Home Logistics Laurenţiu Gioroc, Head of Customer Supply Chain, FrieslandCampina România

Laurenţiu Gioroc, Head of Customer Supply Chain, FrieslandCampina România

Laurenţiu Gioroc, Head of Customer Supply Chain, FrieslandCampina România

Laurenţiu Gioroc este tipul de lider care crede în forţa unei echipe unite de a face faţă necunoscutului și de a depăși orice obstacol în business și își concentrează atenţia în această direcţie, numind consolidarea echipei “cel mai important proiect”.

”Când lucrurile merg bine, uităte la echipă, când lucrurile merg prost, uităte în oglindă!” este unul dintre sfaturile primite în carieră și după care se ghidează constant în viaţa profesională. “Consider că, în cadrul unei echipe, este important să existe o relaţie bazată pe încredere, care constă în a nu căuta vinovaţi, ci a înţelege împreună greșelile și a învăţa din ele”.

Și-a început cariera profesională în 1998, iar până în 2016 a ocupat o mare parte din funcţiunile unui departament Comercial. A fost pe rând Mercantizor, Supervizor Vânzări, Reprezentant Trade Marketing, Group Brand Manager și până la poziţia de Director de Marketing. Din 2013 este parte a echipei FrieslandCampina România, o companie multinaţională cu o gândire antreprenorială și o cultură organizaţională în care se regăsește, care pune omul pe un loc important și îi dă posibilitatea de a avea libertate de acţiune într-un spaţiu clar definit.

Responsabilităţile rolului de Head of Customer Supply Chain

După 18 ani de experienţă comercială, în 2016, i s-a oferit oportunitatea de a prelua departamentul de Achiziţii Lapte Materie Primă, o schimbare care a venit cu provocări, dar și cu ocazia de a învăţa și de a se dezvolta într-un domeniu despre care, după cum mărturisește, știa destul de puţine lucruri. “Din acest moment, pas cu pas, am primit noi responsabilităţi (Planificarea Producţiei, Transport, Depozitare, Demand Planning, Relaţia cu Clienţii) astfel încât, începând cu 2021, sunt responsabil de departamentul Customer Supply Chain în cadrul companiei FrieslandCampina România”, explică Laurenţiu Gioroc.

Responsabilităţile acestui rol, adaugă acesta “implică să înţelegi nevoile de producţie pe baza estimărilor de vânzare pe termen scurt (3 luni), respectiv termen mediu (1-3 ani) și să planifici și asiguri resursele necesare precum materiile prime, ambalajele, capacităţile de producţie și depozitare.

”La acestea se adaugă și atribuţii precum dezvoltarea strategiei de supply chain a companiei, îmbunătăţirea productivităţii și a gradului de servisare a clienţilor (OTIF), atingerea obiectivelor companiei și a indicatorilor cheie de performanţă, implementarea protocoalelor de siguranţă și igienă în lanţul logistic, stabilirea acordurilor cu furnizorii pentru a îmbunătăţi profitabilitatea, identificarea blocajelor/posibilelor probleme și soluţionarea lor.”

Noul centru logistic FrieslandCampina din Cristești, esenţial pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerii

Provocările actuale, punctează Laurenţiu Gioroc, sunt legate de variaţiile importante ale cererii, respectiv variaţiile masive de cost ale resurselor, către care departamentul pe care îl conduce trebuie să vină cu soluţii care să nu afecteze calitatea activităţii și a produselor.

Cel mai important proiect din acest an pentru FrieslandCampina din punct de vedere logistic este consolidarea operaţiunilor în noul centru de distribuţie din Cristești, judeţul Mures, un proiect demarat în urmă cu un an. În acest moment, FrieslandCampina România beneficiază de un sfert din clădirea nou construită – Mureș City Logistics. În cei 4.500 mp a fost implementată o soluţie de tip “Built-to-Suit” în care compania se bucură acum de operaţiuni livrare comenzi optime atunci când vorbim de calitate, eficienţă, timp și cost.

