Home Intermodal Cum evoluează prețul de transport al containerelor reefer din porturile din Nordul Europei?

Cum evoluează prețul de transport al containerelor reefer din porturile din Nordul Europei?

Cum evoluează prețul de transport al containerelor reefer din porturile din Nordul Europei?

Urmând tendința de scădere a prețurilor de transport ale containerelor maritime pentru mărfurile generale, și în cazul containerelor reefer se înregistrează o reducere a costurilor de transport. Cu toate acestea, scăderea este mai mică decât în cazul containerelor convenționale.

Potrivit datelor analizate de platforma digitală Xeneta, ratele de transport pentru containerele reefer pentru principalele rute de export din Nordul Europei au scăzut față de acum 3 luni, cu excepția unei singure rute. Nivelul prețurilor nu este însă mai mic decât cel înregistrat în 18 octombrie 2021 și doar pe o singură rută s-a semnalat o scădere mai mare a prețurilor de transport pentru containerele reefer decât pentru cele convenționale.

Din Europa de Nord până în Orientul Îndepărtat, rata medie spot pentru un container frigorific de 40’ a scăzut cu 4,4% de la jumătatea lunii iulie, până la 5 230 USD.Pentru containerele frigorifice, există o cerere mai mare care merge spre est în Orientul Îndepărtat, spre deosebire de containerele uscate, unde călătoria spre est este backhaul. Rata de transport pentru containerele convenționale de 40′ pe aceeași rută a scăzut cu 10,2% în cele trei luni de la jumătatea lunii iulie, până la 880 USD per FEU. Prin urmare, rata de transport pentru un container frigorific a crescut la 4.350 per unitate, comparativ cu 3.670 USD în urmă cu trei luni pe această rută comercială.

Exporturile din Nordul Europei către Coasta de Est a SUA sunt o excepție, aceasta fiind singura rută comercială majoră analizată de cître Xeneta unde ratele spot pentru containerele reefer au scăzut sub nivelul ratelor de transport pentru containerele pentru marfă generală. Aici tarifele reefer au scăzut cu 20,6%, comparativ cu o scădere de 8,7% a ratelor pentru un container standard. Ruta a fost afectată de congestionarea din porturile din SUA, unde volumele record din Orientul Îndepărtat către Coasta de Est a SUA blochează porturile, limitând scăderea tarifelor spot pentru containerele standard.

Creșteri de prețuri către Australia și Noua Zeelandă, scăderi de costuri pentru containerele reefer către America de Sud

Cea mai mare creștere a ratelor de transport pentru containerele reefer a fost înregistrată pe ruta dintre porturile din Nordul Europei către Australia și Noua Zeelandă. La mijlocul lunii iulie, exportul unui container frigorific din Nordul Europei către Oceania era, în medie, cu 2.050 USD mai scump decât un container standard. Între timp, diferența de transport pentru un container reefer și unul conventional aproape s-a dublat, până la 5.450 USD per FEU. Transportul spot al unui container reefer pe această rută comercială costă acum 12.900 USD pentru un container de 40’, față de 7.470 USD pentru un container cu mărfuri generale. În timp ce rata spot pentru un container convențional este acum cu 15,3% mai mică decât era acum un an, rata pentru un container frigorific este cu 19% mai mare.

Singura rută din Nordul Europei unde transportul unui container frigorific este mai ieftin decât unul cu mărfuri generale, este pentru exporturile către Coasta de Est a Americii de Sud. Aceasta este o rută backhaul pentru containerele reefer, mai multe mărfuri fiind importate, și nu exportate, în timp ce pentru containerele de marfă generală este o rută principală.

Tariful spot pentru un container frigorific este acum cu 200 USD mai mic decât în ​​urmă cu trei luni, transportul unui container frigorific costând 3.300 USD comparativ cu 3.500 USD pentru un container cu marfă convențională.