Home Intermodal Repoziționarea containerelor goale creează probleme în logistica globală

Repoziționarea containerelor goale creează probleme în logistica globală

Repoziționarea containerelor goale creează probleme în logistica globală

Criza de containere care a generat creșteri record ale ratelor de transport maritim se datorează în principal problemelor logistice și nu investițiilor subdimensionate în flotă, afirmă compania de consultanță specializată în transport maritim Drewry.

“Transportul maritim containerizat de mărfuri se confruntă în continuare cu probleme și restricționează capacitatea disponibilă, forțând o creștere fără precedent a ratelor de transport. Cu toate acestea, acest context este cauzat mai degrabă de problemele de repoziționare a containerelor goale decât de flotele inadecvate,” a explicat Martin Dixon, director, șef al departamentului de cercetare produse Drewry.

În termeni de ofertă, flota de containere pentru transport maritim va înregistra la finalul anului o scădere de 1,1%, până la 33,9 milioane TEU, comparativ cu o scădere de 3,3% a containerelor manipulate în porturi la nivel global, potrivit estimărilor Drewry.  Traficul global de containere a scăzut cu aproape 6% în primele 6 luni ale anului și va crește cu peste 15% în ultimele 6 luni ale anului, declară analiștii Drewry, care susțin că există suficiente echipamente pe piață pentru a susține cererea de marfă.

Întreruperile în lanțurile de aprovizionare ale containerelor au fost cauzate de numărul mare de voiaje blank de anul acesta, care au atins 30% din totalul voiajelor pe anumite rute comerciale în Q2 din 2020. Aceasta a dus la lipsa de containere goale din prezent în zone cheie, cum ar fi China” a afirmat Martin Dixon.

Creșterea cererii de marfă a determinat investiții în noi containere. De la o contracție de 35% a volumelor la nivel global în Q1 din 2020, producția a recuperat din pierderi și se așteaptă ca până la finalul anului să atingă un volum total de 2,67 milioane TEU, aceasta reprezentând o scădere de 5% față de 2019.

Cererea de noi containere este în continuare puternică, iar fabricile raportează comenzi până în Q1 2021, astfel că volumele se așteaptă să crească cu 40% în 2021, o creștere suplimentară fiind anticipată în anii următori. Producția de noi containere, spun analiștii Drewry, va ajuta la rezolvarea unora dintre problemele cauzate de lipsa echipamentelor, însă cel mai mare impact îl va avea normalizarea cererii de marfă și a programului liniilor maritime.