Home Logistics 3 PL #Interviu cu Ctirad Klimanek – Head of Rail Business CEBAME GEFCO

#Interviu cu Ctirad Klimanek – Head of Rail Business CEBAME GEFCO

#Interviu cu Ctirad Klimanek – Head of Rail Business CEBAME GEFCO

Transportul intermodal în plină evoluţie în cadrul grupului GEFCO

Cu o prezenţă de 12 ani pe piaţa locală și o echipă de 112 angajaţi, GEFCO România deservește anual peste 300 de clienţi, fiind unul dintre principalii integratori de servicii logistice pe piaţa locală. Soluţiile de transport intermodal reprezintă unul dintre centrele de interes pentru GEFCO, cu atât mai mult cu cât încorporarea producţiei industriale, în special apariţia de noi oportunităţi în China și Rusia, aduce provocări și creează noi oportunităţi.

Ctirad Klimanek­ – Head of Rail Business CEBAME GEFCO (CEBAME – Europa Centrală- Balcani-Orientul Mijlociu) ne-a vorbit despre aceste oportunităţi și despre strategia de dezvoltare a grupului pe segmentul de transport intermodal si multimodal. “Considerăm că soluţiile intermodale sunt extrem de importante pentru clienţii noștri, iar dintre toate tipurile de transport, transportul intermodal reprezintă o tendinţă aflată în plină evoluţie la acest moment”

Intermodal&Logistics: Cât de important este transportul intermodal pentru GEFCO și GEFCO România?

Ctirad Klimanek: GEFCO este un jucător global în logistica industrială și beneficiază de expertiza logistică necesară pentru a transforma lanţurile de aprovizionare ale clienţilor săi industriali în lanţuri de aprovizionare cu valoare adăugată, prin crearea de scheme logistice care oferă valoare adăugată pentru fiecare element din aceste lanţuri. Considerăm că soluţiile intermodale sunt extrem de importante pentru clienţii noștri, iar dintre toate tipurile de transport, transportul intermodal reprezintă o tendinţă aflată în plină evoluţie la acest moment. Fiind unul dintre liderii în logistică, GEFCO operează o gamă largă de servicii de transport: de la soluţii de transport rutier, feroviar, la maritim și aerian. Transportul multimodal presupune îmbinarea a cel puţin două astfel de servicii, iar GEFCO excelează la acest capitol. În plus, poziţia geografică a României este una ofertantă din acest punct de vedere, deoarece se pot realiza, spre exemplu, scheme logistice care să îmbine transportul rutier cu cel maritim (din portul Constanţa) sau transportul fluvial pe Dunăre cu cel feroviar, asigurând conexiuni bune cu serviciile feroviare din zona 1520. Zona 1520 face referire la Rusia și ţările care se învecinează cu aceasta, printre care Ucraina, ţările baltice și Kazakhstanul, fiind soluţia optimă pentru transportul de mărfuri din Europa către China.

Intermodal&Logistics: Unde utilizaţi transportul intermodal și cum este acesta organizat în GEFCO și GEFCO România?

Ctirad Klimanek: În cele mai multe situaţii, soluţiile de transport intermodal sunt utilizate atunci când marfa nu poate fi transportată prin intermediul unei singure metode de transport. De exemplu atunci când partea esenţială a transportului este cea mai eficientă pe calea ferată, dar clientul nu are conexiune feroviară, trebuie să organizăm transportul prealabil cu camioanele. Pe de altă parte, în cazul transporturilor de bunuri către destinaţii pecum China sau Rusia, îmbinarea mai multor mijloace de transport poate contribui la optimizarea costurilor logistice. În cadrul GEFCO România există un department de experţi dedicat, care se ocupă cu un înalt grad de profesionalism de crearea și gestionarea acestor scheme intermodale. Pentru majoritatea clienţilor, în dezvoltarea soluţiilor multimodale se utilizează soluţiile de transport feroviar și maritim, însă îmbinarea transportului rutier cu cel feroviar sau a celui rutier cu cel maritim, se numără de asemenea printre soluţiile intermodale frecvent utilizate.

Intermodal&Logistics: GEFCO utilizează propriile resurse/propriul capital pentru soluţiile intermodale?

