărește creșterea numărului acestora pe măsură ce terminalul va dezvolta noi conexiuni și servicii adiţionale, pentru a menţine flexibilitatea și agilitatea și nivelul de calitate al serviciilor oferite.
Dotări terminal EBIT
- platformă de încărcare-descărcare cu o lungime de 750 m
- 3 linii de cale ferată cu o lungime utilă de 750 până la 900 m, cu posibilitatea construirii liniei 4 cu o lungime de 900 m
- parcare de semiremorci cu 300 de locuri, cu posibilitate de extindere până la 800 locuri sau 4.000 TUI
- Sistem de control acces
- Perimetru împrejmuit în totalitate
- Supraveghere video 2 reach stackere Kalmar Glory, cu posibilitate de operare de semiremorci, dar și containere de orice tip
- 1 cap tractor Kalmar
- 1 cap tractor Mercedes.


