Paul Copil, QeOPS: Procesul de e-fulfillment este esențial pentru experiența clientului în online
Viteza de procesare în e-fulfillment (“click to gate”) reprezintă unul dintre factorii ce (poate) conduce la succes în e-commerce, acționând din perspectiva procesului de optimizare a timpului de expediere a comenzilor online și eliminării greșelilor de livrare, oferind astfel un suport real partenerilor companiei în procesul de fidelizare a cumpărătorilor din online.
“Satisfacția clientului și șansele magazinului online de a-l fideliza depind, uneori, de câteva minute în minus de la momentul când a fost primită comanda și până ajunge la poarta depozitului și este înmânată curierului,” spune Paul Copil, CEO&Fondator QeOPS, companie de e-fulfillment fondată în 2015, care astăzi gestionează 20.000 mp de spații de depozitare în CTPark Bucharest.
Paul Copil explică pentru E.LOGISTICS care sunt unele dintre cele mai importante elemente ale unei strategii de e-fulfillment care pot îmbunătăți experiența clienților.
Acuratețea comenzilor
Nimănui nu-i place să primească o comandă cu întârziere, incompletă sau cu produse distruse. Calitatea este esențială! Acordați grijă suplimentară operațiunilor logistice și puneți la punct proceduri simple și clare pentru a asigura acuratețea comenzilor și calitatea serviciilor oferite clienților. La QeOPS, de exemplu, livrarea face diferența! Produsele sunt scanate individual, iar în momentul în care comanda devine completă, sistemul validează automat finalizarea tranzacției și tipărește factura și documentele de livrare.
Livrare corectă, recepție corectă!
Recepția reprezintă un aspect extrem de important, deoarece înregistrarea corectă a mărfii la momentul recepției, reduce semnificativ posibilitatea de erori la ieșire.
Informații în timp real
Mai mult de jumătate dintre consumatori vor alege să cumpere de la un comerciant care le oferă informații despre stocuri în timp real, fie că sunt retaileri omnichannel sau magazine care vând doar online, dar și urmărirea comenzii în timp real. Astfel, sistemele informatice QeOPS transmit automat clienților rapoarte detaliate privind neconformitățile sau diferențele cantitative, identificate la recepția mărfii. Totodată, sunt furnizate informații privind tranzacțiile și stocurile de marfă în depozit, comenzile livrate sau în așteptare, retururile intrate sau procesate.

Proces de retur eficient
Retururile sunt unul dintre punctele logistice critice pentru orice comerciant online, iar politicile de retur influențează semnificativ decizia de cumpărare în online. Un retur facil și rapid ar trebui să fie un standard în comertul online. Procesul de retur trebuie simplificat, astfel încât clientul să poată returna produsul rapid și fără bătăi de cap, rambursarea contravalorii produsului să se facă rapid, iar produsul respectiv să fie repus în vânzare. Și pentru că vorbim despre servicii, procese operaționale și proceduri logistice, care comportă o cascadă de operații, ce au o succesiune clară, logică și bine stabilită, relevantă este comunicarea în relația cu clientul, care conduce la un nivel scăzut de retururi. Din această perspectivă, “comunicarea nu înseamnă pentru noi, QeOPS, numai un schimb de mesaje, idei, fapte, ci un proces complex de ascultare și înțelegere, pentru a putea oferi ulterior, soluții și rezolvare tuturor solicitărilor partenerilor/ clienților.
Consultanța, proiectarea, implementarea, estimarea, previziunea, viteza, calitate, performanța definesc cheia abordării QeOPS și asigură drumul spre succes al partenerilor sau potețialilor parteneri.
Portofoliu de servicii QeOPS
- Recepție marfă, inclusiv trasabilitatea produselor speciale (SN / IMEI / BBD / etc)
- Depozitare și management al stocurilor, în mod eficient și fără diferențe de stoc sau deprecieri de produse
- Pick & Pack
- Livrare
- Managementul retururilor
- Solutii de transport și distribuție
- Servicii logistice adiționale, precum etichetare sau reambalare produse, ambalare termică, creare seturi, etc
- Suport și consultanță pentru întreg fluxul operational