Ctirad Klimanek: Putem afirma cu mândrie că în cadrul companiei noaste sunt aplicabile ambele variante. Pentru acest tip de transporturi, GEFCO fie utilizează propriile sale resurse, fie apelează la resursele partenerilor săi, având în vedere că este în esenţă un integrator logistic.

Intermodal&Logistics: Cum s-a dezvoltat sectorul intermodal în cadrul GEFCO pe parcursul ultimilor ani? Care este trendul?

Ctirad Klimanek: GEFCO oferă proiectarea și implementarea schemelor de logistică alături de producători, o sursă de valoare adăugată care consolidează competitivitatea acestora. Performanţa oferită de GEFCO clienţilor săi se bazează pe experienţa dobândită pe parcursul ultimilor 65 de ani, în special în industria automobilelor, unul dintre sectoarele cele mai complexe și exigente. GEFCO România este un jucător extrem de puternic pe sectorul logisticii vehicule lor finite, mai ales pe zona de cale ferată. Mai mult, de-­a lungul ultimilor trei ani am câștigat experienţă și în zona transportului aerian. GEFCO gestionează în prezent jumătate din vehiculele produse în România, dar și-­a diversificat și portofoliul de clienţi – de la producţie industrială, electronice, agricultură până la FMCG și farma.

 

Intermodal&Logistics: Ce planuri de dezvoltare are GEFCO pentru sectorul intermodal în următorii ani?

Ctirad Klimanek: La acest moment GEFCO își dezvoltă o bună parte din expertiza sa în transportul feroviar în cadrul Europei și face eforturi în a identifica cel mai bun mod de a coopera cu compania mamă, RZD-Russian Railways. Deoarece considerăm că există un potenţial extraordinar care poate fi exploatat în colaborarea cu această companie, obiectivul nostru este acela de a atinge 100% din acest potenţial pe tot continentul Eurasiatic.

Intermodal&Logistics: Care sunt posibilele limitări/bariere în dezvoltarea sectorului logisticii intermodale?

Ctirad Klimanek: Din punctul nostru de vedere, una dintre posibilele limitări în dezvoltarea sectorului logisticii intermodale în general poate fi constituită de nivelul scăzut de investiţii. Acest model logistic nu își poate atinge potenţialul maxim de dezvoltare în lipsa efectuării unor investiţii, precum terminale intermodale, porturi intermodale, cu o infrastructură feroviară și rutieră eficientă. În cadrul GEFCO, considerăm că nu există bariere în dezvoltarea sectorului logisticii intermodale, având în vedere faptul că filialele noastre se dezvoltă într-un ritm accelerat. Unul dintre factorii principali în acest sens este informarea constantă cu privire la noile tendinţe, deoarece piaţa intermodală se află într-­o evoluţie continuă și prin urmare, schimbul de informaţie este esenţial.

Intermodal&Logistics: Care a fost cea mai complexă schemă multimodală de transport creată de GEFCO România pentru a răspunde nevoii unui client?

Ctirad Klimanek: Un exemplu care ilustrează foarte bine una dintre cele mai complexe scheme multimodale a fost organizat de departamentul Overseas al GEFCO România, implicând soluţii de transport rutier, feroviar, maritim și soluţii de furnizare de ambalaje reutilizabile. Bunurile au fost preluate din punctul de plecare situat în România și transportate pe șosea pentru a fi ambalate în Polonia. Din Polonia, marfa a fost transportată pe calea ferată până în China. Odată ajunse în China, materialele au fost transportate pe cale maritimă către destinaţia finală, Hong Kong.

Intermodal&Logistics: Care sunt industriile care utilizează cel mai mult soluţiile de transport intermodal?

Ctirad Klimanek: Clienţii noștri care apelează cel mai frecvent la soluţii intermodale se numără printre producătorii de electronice, transportul acestor bunuri fiind operat de obicei îmbinând transportul maritim și transportul pe calea ferată. În ceea ce privește transportul feroviar, există o gamă largă de clienţi industriali care apelează la acest tip de soluţii de transport oferit de GEFCO, de la producători din industria chimică la producători de bunuri de oţel.