Home Logistics Depozitare SSI Schaefer România: Post-pandemie există un interes tot mai mare pentru soluţiile intralogistice automatizate și semi-automatizate

SSI Schaefer România: Post-pandemie există un interes tot mai mare pentru soluţiile intralogistice automatizate și semi-automatizate

SSI Schaefer România: Post-pandemie există un interes tot mai mare pentru soluţiile intralogistice automatizate și semi-automatizate

După ani în care, deși s-a vorbit foarte multe despre soluţiile de automatizare sau semi-automatizare în depozite, fără ca proiectele să se materializeze, cu mici excepţii, piaţa din România începe timid să se uite mai atent la astfel de soluţii. Este tot mai evident, că într-o eră post-pandemică, tehnologiile digitale și soluţiile automatizate devin un factor cheie pentru succesul companiilor. Unul din motive este acela că cresc rezilienţa la fenomene disruptive și, sprijină forţa de muncă.

Cristian Orvas, SSI Schaefer România, Bulgaria și Moldova spune că a remarcat pe parcursul anului 2020, dar și în 2021 un interes tot mai mare din partea companiilor din România pentru soluţiile intralogistice de automatizare și, mai ales, pentru cele de semi-automatizare, care se pretează mai bine specificului și volumelor pieţei.

Deși soluţiile clasice de rafturi pentru paleţi predomină, în continuare, a existat și există un interes crescut pentru automatizare. “Managerii au înţeles că personalul se îmbolnăvește, nu poate veni la serviciu și trebuie să găsească soluţii pentru ca activitatea să poată continua. Ceea ce am mai remarcat ca și tendinţă pe piaţă, a fost faptul că au crescut cererile din partea unor companii care doresc să acceseze fonduri europene pentru a-și dezvolta afacerile și sunt interesate de diferite soluţii intralogistice, atât clasice cât și cu componentă de automatizare. Aceste companii sunt de regulă companii mici și mijlocii, atât din partea de industrie, cât și din partea de ecommerce. Accesul la finanţare europeană nu se face foarte ușor, dar tendinţa este încurajatoare,” afirmă Cristian Orvas.

2020 – proiecte pentru retail, industria alimentară și farmaceutică

În ciuda tuturor provocărilor și a perspectivelor sumbre care se anunţau la debutul pandemiei, 2020 s-a dovedit a fi un an bun pentru SSI Schaefer România, aducând noi clienţi și proiecte.

“De la jumătatea anului trecut, după relaxarea măsurilor luate de către guvern, am început să recuperăm și, cu toate că nu am revenit la nivelul proiectelor de dinainte de pandemie, multe rămănând suspendate, am reușit să încheiem 2020 cu rezultate foarte bune, îndeplinind obiectivul pe care îl stabilisem la începutul anului în proporţie de 98%, în doar 9 luni de activitate propriu-zisă,” declară Cristian Orvas.

Companiile care au investit în 2020 în expansiunea logistică au fost cu preponderenţă din retail, industria alimentară, farmaceutică și, într-o mai mică măsură, din sectorul industrial.

2021 – preţul metalului frânează proiectele de logistică

Anul 2021 a debutat foarte bine, cu numeroase cereri provenite din retail, industria alimentară și e-commerce. Una dintre cele mai de succes soluţii de semi-automatizare din portofoliul SSI Schaefer pe piaţa din România sunt lifturile verticale SSI LOGIMAT®. În primele două luni ale acestui an, compania a vândut 10 unităţi la nivel local. “Lifturile verticale sunt un produs în care credem foarte mult și îmbucurător este faptul că, anul acesta, cele mai multe au fost achiziţionate împreună cu sistemul informatic WAMAS® și interfaţate cu ERP-ul clientului. În plus, pentru și mai multă eficienţă în depozitare, acestea pot fi combinate cu WEASEL®, o soluţie pentru automatizarea activităţilor de transport în sistemele existente de depozitare.”

Pentru următoarea perioadă există oportunităţi de proiecte și implementări foarte interesante de soluţii automatizate sau semi-automatizate pentru clienţi din sectorul de distribuţie a pieselor de schimb, papetărie sau 3PL, dar și în alte industrii, cu toate că preţul metalului frânează, momentan, investiţiile în soluţii intralogistice.

“Valoarea proiectelor crește semnificativ, în condiţiile în care atât pentru un sistem clasic de rafturi, cât și pentru un sistem automat, metalul este materia primă și reprezintă aproximativ 60% din costul total al proiectului. Preţul metalului este cu 35% mai mare faţă de luna noiembrie 2020, această creștere echivalând cu aproximativ +20% în costul sistemelor de rafturi sau soluţiilor automate. Conform tuturor estimărilor, preţul metalului va continua să crească și în următoarea perioadă și nu va reveni la nivelul de dinainte de pandemie” declară Sales Manager-ul SSI Schaefer România, Bulgaria și Moldova, care consideră că deși clienţii se gândesc acum de două ori înainte de a investi, proiectele își vor relua cursul, întrucât orice amânare a investiţiilor în retail sau e-commerce în acest moment înseamnă pierderea vânzărilor.

“În 2020 am avut proiecte foarte frumoase pentru clienţi din retail și industria alimentară, dar și pentru industria farma, unde implementăm un proiect important de automatizare. De asemenea, am reușit să atragem noi clienţi și din segmentul 3PL, cu care purtăm discuţii atât pentru soluţii clasice, cât și de automatizare” – Cristian Orvas, Sales Manager SSI Schaefer România, Bulgaria și Moldova

 

Ce este SSI LOGIMAT®?

SSI LOGIMAT® poate fi utilizat ca sistem autonom sau integrat într-un sistem automat. Liftul este echipat standard cu un PLC. Pentru configurarea individuală, clientul poate alege între mai multe niveluri de echipare atât pentru comanda manuală, cât şi pentru partea de software, având la bază aplicaţia software pentru logistică, consacrată, WAMAS® dezvoltată de SSI SCHAEFER. De la conectarea la un sistem ERP supraordonat şi gestiunea articolelor până la procesarea comenzilor, fiecare proiect are la bază o soluţie standardizată, clară şi fiabilă, care poate fi personalizată prin extinderi facile în funcţie de procesele logistice specifice activităţii.

Avantaje:

  • este necesară o suprafaţă de depozitare mai mică cu 90% în comparaţie cu soluţiile statice de depozitare
  • procese rapide în depozit (comisionare & refacerea stocurilor) deci reducerea timpilor de deplasare cu peste 70%
  • procesele automatizate şi construcţia ergonomică cresc performanţa cu peste 20%
  • eliminarea etapelor de lucru inutile
  • integrarea facilă în procesele existente
  • minimizarea erorilor
  • scalabilitate
  • interfaţă utilizator intuitivă, cu touchscreen
  • totul dintr-o singură sursă: de la hardware şi software până la conceptul after-sales inteligent