Home Intermodal Transport rutier Interviu Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA Romania

Interviu Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA Romania

Interviu Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA Romania

Înfiinţat în 1993, cu sediul central în Zurich, Elveţia, grupul de companii de transport și logistică AsstrA oferă acoperire globală, fiind prezent în Europa, ţările CSI, Asia și SUA.

Strategia inițială de dezvoltare a grupului a constat în specializarea companiei pe segmental transporturilor rutiere între Europa și ţările CIS, ulterior în portofoliu fiind adăugate noi rute și servicii complementare: transport aerian, maritim și feroviar, consultant vamală și servicii de asigurare, servicii logistice pentru proiecte industriale, servicii de distribuţie door-to-door.

Grupul AsstrA numără peste 1.100 de angajaţi, are o cifră de afaceri de aproximativ 350 milioane euro, deservește 18 industrii și derulează peste 165.000 transporturi anual, dintre care 147.000 pe cale rutieră. Până în 2030, grupul are ca obiectiv să devină unul dintre primii 10 furnizori de servicii logistice din Europa ca și volum al vânzărilor.

AsstrA în România

În România, compania a deschis propriul birou la București în 2018, concentrându-se pe furnizarea de servicii de transport pentru industrii precum automotive, electronice, FMCG, echipamente, cereale, textile, materiale de construcţii și oţel.

Principalele rute pe care AsstrA le operează pentru clienţii săi din România sunt: RO-PL-RO, RO-DE-RO, RO-FR-RO, RO-CZ-RO, RO-HU-RO, RO-IT-RO, RO-RUS-RO,RO-BY-RO, RO-UA-RO.

Într-un scurt interviu, Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA Romania ne-a vorbit despre evoluţia pieţei acest an și așteptările pentru următoarea perioadă.

AsstrA furnizează servicii pentru tot lanţul logistic al clienţilor din România, acoperind toate mijloacele de transport. Suntem sprijiniţi de către colegii din celelalte birouri, avem prezenţă în 23 de ţări în acest moment, pentru a acoperi toate rutile comerciale, în funcţie de cerinţele clienţilor.

Intermodal&Logistics: Cum arată astăzi piaţa de transport și logistică? Care a fost evoluţia AsstrA din 2018 și până acum?

Pawel Iwanow-Kolakowski: În 2018, când am deschis biroul în București, piaţa era mai stabilă, ceea ce ne-a dat posibilitatea să

creștem de la an la an. Până în 2020, subsidiara din România a avut rezultate bune, aliniindu-se planurilor strategice de dezvoltare. Acum, ne confruntăm cu complicaţii pe piaţa logistică ca urmare a pandemiei: fluxurile de transport sunt dezechilibrate, în unele industrii și pieţe cererea fiind redusă. Astfel, anul acesta ne așteptăm la o menţinere a cifrei de afaceri stabilă și o ușoară creștere.

Intermodal&Logistics: Care a fost cel mai solicitat serviciu de la începutul pandemiei?

Pawel Iwanow-Kolakowski: Cu siguranţă divizia de servicii de livrare express a avut o creștere a cererilor, datorită volumelor de marfă mai reduse și a posibilităţii de livrare rapidă.

Intermodal&Logistics: Cum vedeţi evoluţia pieţei de transport și logistică din România pentru 2021?

Pawel Iwanow-Kolakowski: Pentru restul acestui an, situaţia pe piaţă va rămâne la fel de complicată. Volumele au scăzut, și singura posibilitate de creștere pentru companii este să ia cotă de piaţă de la ceilalţi jucători de pe piaţă. Într-un scenario optimist, al doilea trimestru din 2021 ar putea aduce o ușoară revenire a pieţei.

Intermodal&Logistics: Care sunt principalele direcţii de investiţii în tehnologie pentru AsstrA în prezent?

Pawel Iwanow-Kolakowski: În ceea ce privește tehnologiile digitale, avem o serie de proiecte în derulare. Lucrăm la un portal al furnizorilor, una dintre iniţiativele cheie ale companiei pentru a susţine strategia de accelerare și automatizare a proceselor de achiziţie de servicii de transport. Acest sistem va utiliza inteligenţa artificială și le va oferi clienţilor acces la servicii de cea mai înaltă calitate, menţinând costuri și timpi de livrare optimi. Portalul va fi conectat la sistemul de monitorizare prin GPS în timp real, unde va exista și un istoric al transporturilo efectuate și al celor care se află în derulare. Al doilea proiect de digitalizare este aplicaţia mobilă de monitorizare AsstrA Track and Trace. Cu ajutorul sistemului de monitorizare 24/7, clienţii vor primi informaţii actualizate despre marfa lor pe durat transportului. Aplicaţia va permite sincronizarea informaţiilor legate de locaţia mărfii cu procesele operaţionale din depozit și va informa părţile implicate despre posibile întârzieri, pentru a putea lua decizii rapide, în eventualitatea apariţiei unor probleme. Nu în ultimul rând lucrăm la sisteme EDI care vor permite integrarea sistemelor noastre operaţionale cu cele ale clienţilor pentru mai multă transparenţă.