Home Intermodal Exclusiv: ADY Container lansează noi servicii ce conectează porturile Poti și Batumi cu Portul Constanța

Exclusiv: ADY Container lansează noi servicii ce conectează porturile Poti și Batumi cu Portul Constanța

Exclusiv: ADY Container lansează noi servicii ce conectează porturile Poti și Batumi cu Portul Constanța

În primele patru luni ale anului 2022, volumele de containere transportate pe ruta Trans-Caspică, cunoscută și ca Middle Corridor, a crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021.

“Pentru restul anului, ne așteptăm la o creștere similară,“ declară Rashad Majidov, Head Business Development, ADY Container LLC., operator de transport containerizat de marfă, subsidiară a Azerbaijan Railways CJSC, un jucător foarte activ pe această rută.

Pentru a susține creșterea traficului de marfă prin Middle Corridor, ADY Container lansează noi servicii feeder ce leagă porturile georgiene Poti și Batumi cu Portul Constanța. “Primele containere din Poti sunt planificate să plece către Constanța în această săptămână, pe nava Shair Vagif. Containerele vin din orașul chinezesc Xi’an cu destinația Mannheim, Germania. Aceste noi servicii conectează două continente – Asia și Europa- și două mări – Marea Caspică și Marea Neagră,” a declarat Rashad Majidov pentru revista Intermodal&Logistics.

Nava feeder, cu o capacitate de 220 TEU, va opera la fiecare 10 zile, fiind planificate trei plecări lunare, cu un timp de tranzit de 2-3 zile până în Portul Constanța, mai exact în terminalul DP World Constanța. “În faza inițială a proiectului, ne așteptăm la un trafic monthly de 1.500 TEU. Estimările  pentru volumele lunare vizează o creșterea traficului cu 20% în  următoarea perioadă ,“ spune Head of Business Development ADY Container.

Principalul motiv citat de ADY Container pentru lansarea acestor servicii de transport multimodal este creșterea volumelor de marfă ce tranzitează Azerbaijanul pe ruta Trans-Caspică. “Traficul de containere manipulat de Azerbaijan Railways prin Middle Corridor a crescut cu 30% în primele patru luni. Conexiunile de transport sunt consolidate pentru a putea face față volumelor de containere tot mai mari între China, Asia Centrală, Europa și în direcția opusă. Vedem o creștere a numărului de solicitări venite de a proprietarii de mărfuri și companiile de transport și logistică pe ruta China-Europa.“