Home Logistics Comerț international DPD România culege roadele investiţiilor: o cifră de afaceri în creștere în 2018

DPD România culege roadele investiţiilor: o cifră de afaceri în creștere în 2018

DPD România culege roadele investiţiilor: o cifră de afaceri în creștere în 2018

Creșterea pieţei de comerţ online a generat în ultimii ani o dezvoltare accelerată a businessurilor de curierat. În același timp, expansiunea comerţului online a pus o presiune pe creșterea calităţii serviciilor și a necesităţii investiţiilor curierilor atât în noi centre logistice, flote auto, sisteme software sau alte tehnologii moderne care să optimizeze procesul de livrare, dar și în nivelul de pregătire al personalului.

În România, în contextul înregistrării cele mai mari rate de creștere a comerţului online din Europa (38%), principalii jucători de pe piaţa de curierat au realizat investiţii masive. DPD România, numărul trei la nivel local pe piaţa CEP (Courier, Express and Parcel), cu o cotă de piaţă de 15%, a investit în ultimii doi ani peste 4 milioane de euro în creșterea capacităţii logistice și infrastructura IT. În 2017, compania a investit 1,5 milioane euro în dezoltarea sistemelor IT (Sky Logistic și MyDPD), dar și în extinderea capacităţii operaţionale în trei regiuni cheie, prin deschiderea de centre logistice în Cluj, Bacău și Brașov. Sky Logistic reprezintă o soluţie IT integrată, ce permite un flux de livrare mai rapid, prin noul sistem de rutare bazat pe adresă și geolocaţie. Astfel, prin identificarea automată a coordonatelor GPS, clienţii nu mai sunt obligaţi să introducă codul poștal, fiind eliminată totodată și posi bili tatea de eroare în livrarea coletelor la destinatar.

De asemenea, sistemul oferă date în timp real, îmbunătăţind astfel comunicarea dintre clienţi și companie, și este flexibil pentru integrarea de noi servicii și tehnologii. De la sfârșitul anului trecut, toţi clienţii DPD au acces și la noua aplicaţie online MyDPD, platformă ce permite calcularea instant a preţurilor expedierilor, track & trace al coletelor și personalizarea contului pentru o introducere rapida a datelor viitoarelor expedieri. De asemenea, aplicaţia este disponibilă online și clienţilor fără contract și oferă suport permanent.  „Anul 2017 a reprezentat un an în care ne-am concentrat pe îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim, inclusiv pe comunicarea cu clienţii noștri prin schimbarea în totalitate a sistemului IT. Pentru anul în curs estimăm o creștere de 20%, influenţată de calitatea serviciilor oferite de DPD România, de preţul competitiv și corect pe care îl aplicăm, alături de inovaţia pe care o aducem prin noul nostru sistem IT. De asemenea, vom continua dezvoltarea infrastructurii logistice din ţară prin investiţiile în noi centre, la Arad și Craiova”, a explicat Lucian Aldescu, CEO DPD România în cadrul întâlnirii anuale cu presa de specialitate, întâlnire la care a fost prezent și noul director comercial al companiei, Radu Dumitru Stănescu. În 2018, compania are buge tat un plan de investiţii de 1 milion de euro și urmărește să crească cifra de afaceri cu 20% și numărul de colete livrate la peste 11 milioane.

Comerţul online generează peste 50% din volumele DPD România În 2017, DPD România a raportat o cifră de afaceri de 26,8 milioane de euro. Principalul motor de creștere a fost comerţul online, care a generat peste 50% din volumul livrărilor companiei. Industriile cu cele mai multe livrări au fost cele de fashion, telecom, IT&C, electro, beauty și home&deco.

Ponderea livrărilor naţionale a fost de peste 75% din total. Topul zonelor din care s-au trimis, anul trecut, cele mai multe colete în ţară este condus de regiunea BucureștiIlfov, cu 27% din total, urmată de judeţul Cluj, cu aproximativ 9%, Timiş, cu 8%, Constanţa, cu 7% și Iași, cu 6%. În ceea ce privește livrările internaţionale realizate de curierii DPD în 2017, topul ţărilor cu cele mai multe livrări este condus de Ungaria (26%), Germania (22%), Italia (10%) și Bulgaria (9%). În ceea ce privește livrările internaţionale, focusul companiei este pe dezvoltarea regio  nală, magazinele online româ  nești ţintind ţările din zonă pentru a crește numărul de clienţi.

Pentru a satisface această cerinţă, DPD România a lansat Express Regional, un serviciu de livrare rapidă de plicuri și colete door to door, oriunde în Bulgaria, Ungaria și Grecia. Timpul de livrare va fi: 24-48h pentru Bulgaria, 48h pentru Ungaria și 48-72h pentru Grecia, având o acoperire naţi onală în cele trei ţări. Până în februarie 2018, serviciile pen tru Bulgaria și Ungaria au existat separat, urmând ca de acum, alături de Grecia, să funcţioneze în cadrul serviciului DPD Express Regional. Preţurile expedierilor către cele trei ţări sunt apropiate de cele de pe piaţa locală. De exemplu, pentru Grecia, tarifele pornesc de la 23 de lei (fără TVA). Alte ţări din regiune se vor adăuga servi ciului  Express Regional pe parcursul acestui an.

Piaţa locală de curierat în 2018

Reprezentaţii DPD România se așteaptă ca piaţa locală de curierat să valoreze jumătate de miliard de euro, în 2018, faţă de 430 de milioane euro, în 2017. „Putem vorbi de o maturitate și de o stabilitate a pieţei locale de curierat. Pentru anul în curs, estimăm că ne vom apropia de jumătate de miliard de euro. În continuare, e-commerce-ul va fi principalul motor de creștere”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

«Sky Logistic este un sistem foarte flexibil, ceea ce ne permite să introducem rapid orice serviciu  nou și, pe de altă parte, sistemul poate fi integrat foarte ușor cu sistemele interne ale clienţilor noștri.» Radu Dumitru Stănescu, Director Comercial DPD România

«Începe încetul cu încetul să se dezvolte și zona de livrare de produse alimentare, dar și zona de petfood, unde anul trecut am văzut o creștere interesantă în România.» Lucian Aldescu, CEO DPD România