De asemenea, proiectul de tip city logistics este situat într-o zonă strategică, în apropierea orașului Târgu Mureș, oferind conectivitate foarte bună din punct de vedere logistic. Noul centru logistic va contribui la eficientizarea operaţiunilor, dar și la asigurarea creșterii sustenabile a vânzărilor prin scăderea amprentei de CO2 .

“Dezvoltarea omenirii în ultimii 50 de ani a fost una foarte rapidă care a necesitat resurse importante și este esenţial să ne asigurăm că avem grijă de ele deoarece nu sunt inepuizabile, astfel ne uităm la dezvoltarea business-ului într-un mod cât mai sustenabil și prietenos cu mediul. Centrul logistic contribuie la eficientizarea operaţiunilor noastre, dar și la asigurarea creșterii sustenabile a vânzărilor noastre prin scăderea amprentei de CO2,” afirmă Customer Supply Chain Manager-ul FrieslandCampina România.

Atitudinea, mai importantă ca aptitudinea

În business, în general, dar mai ales în industria lactatelor, unde lucrurile se schimbă cu o viteză uluitoare, o echipă unită, profesionistă și motivată face diferenţa între eșec și succes, între a avea sau nu resursele necesare pentru a răspunde cerinţelor consumatorului final. “Astfel, pentru mine, cel mai important proiect este acela de a consolida permanent echipa operaţională, care la rândul ei trebuie să formeze o singură echipă cu celelalte departamente în cadrul companiei.”

Laurenţiu Gioroc punctează că atunci când vine vorba de alegerea noilor colegi din echipă și competenţele acestora, se ghidează după cuvintele lui Zig Ziglar: “Atitudinea, nu aptitudinea, îţi va stabili altitudinea finală”.

“Cred că este important să avem lângă noi, în cadrul echipei, oameni care sunt diferiţi de noi, dar care au puncte complementare cu ale noastre. În acest fel echipa devine mai puternică și va găsi soluţii la provocările care pot apărea pe parcursul activităţii. De asemenea, sunt foarte importante abilităţi precum motivaţia, flexibilitatea, și deschiderea de a asculta într-un mod constructiv.”

În ceea ce privește calităţile pe care trebuie să le aibă un bun profesionist în supply chain, acesta consideră că, dincolo de gândirea analitică sau capacitatea de a gestiona bine resursele, importantă este mai ales dorinţa de îmbunătăţire continuă. “În același timp este necesar să fim mereu la curent cu noi soluţii de dezvoltare, într-un mod cât mai prietenos cu mediul înconjurător, și să nu facem rabat de la calitate.“

Cât despre atragerea tinerilor către anumite industrii sau companii, afirmă Laurenţiu Gioroc, aceștia au nevoie să înţeleagă misiunea companiei pentru care ar putea lucra deoarece modul lor de a gândi are în vedere, în special, cum va arăta viitorul lor. Astfel, o companie precum FrieslandCampina poate atrage oameni valoroși prin prisma misiunii și valorilor acesteia.

“La FrieslandCampina suntem constant inspiraţi să realizăm lucruri măreţe pentru toţi cei cu care interacţionăm, de la colegi, la fermieri, clienţi și consumator, și ne propunem să asigurăm o nutriţie mai bună pentru lume. Pentru tineri, compania a lansat un program de învăţământ profesional dual – Școala Duală FrieslandCampina România- care vizează formarea elevilor interesaţi să deprindă competenţe tehnice şi practice în domeniul producţiei de lactate.

După finalizarea programului, se acordă burse elevilor selectaţi pe baza unei liste de criterii. De asemenea, compania colaborează cu USAMV ClujNapoca, în vederea acordării de internship-uri, iar anul acesta partipă pentru a 2-a oară la Festivalul Alimentului,” concluzionează acesta.