Home Intermodal SEAL Express Logistics – focus pe serviciile de transport și logistică de nișă

SEAL Express Logistics – focus pe serviciile de transport și logistică de nișă

SEAL Express Logistics – focus pe serviciile de transport și logistică de nișă

Industria de transport și logistică, și în special segmentul de freight forwarding, este un domeniu cu competitie intensă, astfel că succesul este definit de profesionalismul echipei și de strategia de poziţionare a companiei și de identificarea de nișe care să ofere un avantaj competitiv.

SEAL Express Logistics este o companie ce a adoptat o asemenea strategie de diferenţiere pe piaţa de transport autohtonă și s-a concentrat pe dezvoltarea unui portofoliu de servicii destinat anumitor nișe: proiecte speciale, transport de lichide în flexitank (ulei, vin, glicerină, etc), servicii logistice destinate companiilor din domeniul agricol, servicii de transport și logistică de mărfuri la temperatură controlată ca agent al Easyfresh Network.

SEAL Express Logistics oferă în prezent servicii de transport pentru unul dintre partenerii săi, o companie japoneză implicată în construcţia podului suspendat de peste Dunăre de la Brăila. Aceasta este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din estul României, urmând să lege Moldova şi Muntenia de Dobrogea, iar SEAL Express Logistics a fost compania desemnată cu preluarea, ambalarea pentru transport și livrarea echipamentelor utilizate la construcţia și montarea cablurilor de susţinere a podului.Proiectul se derulează pe o perioadă de aproximativ un an, iar primele containere au fost  deja livrate la începutul lunii iulie. Următoarele transporturi urmează să ajungă la interval regulate de 3 luni.

“Este un proiect destul de solicitant, având în vedere amploarea lucrării și termenele de livrare care trebuie respectate întocmai, însă suntem pregătiţi să răspundem provocării. De altfel, nu suntem la prima colaborare cu constructorul podului de la Brăila. Am mai efectuat câteva transporturi în faza preliminară de execuţie, diferenţa între aceste livrări și cele recente fiind dată de complexitatea mai mare a serviciilor solicitate, mai ales că majoritatea mărfurilor constă în colete de dimensiuni mari și agabaritice, care au necesitat mai multă atenţia din partea colegilor din departamentul operaţional, care s-au ocupat de transbordul mărfurilor,” spune Adrian Covrig, General Manager SEAL Express Logistics.

Într-un interviu, Adrian Covrig ne-a oferit detalii despre serviciile și proiectele companiei, dar și planurile de dezvoltare pe un nou segment de piaţă: transportul intermodal.

Intermodal&Logistics: În cei 10 ani de când este prezentă pe piaţa din România, compania s-a specializat pe anumite nișe. Ce ne puteţi spune despre proiectele de transport produse lichide în flexitank sau serviciile logistice pentru agribusiness?

Adrian Covrig: Proiectul de transport produse lichide în flexitank a început în urmă cu 7 ani cu volume mici, cu o mare neîncredere a clienţilor în acest tip de transport, care presupune încărcarea lichidului bulk în flexitank. Avantajele acestui tip de transport sunt utilizarea la maximum a spaţiului din container, lipsa ambalajului, ceea ce înseamnă o economie, transpusă ulterior în preţul final al produsului și posibilitatea de a transporta o cantitate mai mare de produs lichid în container. Se pot transporta în acest fel ulei alimentar, glicerină industrială (produs rezultat din prelucrarea rapiţei pentru producerea biodiesel-ui) și vin. Cu excepţia glicerinei, care este un produs sezonier, atât pentru vin cât și pentru ulei organizăm transporturi constante pe tot parcursul anului. Datorită cererii tot mai crescute pentru acest tip de transport, am creat un departament specializat ce organizează logistica necesară de la procurarea flexitank-urilor, montajul acestora în containere – operaţiune care necesită o mare atenţie, un grad ridicat de acurateţe și respectarea procedurilor fabricantului de flexi și asistenţă la încărcarea lichidelor în containere. Pe segmentul serviciilor logistice destinate companiilor din domeniul agricol, grupul de firme din care face parte SEAL Express Logistics dezvoltat împreună cu DP World Constanţa o instalaţie de containerizat cereale. Această investiţie a apărut ca răspuns la necesitatea traderilor de cereale care căutau alternative pentru expedierea loturilor mici de marfă (până în 5.000 de tone). Datorită regularităţii serviciului si existenţei unui stoc constant de containere, containerizarea cerealelor a devenit o oportunitate care permitea exportatorilor să-și planifice optim transporturile fără a mai avea timpi morţi de așteptare care apăreau în cazul acestor loturi. Investiţia a fost dezvoltată iniţial pentru containere de 20’ (care permit încărcarea optimă a mărfurilor de greutate – orz, porumb, grâu), însă datorită cererii foarte mari pentru 40’ (potrivite pentru mărfuri de volum – șrot de rapiţă, floarea soarelui), instalaţia a fost extinsă. În momentul de faţă putem încărca atât în containere de 20’ cât și de 40’. În plus, oferim servicii cu valoare adăugată precum:

