Home Intermodal Routier European Transport și Cabooter Intermodal vor opera terminalul intermodal din Oradea construit de primărie

Routier European Transport și Cabooter Intermodal vor opera terminalul intermodal din Oradea construit de primărie

Routier European Transport și Cabooter Intermodal vor opera terminalul intermodal din Oradea construit de primărie

Terminalul intermodal construit de către primăria Oradea va fi operat de către Routier European Transport și Cabooter Intermodal BV.

Contractu, atribuit către asocierea formată din compania de transport și logistică din Cluj Routier European Transport SA și operatorul de transport intermodal olandez Cabooter Intermodal BV., a fost semnat de 23 februarie la sediul Agenției de Dezvoltare Locală, (ADLO).

Chiria anuală se ridică la 301.000 euro (fără TVA), cele două companii asumându-și investiții de peste 2,48 milioane euro în terminal

„Prin proiectele implementate în ultimii ani, Oradea, al doilea oraș din România cu cel mai mare număr de companii de logistică/transport, este orașul cel mai bine conectat din zona de nord vest a țării din punct de vedere a activității de transport de marfă, având o bună conectivitate rutieră, cu un terminal cargo aerian și un terminal intermodal feroviar”, a declarat Alina Silaghi, director ADLO.

În 2023, Primăria Oradea a delegat gestiunea serviciului de administrare a centrului intermodal către ADLO, urmând ca Agenția să organizeze procedura de licitație a contractului de operare a acestuia. Licitația a fost organizată în perioada octombrie 2023- ianuarie 2024, iar în cadrul procedurii de licitație publică au depus oferte trei operatori economici.

În vederea dezvoltării Centrului de transport intermodal din zona Gării CFR Episcopia Bihor, Municipiul Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, anul trecut a încheiat un contract cu Costa VOC Impex SRL și Asfamixt SRL pentru execuția următoarelor lucrări:

  • construirea unei platforme de lucru cu o suprafață de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea și depozitarea containerelor;
  • construirea a două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715 metri, și Linia 2 cu o lungime de 700 metri, racordate direct la stația CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o stație de racord;
  • amenajarea de pasaje la nivel care vor permite semnalizarea traversării autovehiculelor peste căile de rulare ce se găsesc în incintă;
  • amenajarea unui punct de control cu acces pe patru benzi de circulație: două benzi pe sensul de intrare și două benzi pe sensul de ieșire;
  • construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
  • construirea a două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
  • amenajarea unei platforme betonate, care poate găzdui un grup social destinat conducătorilor auto (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
  • amenajarea unei platforme betonate care va găzdui birourile administrației terminalului și un grup social (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
  • construcția de drumuri interioare și trotuare pietonale pentru circulație.

Demararea operării terminalului intermodal Oradea este condiționată până cel târziu în data de 01.01.2025, până la această dată operatorul fiind desemnat să parcurgă procedurile necesare în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare.