SR2C: ambalaje industriale cu ADN francez și pricepere românească
Parte importantă a proceselor de producţie, ambalajele industriale au rolul de a proteja produsele în timpul transportului și, în același timp, permit depozitarea acestora.
Crearea unui ambalaj industrial necesită timp, planificare, expertiză tehnică, control al calităţii, testare intensivă și, abia apoi, producţia și livrarea către clientul final. Este un proces complex, laborios și costisitor, spune Sînziana Iordache, Director General SR2C, companie specializată în proiectarea și producţia de ambalaje industriale specifice, dedicate depozitării și transportului de componente fragile, parte a grupului francez Atlas.
Produs în Cisnădie, exportat în Europa

SR2C asigură tot procesul de fabricaţie, fie că vorbim de ambalaje din materiale textile sau din metal, de la debitarea laser, prelucrarea, formarea, sudura, vopsirea şi montajul acestora, având deja implementate peste 500 de proiecte în Europa.
Ambalajele sunt mai apoi livrate către producători de autovehicule și componente din toată Europa, cum ar fi Faurecia, Plastivaloire, SMRC, Novares sau Renault. „Nu avem producţie mare de serie, ci lucrăm pe bază de proiecte. Majoritatea clienţilor provine din Franţa, Ungaria, Spania, Germania -comenzile de ambalaje metalice – în medie 200-400 de unităţi pe comandă, sunt produse în România și merg la export. La unităţile de producţie ale clienţilor noștri din România livrăm destul de puţine ambalaje,” spune Sînziana Iordache.
De la furnizor de rang III la furnizor de rang II
Pandemia nu a avut un impact negativ asupra companiei, întrucât în 2020, atunci când fabricile clienţilor au fost oprite, SR2C s-a orientat către producţia de măști, iar activitatea nu a fost nici o secundă întreruptă.
2021 a fost, în ciuda provocărilor cu care s-a confruntat industria auto, un an cu rezultate foarte bune pentru SR2C, care a devenit din furnizor de rangul III, furnizor de rangul II. Cifra de afaceri înregistrată a fost de aproximativ 4,5 milioane euro. De altfel, începând cu 2017, cifra de afaceri a companiei s-a situat constant în jurul valorii de 4 milioane euro.
“În 2021, am realizat investiţii pe linia de sudură, în aspiratoare de fum, respectiv o nouă linie de vopsitorie. Valoarea acestora s-a ridicat la 300.000 euro. Avem în plan și alte investiţii, intenţia este să devenim verzi, să obţinem o certificare Ecovadis cu scor maxim în 2022. Clienţii solicită tot mai des astfel de certificări de sustenabilitate și responsabilitate socială, iar noi, la rândul nostru am început să le cerem furnizorilor noștri.
Anul 2022 va fi un an dificil pentru că proiectele și lansările din industria automotive au fost amânate pentru 2023 din cauza problemelor de pe lanţurile de aprovizionare. Conform proiectelor de pe caietele de sarcini, atunci când se vor relua, ne vom dubla capacitatea de producţie în România. Până atunci, însă căutăm să ne diversificăm portofoliul de produse și să ne adresăm clienţilor din alte industrii. Avem capacitatea și expertiza tehnică de a ne adapta cerinţelor altor industrii, putem produce orice, de la genţi din piele, la geamantane, trollere și orice alt tip de produs,” explică directorul general al SR2C.
Schimbare de paradigm în managementul resurselor umane
Începând de la mijlocul anului 2021, odată cu cooptarea în echipă a Sînzianei Iordache, una dintre principalele schimbări introduse în organizaţie a fost implementarea unui alt tip de management al resurselor umane, menit să contribuie la închegarea unei echipe puternice.
În primul rând a continuat ce s-a dovedit benefic și cu rezultate încurajatoare pe partea de încredere: beneficii – toţi angajaţii beneficiază de asigurare medicală privată ce acoperă bolile cronice, vouchere de vacanţă, tichete de masă, personalul Tesa beneficiază de o masă caldă pe zi. Apoi, au fost recrutaţi în echipă oameni tineri, cu o experienţă profesională diversificată, cu viziune și orientare către client.

“Echipa se definitivează încet și sigur, pentru că am recrutat oameni tineri, cu un suflu și o energie nouă. Rolul meu acum este să fiu interfaţa între generaţii, între diversitatea noilor generaţii și know-how-ul de peste 40 de ani al patronatului SR2C. Și îmi place acest rol, pentru că înţelepciunea și prezenţa unor fire albe își au rostul lor,“ spune Sînziana. “Facem instruire, punem la punct proceduri interne, astfel încât fluxurile decizionale și de comunicare să se desfășoare mai lin și toată lumea să știe ce are de făcut“.
Pe partea tehnică, acolo unde este nevoie de specialiști cu experienţă și pregătire, cum ar fi lăcătuși mecanici sau sudori,lucrurile se dovedesc ceva mai complicate, pentru că, pe de o parte concurenţa între angajatori în zona Sibiului este mare, iar pe de altă parte angajaţii sunt atrași de mirajul occidentului.
“Avem o echipă de prototipiști care fac instruire cu oamenii, atunci când sunt doritori. Angajaţii buni rămân în companie pentru că sunt plătiţi și trataţi corect. Meseriile nu se mai găsesc și atunci, în condiţiile în care din 2023 vor reporni proiectele în industria auto și va trebui să ne dublăm forţa de muncă, vom investi în roboţi de sudură sau vom căuta forţă de muncă în străinătate, în Sri Lanka spre exemplu,” concluzionează Sînziana Iordache.