  • Verificare containere conform cerinţelor clientului;
  • Amenajarea containerelor (kraft paper + silicagel);
  • Încărcarea propriu-zisă a cerealelor în container;
  • Fumigare conform cerinţelor clientului;
  • Transportul maritim propriu zis FOB Constanţa – FO destinaţie;
  • Formalităţi vamale de export;
  • Emitere certificate fitosanitare, de origine etc.

La trei ani de la lansarea acestui serviciu, putem spune că am devenit un etalon în containerizarea cerealelor în Portul Constanţa, fiind ajutaţi și de producţia de cereale care a permis un trafic constant.

Intermodal&Logistics: Care a fost impactul pandemiei asupra companiei? Cum a influenţat criza coronavirus nevoile de transport ale clienţilor? Pe ce pun accentul? Au existat cereri speciale în această perioadă?

Adrian Covrig: Ca în cazul tuturor companiilor din România, și activitatea SEAL Express Logistics a fost influenţată de pandemie, atât din perspectiva volumului de marfă transportat, cât și a măsurilor de izolare luate în vederea protecţiei personalului companiei, fără a afecta calitatea serviciilor oferite clienţilor. A trebuit să ne adaptăm lucrului în sistem “remote”, a fost o provocare să putem asigura servicii la același nivel de calitate, iar clienţii să nu fie afectaţi de noile modalităţi de lucru la care am fost forţaţi să apelăm. Aș vrea să le mulţumesc tuturor colegilor, care au înţeles situaţia, au menţinut standardele de calitate, au fost prezenţi (chiar dacă doar online) lângă clienţi, astfel încât activitatea să nu fie influenţată.

Din punct de vedere statistic, pentru primele 6 luni ale anului 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019, în cazul importurilor (în special cele venite din China și zona Far East-ului) s-a constatat o scădere de aproximativ 12,5%, dar a fost îmbucurător faptul că exporturile au crescut, pentru aceeași perioadă analizată, cu aproximativ 24,5%. Din partea clienților am constatat o creștere a exigențelor,  în special a companiilor multinaţionale care au implementat măsuri stricte de protecţie și evitare a contactului între șoferi, de exemplu, și persoanele care manipulează marfa, câteodată aceste măsuri generând creșterea timpului de încărcare/ descărcare a mijlocului de transport.Nu în ultimul rând am constatat o tendinţă generală de re-negociere a condiţiilor contractuale (mărirea perioadei de credit, timp de tranzit mai mic și nu în ultimul rând tarife mai mici).

 Intermodal&Logistics: Care sunt direcţiile de dezvoltare ale companiei în următoarea perioadă?

Adrian Covrig: Având în vedere tendinţele actuale ale pieţei de transport, SEAL Express Logistics se va concentra pe transportul intermodal, care în momentul de faţă este la un nivel scăzut în România, dar spre care se va îndrepta toată piaţa europeană. În acest sens se lucrează la un proiect de transport intermodal care va permite companiei noastre să-și diversifice oferta comercială, implicit creșterea portofoliului de clienţi.

 SEAL Express Logistics – creștere constantă în cei 10 ani de prezenţă pe piaţă

La 10 ani de la înfiinţare, SEAL Express Logistics, parte a unui grup de companii specializate în logistică și transport localizate în Portul Constanţa, are o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane dolari, înregistrând o creștere anuală constantă a veniturilor. Sediul principal al companiei, împreună cu departamentele de customer service, operaţional, financiar și juridic și două persoane dedicate pentru vânzări se află în Constanţa. SEAL Express mai are un sediu secundar în București, dedicate exclusiv activităţii comerciale. În total, echipa numără 19 persoane, din diferite domenii de activitate, care se completează reciproc și acţionează împreună pentru a duce compania și clienţii mai departe.