Home Intermodal TAPA: Furturi de marfă din camioane de aproape 500.000 euro pe zi în 2020

TAPA: Furturi de marfă din camioane de aproape 500.000 euro pe zi în 2020

TAPA: Furturi de marfă din camioane de aproape 500.000 euro pe zi în 2020

Într-o perioadă în care guvernele își sfătuiau populația să „rămână acasă și să lucreze de acasă”, în Europa în 2020 s-au înregistrat, potrivit TAPA 6.463 de noi furturi de mărfuri într-un număr record de 56 de țări din regiune și o pierdere medie zilnică de 471.432 euro.

Pentru infracțiunile majore cu marfă, cu pierderi medii de 100.000 euro sau peste, în 2020, pagubele au fost de 529.348 euro pe zi.

Numărul ridicat de infracțiuni rămâne doar o fracțiune din pierderile pe care TAPA EMEA consideră că le suferă producătorii / expeditorii și furnizorii de servicii logistice din EMEA. Pierderea totală pentru 2020 se bazează doar pe 65,1% dintre rapoartele către IIS ale TAPA EMEA care au partajat date financiare. Mai mult, spune cea mai mare asociație mondială de securitate și reziliență a lanțului de aprovizionare, cea mai mare partea a furturilor de marfă în timpul transportului rutier, maritime, aerian sau feroviar nu sunt încă raportate de victime în baza de date a TAPA privind incidentele.

În 2020, 74,6% dintre toate incidentele înregistrate de TAPA EMEA au implicat furturi de marfă în Regatul Unit al Marii Britanii și Germania, cu 3.100 și, respectiv, 1.727 incidente. Statisticile – în timp ce strică reputația ambelor țări și le poziționează ca puncte fierbinți în materie de infracțiuni în EMEA – reflectă și partajarea proactivă a datelor privind furturile de marfă a organelor de aplicare a legii britanice și germane.

Alte șase țări au înregistrat rate de incidente de trei cifre:

  • Rusia – 307 incidente
  • Olanda – 199
  • Spania – 178
  • Italia – 121
  • Africa de Sud 105
  • Danemarca – 101

2020 va intra în istorie. Într-o perioadă în care majoritatea afacerilor erau concentrate aproape în întregime pe lupta pentru supraviețuire, iar organele de aplicare a legii s-au confruntat cu presiunea adăugată de măsurile de lockdown, canalele tradiționale de date privind infracțiunile de furt de marfă au fost grav afectate. În consecință, este dificil să se facă o comparație semnificativă cu anii anteriori. Cu toate acestea, deși unele operațiuni criminale ar fi fost întrerupte de măsurile de restricție, în 2020 s-a înregistrat a doua cea mai mare rată de incidente din istoria de 24 de ani a TAPA și, dacă am fi fost capabili să menținem același nivel de partajare a datelor de la LEA-uri din întreaga regiune așa cum am realizat în 2019, sunt sigur că 2020 ar fi stabilit un nou record pentru infracțiunile de transport de mărfuri în regiunea EMEA ”, a declarat Thorsten Neumann, președinte și CEO al TAPA EMEA.

O mulțime de factori au alimentat activitățile infracționale în 2020, inclusiv rapoartele pe scară largă și, adesea, înșelătoare, referitoare la lipsa produselor și la rafturile goale din supermarketuri. Pierderile de locuri de muncă sau teama de șomaj au deschis noi „piețe” pentru cumpărătorii care caută chilipiruri, iar apoi a existat cursa globală pentru aprovizionarea cu echipamente de protecție personală (EIP) a guvernelor, profesioniștilor din domeniul medical și a consumatorilor. În cele 12 luni acoperite de raport, 19 categorii de produse TAPA IIS au înregistrat furturi de mărfuri.

Primele trei tipuri de produse care au suferit pierderi în 2020 au fost:

  • Mâncare și băutură – 536 furturi de marfă
  • Tutun – 403
  • Incidente fără sarcină (furt de camion și / sau remorcă) – 282 furturi

Alte produse care au suferit rate mari de pierderi din lanțurile de aprovizionare în ultimul an calendaristic au inclus Mobilier / Electrocasnice (240 incidente de pierdere), Îmbrăcăminte și încălțăminte (213), Cosmetice și igienă (150), Unelte / Materiale de construcție (97), Metal (87) ), Calculatoare / Laptopuri (68) și Farmaceutice (67).

Răspunzând rapid la cererea în schimbare a pieței, hoții de marfă au vizat și transporturile de echipamente de protecție individuală, cum ar fi măști de față și igienizatoare pentru mâini.

Într-o singur furt din Spania, în aprilie, două milioane de măști faciale și alte echipamente PPE în valoare de 5 milioane de euro au fost furate dintr-o unitate de origine din Santiago de Compostela.

Totuși, aceasta nu a fost nici pe departe furtul cu cea mai mare valoare a pierderii. Acesta a implicat jaful unui vehicul de transport numerar în Lyon, Franța, în august și furtul a peste 9 milioane de euro.

  • În total au fost raportate 19 incidente din 2020 cu pierderi de peste 1 milion de euro în baza de date a incidentelor TAPA.

Blestemul Last Mile

Camioanele, remorcile și van-urile utilizate pentru livrarea pe ultima milă au fost de departe cea mai populară țintă pentru hoții de marfă, cu 3.644 de cazuri de furt de vehicule, 56,3% din toate infracțiunile înregistrate.

Cu TAPA EMEA estimând un deficit de peste 2.000 de locuri de parcare sigure pentru camioane și peste 400.000 de locuri de parcare în regiune, vehiculele au fost – încă o dată – cele mai frecvente victime ale unei infracțiuni de transport de marfă atunci când au fost parcate în locuri nesecurizate. Lipsa parcării securizate a camioanelor, în special în Europa, a fost identificată în peste jumătate din toate rapoartele de criminalitate către IIS ale TAPA în 2020.

Modul de operare raportat în 232 de incidente a fost violența sau amenințarea cu violența, deși, din nou, TAPA consideră că cifra reală este mult mai mare. În 2020, în special incidentele violente raportate asociației au implicat decese ale unor ofițeri de poliție, șoferi, cel puțin un membru al publicului și infractori uciși în lupte cu oamenii legii.

  • 31 din cele 56 de țări au înregistrat furturi de mărfuri care implică violență. Africa de Sud a înregistrat cel mai mare număr de atacuri violente, urmată de Regatul Unit al Marii Britanii, Spania și Franța.

„Lanțurile de aprovizionare ale membrilor TAPA EMEA sunt printre cele mai rezistente din lume, dar pentru industrie în ansamblu, riscul furtului de mărfuri și toate daunele reputaționale pe care le cauzează, nu este niciodată departe. Chiar dacă știm că imaginea de ansamblu a infracțiunilor din transportul de mărfuri este mult mai mare decât nivelul de informații pe care îl primim, doar în ultimii doi ani, TAPA EMEA a înregistrat peste 15.000 de pierderi din lanțurile de aprovizionare din regiunea noastră cu o valoare combinată a pierderilor de peste 310 milioane de euro. Acest lucru ar trebui să acționeze ca un „apel de trezire” pentru toți cei implicați în circulația mărfurilor pe toate modurile de transport, deoarece aproape fiecare tip de marfă este o țintă pentru infractori”, încheie Marcel Saarloos, președintele TAPA EMEA.