Home Intermodal Portul din Singapore – noul punct fierbinte în lanțurile de aprovizionare globale

Portul din Singapore – noul punct fierbinte în lanțurile de aprovizionare globale

Portul din Singapore – noul punct fierbinte în lanțurile de aprovizionare globale

Singapore, al doilea cel mai aglomerat port de containere din lume, a devenit noul punct fierbinte pentru lanțurile de aprovizionare, confruntându-se cu blocaje majore.

Potrivit companiei de analiză și cercetare din Hong Kong, Linerlytica, aglomerarea semnificativă a portului din Singapore se adaugă unei piețe deja suprasolicitate,  care se luptă să facă față penuriei de containere și capacitate de transport, în principal ca urmare a crizei din Marea Roșie și a devierii traseelor navelor pe la Capul Bunei Speranțe.

„Indicatorul global de congestie portuară a atins pragul de 2 milioane de teu, reprezentând 6,8% din flota globală, Singapore devenind noul punct fierbinte al congestiei. Indicele SCFI [Shanghai Containerized Freight Index] a sărit cu 42% în ultima lună, urmând ca în iunie să se înregistreze și alte creșteri, deoarece armatorii adaugă noi suprataxe și majorări de tarife”, a comentat Linerlytica în cel mai recent raport săptămânal al său.

Armatorii au fost forțați să investească în noi containere și să prelungească acordurile de închiriere a navelor dincolo de luna septembrie „după ce inițial au ezitat să semneze acorduri pe perioade mai lungi, în cazul în care cererea s-ar fi diminuat după sezonul de vârf din vară”, explică Linerlytica în raportul său.

În prezent, semnalele pieței amintesc de creșterile substanțiale ale tarifelor care au început în 2021 și au continuat pe parcursul anului 2022.

Congestia portuară din acea perioadă a fost cauzată de stocarea mărfurilor în porturile americane, cu o capacitate de transport terestru insuficientă pentru a stoca sau a muta containerele, ceea ce a avut drept consecință faptul că prea puține containere goale au fost returnate în Asia pentru încărcare.

În acest an, congestia a revenit în lanțurile de aprovizionare, portul Singapore devenind cea mai recentă victimă. Acum motivul congestiei portuare este că navele se întorc în Asia cu întârziere din cauza voiajelor mai lungi, prin sudul Africii.

În plus, armatorii nu dispun de capacitate de transport suficientă pentru a face față problemelor cauzate de lanțurile de aprovizionare mai lungi.

„Există întârzieri la acostare de până la șapte zile, nave totalizând până la 450.000 teu așteptând să acosteze în ultimele zile. Congestia severă i-a forțat pe unii armatori să omită escalele planificate în portul Singapore, ceea ce va genera probleme în porturile din aval care vor trebui să gestioneze volume suplimentare”, afirmă Linerlytica.